Společnost SAFE DIESEL zahájila informační kampaň zaměřenou na každého, kdo mohl být poškozen v rámci emisních podvodů koncernu Volkswagen, obecně označovaných jako “Dieselgate”. SAFE DIESEL založili dva muži s bohatými životními i profesními zkušenostmi, Petr Effenberger a Vladimír Neuman. Rozhodli se podpořit zájmy spotřebitelů, kteří si v minulosti pořídili automobil s “cinknutým” motorem.
"Jsme přesvědčeni, že podvádět se nemá. A že pokud se někdo k podvodu z jakéhokoliv důvodu uchýlil, musí nést odpovědnost. Tím větší, čím větší je jeho moc a vliv. Zatím se nám zdá, že přijetí odpovědnosti ze strany koncernu Volkswagen a jeho dceřiných firem je spíše vlažné," uvádí Vladimír Neuman a dodává: "Kromě toho, drtivá většina jednotlivců v České republice nemá odvahu, znalosti ani prostředky k účinné obraně proti mašinerii gigantické korporace. Někdo jim musí podat pomocnou ruku."
Společnost SAFE DIESEL angažovala k potřebné právní a komunikační podpoře zkušené poradce: advokátní kancelář BBH a agenturu Ewing Public Relations. Prvním krokem kampaně jsou internetové stránky www.safediesel.cz, které kromě užitečných informací nabízejí možnost registrace zájemců o spravedlivé vyrovnání s výrobci automobilů.
Během prvního týdne provozu navštívilo tyto stránky téměř dvacet tisíc uživatelů internetu. Do systému SAFE DIESEL se zaregistrovaly první stovky zájemců – majitelů konkrétních podvodem postižených automobilů.
Další plány SAFE DIESEL přibližuje Petr Effenberger: "Chceme získat takové množství registrací, nad kterým nebudou automobilky moci jen tak mávnout rukou. Chceme výrobce závadných vozidel přesvědčit, že občané Evropské unie nejsou spotřebiteli druhé kategorie a že s nimi musí zacházet stejně jako s Američany. Že se ke svému problému musí i v České republice postavit čelem, nejen slovy, tak jako dosud, ale především konkrétními činy. Budeme pro postižené spotřebitele požadovat adekvátní vyrovnání."
Komentáře