Zájem o alternativní paliva stále roste

, 18. srpna 2017, 17:05

Mezi novými auty je i díky státní podpoře znatelný zvýšený zájem o plně elektrické a hybridní vozy nebo vozy na CNG. Na trhu ojetých vozidel jsou ale prodejní trendy odlišné. Zákazníci se alternativních pohonů stále trochu bojí.

Na trhu nových aut vykazují nejlepší prodejní výsledky auta jezdící na stlačený zemní plyn – CNG. Těch se jen za první pololetí letošního roku prodalo téměř 300. Hybridní a plně elektrické vozy zaujaly v rámci alternativních pohonů druhé místo s počtem 245 aut. Již dva roky po sobě tak v prodejích předběhly dříve nejoblíbenější auta na LPG.

I když trh s ojetinami zpravidla kopíruje prodejní statistiky nových vozů, je zde znatelné několikaleté zpoždění. „U ojetin jsou mezi motoristy stále nejoblíbenější auta na LPG. Řidiči si je oblíbili pro jejich nenáročnost a značné úspory na provozních nákladech. Jen za první pololetí se jich v našich autocentrech prodalo přes 400,“ říká provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček. Oproti loňskému prvnímu pololetí je však patrný drobný propad zájmu o LPG vozy.

Nárůst v prodejích je u ojetin naopak patrný u vozů na stlačený zemní plyn – CNG a kopíruje tak trend patrný u nových aut. Na trh se pomalu dostávají auta z firemních flotil i od soukromníků, kteří svá auta pravidelně obměňují. „Je zajímavé sledovat chování zákazníků, kteří si oblíbili auta na CNG. Je u nich velmi dobře vidět, že si na CNG zvykli a když obměňují vozový park, ve většině případů sáhnou opět po voze na stlačený zemní plyn,“ doplňuje Vaněček.

Samotnou kapitolou jsou hybridy a elektromobily. Z alternativních paliv jsou v podstatě nejmladší a lidé k nim nacházejí cestu celkem pomalu. Oproti loňskému prvnímu pololetí sice dvojnásobně vrostly jejich prodeje, ale zájem potenciálních zákazníků je zatím spíše vlažný. „U hybridů zaznamenáváme každoročně lehký nárůst v prodejích, čisté elektromobily jsou v našich autocentrech stále spíše raritní záležitostí. Obecně platí, že u každé nové technologie chvíli trvá, než jí zákazníci začnou důvěřovat. Stejné je to i v tomto případě,“ dodává Petr Vaněček.

Související články

Poptávka po automobilech oproti nabídce na trhu stále roste
Poptávka po automobilech oproti nabídce na trhu stále roste

V  červenci bylo na českém trhu inzerováno 69.000 ojetých vozů. Průměrný nájezd a cena se oproti červnu víceméně nezměnily, stejně jako průměrné stáří vozů. V ČR, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku bylo v rámci července inzerováno celkem 303 tisíc ojetých automobilů. Vyplynulo to z pravidelné analýzy společnosti AAA AUTO, která trh s ojetými automobily kontinuálně sleduje a provádí jeho […]

Nízkorozpočtová výprava s ojetým BMW E39 528i vyráží tentokrát do Mongolska
Nízkorozpočtová výprava s ojetým BMW E39 528i vyráží tentokrát do Mongolska

Společnost AAA AUTO loni vypravila dva nezávislé cestovatele Richarda Nemetha a Stefana Stefanova na nízkonákladovou dobrodružnou cestu do Dakaru a zpět Škodou Octavia za 69.000 korun. Dnes se cestovatelé vydávají na další cestu v autě za stejnou cenu, které jim tentokrát vybrali fanoušci na Facebooku. 

Společnost AAA AUTO se stala inovátorem v oblasti nákupů a prodejů na webu
Společnost AAA AUTO se stala inovátorem v oblasti nákupů a prodejů na webu

Společnost AAA AUTO začala s rozvojem on-line obchodování už v roce 1998, kdy spustila první webovou prezentaci. O pouhé čtyři roky později se web www.aaaauto.cz stal nejnavštěvovanější automobilovou stránkou u nás.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!