Prodejům ojetých aut ženám kralují střední a západní Čechy

30. srpna 2013, 10:48

Ženy kupují ojetá auta nejčastěji v Praze a ve středních Čechách. Představují zde téměř třetinu všech kupujících (30,25%). Nejméně žen naopak nakupuje ojetiny na Vysočině (23,41%), v Olomouckém kraji (24,9%) a zbytku Moravy. Solidní zájem o koupi ojetin projevují ženy rovněž v Plzeňském a Karlovarském kraji. Vyplynulo to z aktuální statistiky AAA AUTO, kterou zpracovalo podle místa bydliště kupujících.

Podíl prodejů ojetých aut ženám v síti autocenter AAA AUTO
Hlavní město Praha – 30,63%, Středočeský kraj – 29,87%, Jihočeský kraj – 27,29%, Plzeňský kraj – 28,69%, Karlovarský kraj – 28,14%, Ústecký kraj – 27,71%, Liberecký kraj – 26,08%, Královéhradecký kraj – 26,19%, Pardubický kraj – 26,62%, Vysočina – 23,41%, Jihomoravský kraj – 25,99%, Olomoucký kraj – 24,90%, Zlínský kraj – 24,36%, Moravskoslezský kraj 25,29%.

V uplynulých třech letech se rovněž solidně vyvíjí prodej větších a výkonnějších aut právě ženám. I když segmentu prodejů ojetin ženám stabilně dominují vozy do 50kW, mírně roste i podíl prodaných aut v kategoriích 100kW a více. V roce 2010 dokonce celorepublikové nákupy ojetých aut nad 200kW realizovaly z víc jak 30 procent právě ženy. Z osmi výkonnostních kategorií aut představují tyto supersilné vozy mezi ženami hned třetí nejoblíbenější kategorii.

„Během několika málo let definitivně přestalo platit, že ženy kupují malé vozy – vesměs jako druhé auto do rodiny určené na pojížďky po blízkém okolí. Ženy za volantem se výrazně vyhranily ve svých požadavcích na komfort, robustnost a výkon aut, které kupují,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. „Platí to zejména o střední a jihozápadní části naší republiky, kde stále více žen přímo kupuje nebo aspoň výrazně ovlivňuje nákup auta,“ dodala Topolová.

Prodeje SUV ženám v letech 2010-2012 představovaly přibližně 23% všech prodejů SUV. Vozů kategorie MPV, tedy víceúčelových aut, se ženám ve srovnání s muži prodalo dokonce o procento více. Vozy kombi vykazovaly stabilní podíl prodejů ženám kolem 22%.

Související články

Studenti kupují stále více ojetých vozů
Studenti kupují stále více ojetých vozů

Podíl studentů mezi zákazníky autobazarů každým rokem stoupá. Zejména v univerzitních městech přibývá studentů, kteří oceňují výhody vlastního automobilu. Vyplynulo to z aktuální statistiky AAA AUTO. Zatímco před 10 lety bylo studentů mezi kupujícími méně než 1%, od roku 2009 jich každý rok přibývá a nyní už jejich podíl atakuje hranici 5%. „Za nárůstem počtu […]

Prodeje AAA AUTO Group zrychlily ve 3. čtvrtletí růst
Prodeje AAA AUTO Group zrychlily ve 3. čtvrtletí růst

Podle zářijových prodejních výsledků společnost AAA AUTO Group prodala celkem 42.852 ojetých aut během prvních devíti měsíců letošního roku. To je meziročně o 9,9% více než ve stejném období roku 2012. Nejrychleji rostoucím regionem bylo Rusko s tím, že i prodeje na slovenském trhu zůstaly velmi vysoké. Česká republika svým růstem předčila očekávání z počátku […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!