Ženy kupují ojetá auta nejčastěji v Praze a ve středních Čechách. Představují zde téměř třetinu všech kupujících (30,25%). Nejméně žen naopak nakupuje ojetiny na Vysočině (23,41%), v Olomouckém kraji (24,9%) a zbytku Moravy. Solidní zájem o koupi ojetin projevují ženy rovněž v Plzeňském a Karlovarském kraji. Vyplynulo to z aktuální statistiky AAA AUTO, kterou zpracovalo podle místa bydliště kupujících.
Podíl prodejů ojetých aut ženám v síti autocenter AAA AUTO
Hlavní město Praha – 30,63%, Středočeský kraj – 29,87%, Jihočeský kraj – 27,29%, Plzeňský kraj – 28,69%, Karlovarský kraj – 28,14%, Ústecký kraj – 27,71%, Liberecký kraj – 26,08%, Královéhradecký kraj – 26,19%, Pardubický kraj – 26,62%, Vysočina – 23,41%, Jihomoravský kraj – 25,99%, Olomoucký kraj – 24,90%, Zlínský kraj – 24,36%, Moravskoslezský kraj 25,29%.
V uplynulých třech letech se rovněž solidně vyvíjí prodej větších a výkonnějších aut právě ženám. I když segmentu prodejů ojetin ženám stabilně dominují vozy do 50kW, mírně roste i podíl prodaných aut v kategoriích 100kW a více. V roce 2010 dokonce celorepublikové nákupy ojetých aut nad 200kW realizovaly z víc jak 30 procent právě ženy. Z osmi výkonnostních kategorií aut představují tyto supersilné vozy mezi ženami hned třetí nejoblíbenější kategorii.
„Během několika málo let definitivně přestalo platit, že ženy kupují malé vozy – vesměs jako druhé auto do rodiny určené na pojížďky po blízkém okolí. Ženy za volantem se výrazně vyhranily ve svých požadavcích na komfort, robustnost a výkon aut, které kupují,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. „Platí to zejména o střední a jihozápadní části naší republiky, kde stále více žen přímo kupuje nebo aspoň výrazně ovlivňuje nákup auta,“ dodala Topolová.
Prodeje SUV ženám v letech 2010-2012 představovaly přibližně 23% všech prodejů SUV. Vozů kategorie MPV, tedy víceúčelových aut, se ženám ve srovnání s muži prodalo dokonce o procento více. Vozy kombi vykazovaly stabilní podíl prodejů ženám kolem 22%.
Komentáře