Studenti kupují stále více ojetých vozů

, 22. září 2013, 14:49

Podíl studentů mezi zákazníky autobazarů každým rokem stoupá. Zejména v univerzitních městech přibývá studentů, kteří oceňují výhody vlastního automobilu. Vyplynulo to z aktuální statistiky AAA AUTO. Zatímco před 10 lety bylo studentů mezi kupujícími méně než 1%, od roku 2009 jich každý rok přibývá a nyní už jejich podíl atakuje hranici 5%.

„Za nárůstem počtu zákazníků z řad studentů vidíme především postupné snižování studentských slev u jiných druhů dopravy. Dávno přestalo platit, že studenti jezdí jen vlakem a autobusem. Také rozšíření organizovaných spolujízd prostřednictvím internetu stimuluje studenty k nákupu aut. Skrývá se v nich totiž nejen pokrytí nákladů na cestu, ale dokonce i možnost malého přivýdělku,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Kromě samotného nárůstu počtu studentů, kteří kupují ojetý automobil, se mění i průměrná prodejní cena. Studentský hit uplynulých let, Škoda Felicia, je postupně vytlačován novějšími modely do 10 let stáří, zejména zahraniční provenience. Mezi bestsellery se vedle nestárnoucího VW Golf a stále oblíbených sportovních vozů nově zařadila i menší třídveřová auta určená pro městský provoz jako Peugeot 1007, Citroen C1, Ford Ka, Opel Corsa, Toyota Yaris.

Pokud jde o výbavu, nepatří studenti mezi náročné zákazníky, ale vyžadují klimatizaci a alespoň airbag řidiče. Aby se vyhnuli dodatečným investicím, mnohem více dbají na dobrý technický stav, a proto preferují vozy s nájezdem do 100.000 km. Důležitá je pro ně samozřejmě i výše povinného ručení, motory nízkého obsahu mají v jejich rozhodování jednoznačně výhodu.

Za nárůstem prodejů i průměrné prodejní ceny stojí také finanční produkty, které speciálně studentům umožňují pořídit si vůz na splátky. Od dubna 2008, kdy takový produkt AAA AUTO nabízí ve svých autocentrech, jej využilo přes 800 studentů. Klíčové pro ně je, že nemusí dokládat pravidelný měsíční příjem. Průměrná cena vozu se tak dostala z 35.000 Kč v roce 2008 na 80.000 Kč v roce 2013. Luxusní nebo obecně drahé vozy, které pro své studující potomky kupují movití rodiče jako dárek za úspěšné ukončení ročníku, nejsou ve statistikách zahrnuty.

Zdroj: Údaje společnosti

Prodeje ojetých vozů studentům se neřídí sezónností modelů (v létě kabriolety, v zimě 4×4), ale spíše školním rokem. První špičkou je určitě říjen, kdy se studenti zabydlí a uvědomí si potřebu vlastního vozu, druhou pak začátek letních prázdnin, kdy se skupina studentů složí na vůz, využívaný pro společné cesty jak po republice, tak i po Evropě.

Související články

Prodejům ojetých aut ženám kralují střední  a západní Čechy
Prodejům ojetých aut ženám kralují střední a západní Čechy

Ženy kupují ojetá auta nejčastěji v Praze a ve středních Čechách. Představují zde téměř třetinu všech kupujících (30,25%). Nejméně žen naopak nakupuje ojetiny na Vysočině (23,41%), v Olomouckém kraji (24,9%) a zbytku Moravy. Solidní zájem o koupi ojetin projevují ženy rovněž v Plzeňském a Karlovarském kraji. Vyplynulo to z aktuální statistiky AAA AUTO, kterou zpracovalo […]

Ojeté luxusní a sportovní vozy lámou prodejní rekordy
Ojeté luxusní a sportovní vozy lámou prodejní rekordy

Ojeté luxusní a sportovní vozy prestižních značek zaznamenaly výrazný nárůst prodejů v prvních šesti měsících letošního roku. Statistiky skupiny AAA AUTO odhalují, že ve srovnání se stejným obdobím roku 2012 se v prvním pololetí letošního roku rozhodlo pro nákup luxusního, či sportovního automobilu o 52% zákazníků více. Prodeje ojetých luxusních a sportovních vozů prestižních značek […]

Před dovolenými vzrostly prodeje  víceúčelových vozů MPV o 25% a kombi o 14%
Před dovolenými vzrostly prodeje víceúčelových vozů MPV o 25% a kombi o 14%

Ve druhém kvartálu 2013 vzrostly ve srovnání s prvním čtvrtletím prodeje vozů MPV o 25% a kombi o 14%, jak vyplynulo ze statistik skupiny AAA AUTO. Nejčastěji je u víceúčelových vozidel a u kombi shodně volen střední stupeň výbavy. Mezi nejvyhledávanějšími značkami dominují Ford, Citroen, Renault, Škoda a Opel. Prostorná auta jsou nejžádanější zejména před […]

Nákupní zvyklosti v autobazarech se mění, vede výběr na internetu a kontakt přes call centrum
Nákupní zvyklosti v autobazarech se mění, vede výběr na internetu a kontakt přes call centrum

Trh ojetých vozidel zaznamenává v posledním období změny v chování spotřebitelů. Roste vliv recenzí ojetin na rozhodování zákazníků, zvyšují se prodeje ve všední den a ve velké míře se využívají moderní informační technologie. Změny spotřebitelského chování souvisí s novými možnostmi přístupu k informacím, což se nejvíce odráží na rostoucím významu recenzí ojetin, které pravidelně přináší […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!