Trendy ojetin 2014 – 4×4, MPV a kabriolety

16. května 2014, 10:44

Dle statistik AAA AUTO lze označit za letošní trend v oblasti prodeje ojetých automobilů zvýšený zájem o vozy 4×4, MPV a kabriolety. Během teplotně nadprůměrného začátku letošního roku se pro vůz s pohonem všech kol rozhodlo o 40 % zákazníků více než ve stejném období loňského roku, u kategorie vozů MPV byl nárůst 21 % a u kabrioletů dokonce 86%.

Vzrůstající obliba vozů s pohonem 4×4 mezi řidiči pokračuje také v roce 2014. Po loňském meziročním nárůstu prodejů automobilů s pohonem všech kol o 24,9% bylo během letošních prvních 4 měsíců prodáno o 40% automobilů více ve srovnání s předchozím rokem. Zatímco dlouhodobě nejoblíbenější model s pohonem 4×4 Škoda Octavia setrvává na stejných prodejních číslech jako v roce 2013, další vozy patřící mezi 5 nejlépe prodávaných automobilů zaznamenaly nárůst prodejnosti mezi 34 až 51%. Do této skupiny patří Kia Sportage, Hyundai Santa Fe a Tucson a Honda CRV. Jasně největšího nárůstu v této kategorii však dosáhla Škoda Superb 4×4, jejíž prodeje stouply dokonce o 220%.

Také velkoprostorové vozy zaznamenaly na začátku roku 2014 nárůst v prodejnosti. Podobně jako u vozů 4×4 nevykazuje ani nejprodávanější model této kategorie, kterým je Renault Scénic, meziročně téměř žádný nárůst prodejů.  Nejlepší pětku doplňují automobily Škoda Roomster, Citroeny C4 Picasso / Grand Picasso, Fordy C-MAX / Focus C-MAX a VW Touran. Největší pokles zájmů v této kategorii bylo možné pozorovat u u Opelu Zafira (-22%), u kterého se zájem pomalu přesouvá na nový model Zafira Tourer, a u stárnoucího Citroenu Xsara Picasso (-33%).

„Dlouhodobě pozorujeme zvyšující se zájem našich zákazníků o vozy s pohonem 4×4. Dříve byla největší poptávka především v zimních měsících, kdy až zhoršené adhezní podmínky přiměly řidiče uvažovat o automobilu s pohonem všech kol. V posledních letech ale přicházejí zájemci v průběhu celého roku, jelikož pochopili výhodu, kterou jim vůz s pohonem 4×4 může nabídnout při víkendovém výletu na chatu, při dešti, jízdě na nezpevněných cestách a v mnoha  dalších případech.“ komentuje statistiky Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. „Díky teplému začátku roku jsme rovněž zaznamenali velký nárůst zájmu o vozy se stahovací střechou, kterých se za první čtyři měsíce prodalo o 86 % více.“

Mezi kabriolety se dlouhodobě nejvíce daří vozům Mercedes SLK, Peugeot 206CC a 307CC, Renault Mégane CC a BMW Z4.

Související články

AAA AUTO zaznamenalo s příchodem prvního sněhu 44% nárůst poptávky po vozech s pohonem všech kol
AAA AUTO zaznamenalo s příchodem prvního sněhu 44% nárůst poptávky po vozech s pohonem všech kol

Po značném zvýšení poptávky po vozech 4×4 během dosavadního průběhu letošního roku, přichází zimní období a s ním dramatický nárůst zájmu o vozy této kategorie. Ze statistik společnosti AAA AUTO, která s téměř 1.100 aktuálně nabízenými vozy představuje největšího prodejce vozů s pohonem 4×4 v České republice a na Slovensku, vyplývá, že nejoblíbenějšími vozy s […]

Nákupní zvyklosti v autobazarech se mění, vede výběr na internetu a kontakt přes call centrum
Nákupní zvyklosti v autobazarech se mění, vede výběr na internetu a kontakt přes call centrum

Trh ojetých vozidel zaznamenává v posledním období změny v chování spotřebitelů. Roste vliv recenzí ojetin na rozhodování zákazníků, zvyšují se prodeje ve všední den a ve velké míře se využívají moderní informační technologie. Změny spotřebitelského chování souvisí s novými možnostmi přístupu k informacím, což se nejvíce odráží na rostoucím významu recenzí ojetin, které pravidelně přináší […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!