AAA AUTO zaznamenalo s příchodem prvního sněhu 44% nárůst poptávky po vozech s pohonem všech kol

, 22. listopadu 2013, 11:29

Po značném zvýšení poptávky po vozech 4×4 během dosavadního průběhu letošního roku, přichází zimní období a s ním dramatický nárůst zájmu o vozy této kategorie. Ze statistik společnosti AAA AUTO, která s téměř 1.100 aktuálně nabízenými vozy představuje největšího prodejce vozů s pohonem 4×4 v České republice a na Slovensku, vyplývá, že nejoblíbenějšími vozy s pohonem všech kol jsou automobily kategorie SUV. Zákazníci však projevují vysoký zájem také o osobní vozy typu kombi, sedan a hatchback. Kategorie kombi dokonce překonala v poptávce původní matadory s pohonem všech kol, vozy kategorie Off-road.

Pohon všech kol, který dříve býval výsadou terénních automobilů a zásadní konkurenční výhodou několika mála výrobců automobilů, se v posledním desetiletí rozšířil napříč všemi automobilovými segmenty a v současné době již není téměř žádného výrobce automobilů, který by ve svém portfoliu neměl alespoň jeden model vybavený tímto pohonem. Zatímco o výhodách pohonu 4×4 na suché vozovce existují určité polemiky, při zhoršených adhezních podmínkách se výhody tohoto typu pohonu projevují naplno, což si uvědomuje stále větší skupina českých řidičů, kteří i na začátku letošní zimní sezony potvrzují zvýšený zájem o vozy této kategorie.

„Za prvních 10 měsíců letošního roku jsme kategorii vozů s pohonem 4×4 zaznamenali nárůst o 24% oproti loňskému roku. S nočními teplotami atakujícími bod mrazu a prvním sněhem vyskytujícím se na vozovkách se podíl zákazníků poptávající vozy s pohonem všech kol ještě výrazně zvýšil, a to o 44%, nicméně na tuto skutečnost jsme připraveni a v našich autobazarech máme v současné době téměř 1.100 vozů s pohonem všech kol z různých kategorií,“ komentuje aktuální situaci generální ředitelka skupiny AAA AUTO Karolína Topolová.

První příčku v počtu prodaných vozidel s pohonem 4×4 si dlouhodobě udržují automobily kategorie SUV s necelými 60%, následují ji vozy typu kombi (17,5%) a až za nimi se umístily vozy kategorie Off-road (7,5%). „Na velkém podílu kategorie kombi má zásluhu především Škoda Octavia Combi 4×4, která je v černé barvě podle indexu AAA vůbec nejprodávanějším vozem, který si zákazníci kupují s pohonem 4×4,“ dodává Karolína Topolová

TOP 5 kategorií automobilů s pohonem 4×4 v síti autocenter AAA AUTO
1. SUV  
2. Kombi  
3. Off-road 
4. Sedan
5.  Hatchback 

TOP 10 značek automobilů s pohonem 4×4 v síti autocenter AAA AUTO
1. Škoda
2. Hyundai
3. Audi
4. VW
5. Kia
6. Toyota
7. Nissan
8. BMW
9. Suzuki
10. Honda

Související články

Nákupní zvyklosti v autobazarech se mění, vede výběr na internetu a kontakt přes call centrum
Nákupní zvyklosti v autobazarech se mění, vede výběr na internetu a kontakt přes call centrum

Trh ojetých vozidel zaznamenává v posledním období změny v chování spotřebitelů. Roste vliv recenzí ojetin na rozhodování zákazníků, zvyšují se prodeje ve všední den a ve velké míře se využívají moderní informační technologie. Změny spotřebitelského chování souvisí s novými možnostmi přístupu k informacím, což se nejvíce odráží na rostoucím významu recenzí ojetin, které pravidelně přináší […]

Prodeje AAA AUTO Group pokračují v růstu o téměř desetinu s 47 905 prodanými auty za 10 měsíců 2013
Prodeje AAA AUTO Group pokračují v růstu o téměř desetinu s 47 905 prodanými auty za 10 měsíců 2013

Za prvních 10 měsíců roku 2013 společnost AAA AUTO Group prodala celkem 47.905 aut, což je meziročně o 9,7% více. Nejrychleji rostoucím regionem bylo opět Rusko. Prodeje na slovenském trhu byly také velmi vysoké a Česká republika coby hlavní trh AAA AUTO si udržuje prodeje nad očekáváními z počátku roku. Z hlediska výkonnosti skupiny v […]

AAA AUTO Group v roce 2013 prodala 56 648 vozů, což znamená meziroční růst o 10,3%
AAA AUTO Group v roce 2013 prodala 56 648 vozů, což znamená meziroční růst o 10,3%

AAA AUTO Group v roce 2013 prodala 56.648 vozů, což znamená meziroční zvýšení o 10,3% a návrat k tempu růstu z předkrizového období. Co se týče prodejních výsledků v jednotlivých zemích, z celkových 56 648 vozů prodaných skupinou AAA AUTO v roce 2013 bylo v České republice prodáno 38.297 automobilů (meziročně +9,2%), na Slovensku 15.896 […]

Trendy ojetin 2014 – 4×4, MPV a kabriolety
Trendy ojetin 2014 – 4×4, MPV a kabriolety

Dle statistik AAA AUTO lze označit za letošní trend v oblasti prodeje ojetých automobilů zvýšený zájem o vozy 4×4, MPV a kabriolety. Během teplotně nadprůměrného začátku letošního roku se pro vůz s pohonem všech kol rozhodlo o 40 % zákazníků více než ve stejném období loňského roku, u kategorie vozů MPV byl nárůst 21 % […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!