Trh ojetých vozidel zaznamenává v posledním období změny v chování spotřebitelů. Roste vliv recenzí ojetin na rozhodování zákazníků, zvyšují se prodeje ve všední den a ve velké míře se využívají moderní informační technologie.
Změny spotřebitelského chování souvisí s novými možnostmi přístupu k informacím, což se nejvíce odráží na rostoucím významu recenzí ojetin, které pravidelně přináší portál www.aaaauto.cz. „Ve většině médií se objevují zejména recenze novinek na automobilovém trhu, což je jistě zajímavé, nicméně recenze ojetých vozů mají pro zákazníky daleko větší hodnotu, protože si podle nich mohou udělat obrázek o vlastnostech automobilu v reálném provozu,“ dodává generální ředitelka skupiny AAA AUTO Karolína Topolová. Tento zájem o recenze ojetin potvrzují i statistiky webu www.aaaauto.cz/recenze, který každý týden uveřejňuje 30 nových recenzí ojetin a jehož archiv obsahuje již více než 370 článků. Tyto stránky shlédlo již 290.000 návštěvníků.
Přestože víkendy stále patří k nejsilnějším prodejním dnům v autobazarech AAA AUTO a prodá se během nich téměř 40% všech aut, je patrný postupný přesun prodejů na všední dny, což je další trend, který se projevuje ve změně spotřebitelského chování. Tuto změnu způsobilo především rozšiřování sítě poboček. „Za poslední 4 roky jsme otevřeli 6 nových poboček v České republice, abychom byli blíže svým zákazníkům. Ti už si nyní nemusí na nákup vozu vyčlenit část volného víkendu a vážit cestu do Prahy nebo do krajského města. Využívají dostupných lokálních poboček, jež jsou připraveny přivítat je každý den až do 21. hodiny,“ uvedla Karolína Topolová.
Během ekonomické krize a krátce po ní se přitom změna chování zákazníků projevovala tak, že zůstávali déle v práci a větší nákupy odkládali na volné dny. „Na základě jejich požadavků jsme se za nimi nejen vydali do regionů, ale umožnili jim koupit auto i z pohodlí domova. Vybraný vůz tak můžeme zákazníkovi bezplatně předvést přímo v místě jeho bydliště. Pokud ho chce z domova nejdříve jen vidět a slyšet komentář na monitoru svého počítače nebo na displeji svého tabletu či telefonu, umožňuje mu to naše unikátní služba live video tour. Prodejce během videohovoru ukazuje zákazníkovi všechny jím požadované detaily vozu. Samozřejmostí je důraz na rychlé odbavení v našich autocentrech tak, aby si klienti mohli vyřídit nákup vozu během několika desítek minut,“ zdůraznila Karolína Topolová.
Nejvíce hovorů na bezplatnou infolinku AAA AUTO se uskutečňuje během běžné pracovní doby, tedy zhruba od 10 do 17 hod. Stejnou časovou vytíženost zaznamenávají i další komunikační kanály skupiny, zejména webové stránky nebo online chat. „Zatímco odchod z pracoviště za nákupy už dnes lidé většinou neriskují, vyřizování soukromých věcí z firemního telefonu v pracovní době zůstává běžnou praxí,“ konstatovala Topolová. Také analýza přístupu na webové stránky AAA AUTO podle ní ukazuje, že i výběr ojetého vozu po internetu se nejčastěji odehrává v pracovní době.
Tuzemská autocentra AAA AUTO letos osobně navštívilo již přes 100 tisíc návštěvníků, kteří zde během prvních deseti měsíců letošního roku zakoupili přes 32 tisíc vozů. O využívání moderních technologií při výběru i nákupu ojetého automobilu svědčí následující čísla – bezplatná infolinka 800 110 800 vyřídila téměř 280.000 hovorů a webové stránky skupiny AAA AUTO za prvních deset měsíců roku 2013 zaznamenaly již více než 35,5 milionu návštěv od zhruba 6,5 milionu unikátních uživatelů. Zájem o webové stránky tak již koncem října vyrovnal celková loňská rekordní čísla a do konce roku je tedy značně překoná. „Vysoký podíl vracejících se návštěvníků webu AAA AUTO svědčí o vysoké popularitě našich stránek a neustále se zlepšující kvalitě poskytovaných služeb. Se zákazníky je pravidelně konzultujeme tak, aby web AAA AUTO odpovídal jejich měnícím se požadavkům na co nejkvalitnější služby, splňující oprávněnou vysokou náročnost. Za toto společné úsilí je nám odměnou jejich výrazně rostoucí spokojenost, “ uzavřela Topolová.
Komentáře