Mezi 5 nejprodávanějších ojetin v ČR dle věkových kategorií se vešlo jen 6 značek a 10 modelů vozů

15. srpna 2014, 8:01

Češi mají při výběru ojetých automobilů jasno. Společnost AAA AUTO uskutečnila průzkum pěti nejprodávanějších ojetin ve čtyřech věkových kategoriích jednotlivě pro muže i ženy. Na celé čáře zvítězila tuzemská Škoda následovaná značkami Ford a Volkswagen. Do pomyslného žebříčku se vešel i Renault a Citroen. Muži volí nejčastěji prostorné a výkonné hatchbacky či vozy combi, ženy upřednostňují menší
a praktická auta.

Výsledky ankety TOP 5 nejprodávanějších ojetin v ČR vycházely z průzkumu kupujících ve čtyřech věkových kategoriích (18-28 let, 29-45 let, 46-63 let, 63 let a více) rozdělených podle pohlaví. Údaje platí pro poslední rok. U mužů jasně zvítězila Škoda Octavia, která s přehledem dominovala hned ve třech věkových kategoriích, jen ve skupině 63 let a více se umístila na druhém místě. Předstihla ji zde pouze Škoda Fabia, a to zejména díky nižší ceně a menším nárokům seniorů na vozy. Zatímco u mužů Fabia obsazovala, až na poslední zmíněnou výjimku, druhé místo, v ženské kategorii obsadila všechna prvenství.

V závěsu za škodovkami si své pozice pevně drží značky Ford a Volkswagen, jejichž modely Focus, Mondeo, Passat a Golf jasně opanovaly 3.-5. pozice. Konkurovat těmto třem značkám dokázala jen trojice francouzských zástupců. V kategorii žen ve věku 46-63 let se na 3. příčku protlačil Peugeot 206, zatímco v mužské kategorii 63 let a více obsadily 3.-5. místo modely Renault Laguna, Renault Thalia a Citroen Saxo.

Hatchback v podobě nejoblíbenější Škody Octavia anebo vozy combi u dalších značek převládají s přehledem ve všech mužských kategoriích. „Tím se jasně potvrzuje způsob, jakým muži vozy vybírají. Volí velká a pokud možno výkonná auta“, vyjadřuje se k upřednostňovaným volbám českých řidičů generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová. „Ženy volí zejména menší a praktické kompaktní vozy s moderním vzhledem, u kterých nerozhoduje výkon či značka. Ohlížejí se především na bezpečnost, ale také na detaily“, doplnila Topolová.

Průměrná cena ojetého vozu na českém trhu se letos v pololetí meziročně zvýšila na 198.000 Kč, přičemž český muž v produktivním věku symbolizující první tři kategorie, tedy 18-63 let, utratí za ojetý vůz podle výsledků v anketě TOP 5 nejprodávanějších vozů v průměru 126.000 Kč. Ženy zaplatí o 10 tisíc méně. Celková průměrná cena prodávaného vozu v AAA AUTO je v současné době 179.104 Kč a vzrostla oproti poslednímu čtvrtletí roku 2013 již o 16 procent.

Průměrné stáří vozů v AAA AUTO činí 6 let. Nejoblíbenější barvou je, stejně jako u nejprodávanější ojetiny celkově za rok 2013, stříbrná, která získala až na jednu výjimku všechna 1. a 2. místa ve všech kategoriích. Mezi další oblíbené barvy patří zejména černá a modrá.

Související články

Kombi a MPV jsou oblíbenou volbou před letní dovolenou
Kombi a MPV jsou oblíbenou volbou před letní dovolenou

Každoročně lze během léta zaznamenat zvýšené prodeje automobilů typů kombi a MPV, ve kterých jejich majitelé hned po zakoupení vyrážejí na letní cesty za odpočinkem. Vysoká praktičnost těchto automobilů se jeví jako klíčové kritérium při výběru pro většinu zákazníků. Přeprava většího množství zavazadel i osob na delší vzdálenost, tedy typická situace spojená s letní dovolenou […]

AAA AUTO obsloužilo 1,5 miliontého zákazníka, rodina z Ostravy si zdarma odvezla Citroen C1
AAA AUTO obsloužilo 1,5 miliontého zákazníka, rodina z Ostravy si zdarma odvezla Citroen C1

AAA AUTO dnes přivítalo svého 1,5 miliontého zákazníka, respektive zákaznici. Za dvaadvacet let již u tohoto největšího středoevropského obchodníka s ojetinami prodalo svůj vůz 750.000 zákazníků, stejný počet zde ojetý automobil zakoupil. Je to přibližně stejné množství lidí, jaké žije dohromady v Praze a v Ostravě, nebo téměř o dvě stě tisíc více než v […]

Dynamika trhu s ojetinami roste: online aktivita zákazníků byla v létě nejvyšší od počátku roku 2014
Dynamika trhu s ojetinami roste: online aktivita zákazníků byla v létě nejvyšší od počátku roku 2014

Podle online aktivity potenciálních zákazníků vykazuje dynamika českého a středoevropského trhu s ojetinami bezprecedentní růst. AAA AUTO Group vyhodnotila online aktivitu potenciálních kupců v prvních 8 měsících roku 2014. Výsledky ukazují, že počet prohlédnutých vozů na internetových stránkách aaaauto.cz v srpnu vzrostl meziměsíčně o 17 procent a o více než 41 procent v porovnání s […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!