Počet prodaných ojetých automobilů se zabezpečením proti krádeži se zvyšuje

26. ledna 2015, 9:31

Na stále vysoký počet krádeží automobilů začali v posledních dvou letech reagovat také zákazníci pořizující si ojetý vůz. Počet prodaných vozů, které si zákazníci přáli nechat vybavit zabezpečovacím zařízením, vzrostl od roku 2012 do roku 2014 více než třikrát. Zatímco počet instalovaných lokátorů ve vozech rok od roku roste, množství vozů s mechanickým zabezpečením stagnuje.

Zabezpečovací zařízení se stávají stále častější součástí požadované nadstandardní výbavy ojetých automobilů. Oproti roku 2012 se v roce 2014 prodalo o 327% více vozů vybavených lokátorem nebo mechanickým zabezpečovacím zařízením. „V posledních letech jsme zaznamenali nárůst zájmu o zánovní automobily, což i přesto, že jsou tyto vozy o 30 až 40 % levnější než vozy nové, znamená, že se jejich ceny pohybují ve stovkách tisíc korun. Například průměrná cena automobilu prodaného v roce 2014 byla 170 000 Kč. Evidentně si naši zákazníci stále častěji uvědomují, že se jim tuto investici do automobilu vyplatí ochránit pořízením nějakého druhu zabezpečení. Tato investice se jim navíc zčásti vrátí v podobě nižšího pojistného,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Změna byla zaznamenána také v poptávce po konkrétním druhu zabezpečovacího zařízení. V roce 2012 na jedno prodané auto vybavené mechanickým zařízením připadala čtyři auta s instalovaným lokalizačním systémem. V loňském roce byl tento poměr již více než jedna ku třiceti ve prospěch vozů s lokátorem. „Společně s vývojem ostatních technologií využívaných v automobilech a vzrůstající poptávkou po co nejmodernější výbavě lze pozorovat u našich zákazníků přesun od běžného mechanického zabezpečení k moderním lokalizačním systémům fungujícím na principu GSM/GPS komunikace, které dokáží aktivně asistovat při vyhledávání odcizeného automobilu,“ komentuje aktuální trend týkající se zájmu zákazníků o zabezpečovací zařízení Karolína Topolová.

Zákazníci AAA AUTO si mohou aktuálně vybírat ze dvou typů instalovaných lokalizačních jednotek. První variantou je tzv. pasivní střežení, kdy majitel vozu upozorní dispečink v případě, že má podezření na neoprávněnou manipulaci s vozidlem. V případě potvrzení podezření na odcizení vozidla je tato skutečnost nahlášena policii. Během pátrací akce dispečink aktivně asistuje policejní hlídce. Druhou možností je tzv. aktivní střežení, kdy nainstalovaná jednotka sama automaticky kontaktuje dispečink v případě podezření na neoprávněnou manipulaci s vozidlem, například při nastartování nebo uvedení vozu do pohybu bez použití speciální karty. U této varianty jsou data periodicky zasílána na server kontinuálně, jsou tam zpracovávána a archivována.

Související články

Petr Vaněček z AAA AUTO byl povýšen na  pozici Group Chief Operations Officer
Petr Vaněček z AAA AUTO byl povýšen na pozici Group Chief Operations Officer

Skupina AAA AUTO, která je největším prodejcem ojetých vozů v České republice, má nového provozního ředitele. Stal se jím Petr Vaněček, který v předchozím období zastával pozici šéfa divize výkupu skupiny. Petr Vaněček v AAA AUTO působí od roku 1999, kdy se, po studiích na VŠE a Univerzitě J. A. Komenského v Praze, jako supervizor […]

AAA AUTO se dařilo i v lednu: prodalo se  4 748 vozů, v Česku prodeje vzrostly o 19%
AAA AUTO se dařilo i v lednu: prodalo se 4 748 vozů, v Česku prodeje vzrostly o 19%

Skupina AAA AUTO ve své síti 34 autocenter v lednu prodala 4 748 vozů, což je o 6,5% více než ve stejném měsíci loňského roku. Díky zvýšení výkupních cen dramaticky stoupl zájem zákazníků o prodej vozů a celková návštěvnost autocenter. Na prodejních a výkupních výsledcích se zároveň nijak neprojevila účinnost novely zákona 56/2001 Sb. o […]

Výběr ojetých vozů se rychle přesouvá na chytré mobilní telefony a tablety
Výběr ojetých vozů se rychle přesouvá na chytré mobilní telefony a tablety

Za celý rok 2014 přivítaly webové a mobilní stránky skupiny AAA AUTO přes 45 milionů návštěv. Žádný jiný způsob výběru ojetého automobilu na webu nyní neroste tak rychle, jako vyhledávání přes chytré mobilní telefony a tablety. V uplynulém roce zaznamenalo AAA AUTO nárůsty tohoto způsobu vyhledávání v řádech desítek procent. „Z loňských 45 milionů návštěv […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!