AAA AUTO se dařilo i v lednu: prodalo se 4 748 vozů, v Česku prodeje vzrostly o 19%

8. února 2015, 11:22

Skupina AAA AUTO ve své síti 34 autocenter v lednu prodala 4 748 vozů, což je o 6,5% více než ve stejném měsíci loňského roku. Díky zvýšení výkupních cen dramaticky stoupl zájem zákazníků o prodej vozů a celková návštěvnost autocenter. Na prodejních a výkupních výsledcích se zároveň nijak neprojevila účinnost novely zákona 56/2001 Sb. o převodu vozidel.

„Přestože jsme koncem roku uzavřeli naši pobočku v Moskvě, podařilo se nám meziročně zvýšit celkový objem prodaných vozů ve skupině. Zdánlivě nižší meziroční lednový růst prodejů na úrovni 6,5% je dán extrémně dobrými výsledky loňského ledna, které byly dány zejména rychlým růstem exportu po devalvaci koruny. Vývoz se postupně ustálil na stabilních číslech, takže nyní už k tak skokovému meziročnímu zvýšení prodejů nedošlo. Celkový počet 4.748 prodaných vozů je i tak velmi dobrý výsledek, jde o náš nejlepší leden od roku 2008. V České republice jsme dokonce v meziměsíčním srovnání s prosincem prodali o 19,0% vozů více, zatímco v jiných letech bývá v tomto období nárůst jen minimální,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Společnost zaznamenala nárůst dalších ukazatelů, které signalizují rychlý nástup úspěšné jarní sezóny. „V lednu jsme zaznamenali stoprocentní zvýšení počtu zájemců o výkup vozů oproti stavu v listopadu a prosinci. Je to přímá reakce na zvýšení průměrných výkupních cen, které oproti lednu minulého roku stouply téměř o desetinu. Zároveň jsme v našem kontaktním centru zaznamenali patnáctiprocentní zvýšení počtu zájemců o koupi vozu, přičemž návštěvnost na pobočkách se zvýšila o třináct procent. Pokud se výrazně nezhorší počasí, očekáváme rychlý nástup hlavní sezóny a celkový letošní růst prodejů minimálně na stejné úrovni jako v loňském roce,“ zdůraznila Karolína Topolová.

Zajímavým trendem je narůstající zájem zákazníků o vozy s vyšším výkonem a posílení dominance benzínových motorů. „Přičítáme to vlivu rychle klesajících cen pohonných hmot, souvisejících s pokračujícím propadem světových cen ropy. Zaznamenáváme nyní mírný nárůst prodejů vozů s výkonem přes 150 kW. S přelomem roku jsme po řadě měsíců zaznamenali další posílení trendu obliby benzínových motorů. Poměr je zhruba 55% prodaných automobilů s benzínovým motorem a 45% s naftovým,“ upozornila Karolína Topolová.

Novela zákona 56/2001 Sb., která od 1. ledna 2015 výrazně zpřísnila pravidla pro převody ojetých automobilů, se v síti 21 českých autocenter AAA AUTO nijak negativně neprojevila. „Na změny jsme byli dobře připraveni, přijali jsme posily do oddělení převodů, spustili jsme pro zákazníky speciální stránku na našem webu s online poradnou a proškolili pracovníky call centra. Jen operátoři našeho kontaktního centra v souvislosti se změnou zákona v lednu zaznamenali nárůst počtu neobchodních hovorů zhruba o 10%. Na rozdíl od malých prodejců, kteří si na nový zákon stěžují a považují ho za ohrožení jejich činnosti, máme stále pocit, že jde o krok správným směrem, a to zejména pokud jde o zvýšení bezpečnosti výkupu a prodeje ojetých vozů pro zákazníky,“ řekla Karolína Topolová.

Související články

Počet prodaných ojetých automobilů se zabezpečením proti krádeži se zvyšuje
Počet prodaných ojetých automobilů se zabezpečením proti krádeži se zvyšuje

Na stále vysoký počet krádeží automobilů začali v posledních dvou letech reagovat také zákazníci pořizující si ojetý vůz. Počet prodaných vozů, které si zákazníci přáli nechat vybavit zabezpečovacím zařízením, vzrostl od roku 2012 do roku 2014 více než třikrát. Zatímco počet instalovaných lokátorů ve vozech rok od roku roste, množství vozů s mechanickým zabezpečením stagnuje. […]

Nedostatek ojetých vozů do 7 let stáří zvyšuje výkupní ceny téměř o desetinu
Nedostatek ojetých vozů do 7 let stáří zvyšuje výkupní ceny téměř o desetinu

Slabé prodeje nových vozů v letech 2008 – 2014 citelně snížily objem aut, která jsou na trhu k dispozici pro výkup, a to zejména ve věkových kategoriích do 7 let stáří. Tento trend se nyní již plně promítá do výkupních cen těchto automobilů u obchodníků s ojetými vozy. AAA AUTO na tuto situaci okamžitě reaguje […]

Výběr ojetých vozů se rychle přesouvá na chytré mobilní telefony a tablety
Výběr ojetých vozů se rychle přesouvá na chytré mobilní telefony a tablety

Za celý rok 2014 přivítaly webové a mobilní stránky skupiny AAA AUTO přes 45 milionů návštěv. Žádný jiný způsob výběru ojetého automobilu na webu nyní neroste tak rychle, jako vyhledávání přes chytré mobilní telefony a tablety. V uplynulém roce zaznamenalo AAA AUTO nárůsty tohoto způsobu vyhledávání v řádech desítek procent. „Z loňských 45 milionů návštěv […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!