Magie slev aneb jak vytvořit prodejní cenu

10. října 2011, 0:00

Z evropského výzkumu agentury GIPA, který se týkal kritérií pro výběr dodavatelů pro servis a prodejny, lze vyvodit spoustu zajímavých závěrů.

Nejdůležitějším kritériem je samozřejmě rychlost dodání, jak pro servis, tak pro prodejnu. Stejně důležitá je dostupnost zboží a šířka nabízeného sortimentu. Množstevní sleva je brána jako čtvrté nejdůležitější kritérium výběru dodavatele u servisu, a jako třetí z hlediska prodejen.

Což se může zdát na první pohled nepochopitelné a zarážející, že možnost vygenerovat dobrou marži, je téměř na konci seznamu.
Může to však znamenat, že mnoho firem si plně neuvědomuje provázanost výše zisku v závislosti na poskytovaných slevách.

Vzhledem k výše uvedeným závěrům, Vám předkládáme tabulku, kterou používají někteří obchodní zástupci distributorských firem.
Přesně nám ukazuje, kolik opravdu stojí vaší firmu poskytnutí i několik málo procent slev.

 

A jak číst data v tabulce? Nejprve je nutné vybrat sloupec, který odpovídá tomu, o kolik firma navyšuje kupní cenu, aby získala svou ceníkovou cenu. Pak vyberte řádek dle poskytnuté slevy a na průsečíku naleznete množství procent, o které musíte navýšit prodej, aby Váš zisk zůstal na stejné úrovni.

Například: Pokud firma navýší nákupní cenu 1,25 násobně a poskytne slevu 10%, musí prodat dvakrát více zboží, aby si zachovala stejný zisk jako v porovnání s případem, kdy nebyla poskytnuta žádná sleva. Tato analýza samozřejmě nebere v úvahu změny v nákladech v důsledku zvýšeného prodeje.

Ale to už je věc velmi individuální pro každou společnost a pro každý případ, které nemohou být uvedeny do jednoduchého vzorce. Doufáme, že tato tabulka aspoň trochu pomůže k tomu, že si firmy uvědomí a přibrzdí čím dál častější „rozdávání“ slev, a tím i sebe samotné chránit před nepotřebnou ztrátou marže. Marže, která musí pokrýt stále více rostoucí náklady na provoz Vaší firmy.

Redakce MotoFocus.eu

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!