Připravili jsme netradiční pohled na trh aftermarketu. Jaké jsou podíly distributorů podle prodeje zboží, již víme, ale jak je to podle jejich vlastníků?
V dnešním světě globalizace je těžké říci, že výrobek, služba nebo firma je jenom ryze česká. Zvláště jsme to v historii hodně slyšeli u automobilky Škoda, že už to není české auto, ale německé apod. Kde by však dneska automobilka byla bez přístupu k technologiím koncernu VW. Nebo Hyundai – je to korejské auto nebo české?
Myjeme nádobí tradičním českým saponátem Jar, který už není český, nosíme kecky Adidas, které se dělají na Taiwanu, a tak bychom mohli donekonečna pokračovat.
Stejná situace je u náhradních dílů. Kupujeme a montuje díly originální, originální kvality a díly srovnatelné kvality. Mnohdy jsou to díly vyráběné v Číně, a přesto se velice liší. Může to být výrobek renomované firmy určené pro prvovýrobu i aftermarket, anebo to nejlevnější, co by nikdo z nás ve svém autě nechtěl.
Na našem trhu je slyšet spoustu nářků o tom jak jsou některé zahraniční firmy agresivní a pronikají na český trh z Německa a Polska. Na Slovensku zase můžete to stejné slyšet o firmách maďarských a ukrajinských.
Jaká je však situace, když se podíváme na tržby z prodeje zboží distributorských firem podle zemí, ze kterých pochází vlastníci distributorů?
Graf ponecháme bez komentáře:
Redakce MotoFocus.eu
Komentáře