Cenová válka Internetu s distributory?

, 23. března 2015, 19:07

Na internetu se objevuje čím dál více prodejců náhradních dílů. Prodávají zboží přes své vlastní e-shopy nebo prostřednictvím aukčních portálů. Většinu z nich spojuje jediné – nízké ceny. Svádějí boj s klasickými distributory náhradních dílů, což ale vypadá, jako by si pod sebou podřezávali větev, na které sedí.

Internetoví zákazníci vždy hledají nejnižší cenu. Bez ohledu na to, jestli chtějí koupit televizor, toner do tiskárny nebo nové tlumiče – musí to být levněji a to hned. Jestliže je poptávka po levných dílech, těžko se můžeme divit, že stále více lidí v tom vidí obchodní příležitost a začíná s prodejem.

Odkud se na internetu berou nízké ceny dílů? Nekontrolovaný únik.
Internetoví prodejci hledají různé cesty, jak nabídnout zákazníkům co nejnižší cenu. Především tito prodejci, na rozdíl od klasických distributorů, nemají náklady spojené s investicí do velkých  skladových zásob a provozem kamenné prodejny. Díly většinou nakupují s velkýma slevama u velkoobchodů, a to jak českých tak polských, a prodávají je s nevelkým ziskem teprve tehdy, když získají konkrétního zákazníka. Stává se, že internetoví prodejci jsou přímo pracovníci velkoobchodů, kteří využívají slevy, které se jim podaří víceméně oficiálně získat. Takovým nekontrolovaným  způsobem se pak na maloobchodní trh dostanou díly ve velkoobchodních cenách. 

Mimo to, jako všude, se mezi internetovými obchodníky najdou černé ovce. Známy jsou případy, kdy přes internet bylo například možno koupit rozvodovou sadu známého výrobce o hodně levněji než u klasických distributorů. Odkud se vzala tak nízká cena? Jak se později ukázalo, řemen byl samozřejmě značkový, ale napínací kladka už byla to nejlevnější, co je na trhu. Tímto nepoctivým způsobem si takový prodejce snižoval náklady a zvyšoval zisky.

Distributoři mají tvrdý oříšek k rozlousknutí …
Internetoví prodejci bojující s konkurencí hlavně cenou vyvolávají tlak na trh, čímž dostávají distributory před těžké rozhodnutí. Jestliže dovolí, aby rozdíl mezi jejich a internetovou cenou byl velký, čím dál více lidí podstoupí riziko nákupu online. Pokud ale distributoři budou jednat podle základních zásad volného trhu a značně sníží své maloobchodní ceny, pak pro udržení ziskovosti, budou donuceni snížit rabaty velkoobchodním zákazníkům( obchodům a servisům).

Situace připomíná neléčené chronické onemocnění, se kterým se musí žít a pouze zmírňovat jeho příznaky. Nedá se přece zastavit rozvoj internetového obchodu nebo snad zakázat prodej dílů jeho prostřednictvím. Snížit rabaty pro internetové prodejce? To by bylo jako bojovat s větrnými mlýny … vždy se najde někdo, kdo přimhouří oko a prodá levněji, aby spnil plán. Nehledě na polské distributory, kteří u nás většinou žádné pobočky nemají a takové problémy je netrápí.

Co bude dál?
Bude velmi zajímavé sledovat, jak se situace na trhu vyvine, vzhledem k stále sílícímu vlivu internetu. Uvidíme, jestli se ukáže správná cesta některých distributorů, kteří si založili e-shop, který na první pohled s nimi nemá nic společného a maloobchodním zákazníkům prodává levněji než svým dlouholetým velkoobchodním partnerům. Každopádně to vypadá, že na této situaci vydělá především koncový zákazník a kamenné obchody a servisy se budou muset připravit na horší časy.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 24. března 2015, 7:01 0 0

Jaka je tedy potom nakupni cena dilu, kdyz totozny dil v eshopu stoji cca 200Kc a v AK 400Kc pro zakaznika z ulice stejne jako v eshopu? A nemusi byt hned a nejlevnejsi, ale az takovy rozdil je trosku prilis ne? Kdyz eshop to prodava za 150Kc asi s minimalni marzi a jede na velky obrat. Ano beru ze AK ma nejspise vyssi fixni naklady, ale az takoveto, ze ta cena se lisi v desitkach procent??

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 7:16 0 0

Jirka. Dneska prodají s velkou slevou díly kamené prodejny,komukoli s ulice a zákazníci si nosí své díly na výměnu. K čemu je nám živnostenský list? Za chvilku si nevyděláme ani na nové vybavení.

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 7:36 0 0

Příliž nízké ceny mají někdy základ ve spekulacích s daněmi,případně nelegálně získané zboží.Asi by bylo dobré si to zkusit a zařídit si prodejnu.Pokud člověk nemá zkušenosti s prodejem a neví jaké všechny náklady jsou s tím spojené těžko mu někdo vysvětlí rozdíl v ceně.Bohužel běžně se jen kouká na cenový rozdíl, ale co se za ním skrývá již nikdo neřeší.
A podle selského rozumu,pokud ho někdo má,musí podobným způsobem nezvratně dojít časem ke konci a distributoři zkrachují.Po nich čeká stejný osud i internet.Snižovat ceny do nekonečna nejde.
Katastrofický scénář by mohl být i takový, že zkrachují i servisy a pak nezbude nikdo kdo by vám auto opravil.Oni totiž servisy maji spočítánu hodinovou sazbu i s ohledem na marži na dílech.Pokud by ta zmizela,musela by být hodinová sazba mnohem vyšší než stávajíci.Ovšem zákazník by si nejradši koupil levný díl na webu a pak si ho za 5korun nechal namontovat.
Další problem je v tom, že na vozidlech je spousty dílů a jejich modifikací.Pak se stává že vám přijde díl který do auta nepasuje.A co ted?Když třeba kvůli dílu visí auto na heveru a zabírá tím montážní prostor?Jak to bude zákazník řešit když si dodal svůj díl?Zaplatí dva dny na heveru? Tato problematika je dosti složitá a vede podle mne jen k budoucímu velkému problému.Bohužel pro spousty lidí a manažerů, je momentální prodej mnohem důležitější než celkový rozvoj firmy.
Honba za zvyšujícími obraty každý měsic (úmyslně píši obraty,neboť příjem není zisk) je špatná. .Pak dochází k situaci, že sice prodáme více zboží za celkově vyšší obrat ale s mnohem menším ziskem, ktery bude časem menší a menší, až firmu zavřeme.

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 8:44 1 0

Že je internet cenový zabiják na úkor kvality je dnes už všeobecně známo. Proč by autoopravárenství mělo tedy být vyjímkou? Jedna z možností jak se bránit, zachovat si profesionalitu a nepřivést vlastní dílnu na buben je nemontovat donesené díly. A pokud ano, tak bez záruky (ani na práci) a s přirážkou na práci. A vědomě, tak aby to zákazník věděl a věděl proč. A vůbec bych se toho nebál a nebojím se a dělám to tak. Do hospody taky nejdete s taškou brambor a flákotou pod paží, aby vám to kuchtík jen tak osmahl. Takže s horšíma časama to nevidím tak zle. A pochybuji, že na tom koncový zákazník vždycky vydělá. Taky ho ta typická česká vyčůranost může pěkně doběhnout. S nepojízdným vozidlem na silnici. A nejlépe na cestě na dovolenou do Chorvatska, s uřvanýma dětma a manželkou, která se změní v tu chvíli v lítou saň.

Odpověď

Anonym, 25. března 2015, 9:53 1 0

Jenže švadleně stačí mašina za max. 10 tis. A mimo to, kolik u Vás v okolí bylo švadlen, a kolik jich je tam dnes? Asi žádná, co ?

Odpověď

Anonym, 25. března 2015, 10:51 0 0

Vy se tady hájíte kolik bylo švadlenek.Jenže pro Vás většinu opravářů i kdybyste měli zlaté vybavení
musí vyhledat ještě jeden servis aby to dal po Vás dohromady.Nepamatuji se ,že byste za něco ručily
vždycky si vymyslíte že na vině je výrobek a je to jedno jestli to je autorizovaný servis nebo stodolový
technik.

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 9:12 0 0

Ten problém není v ceně dílů, ale v ceně práce. Cena softweráře je dnes 600 bez DPH a víš. Cena zedníka od stavební firmy je od 300 bez DPH. Dost malých servisů (OSVČ) využívá jako prodejní výhodu nízkou cenu práce, kterou vyvažují vysokou marží na dílech. Tahle taktika pomalu končí, a jako již dříve v pneuservisech, budou muset i někteří mechanici cenu práce prostě zvednout. Nesmyslné marže na dílech prostě končí. Uvědomte si, že v první polovině 90tých let byla běžná marže do 25% a kde je dnes?

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 9:21 0 0

Brečí se hezky, brečí se ale na špatném hrobě.

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 9:41 0 0

Možná by nebylo od věci uzákonit předpis o prodeji automobilových dílů určených k montáži za velkoobchodní ceny pouze koncesovaným odběratelům. Všichni ostatní běžní MOC zákazníci by si pochopitelně takové díly mohli koupit také sami, ale za cenu pultovou. Lepší cenu by mohli dostat pouze ve svém servisu (pouze doložený prodej dílu s montáží) , což už by záleželo pouze na uvážení jeho provozovatele. Jedná se přeci jen o záležitosti přímo či nepřímo zásadním způsobem ovlivňující bezpečnost silničního provozu. Některé (většinu) léky také nekoupíte volně kdekoli. Říká se tomu myslím ochrana trhu.
Mistři v oboru jsou žlutí prodejci v AK, kteří prodají díly přes pult MOC zákazníkovi bez mrknutí oka se slevou i 40%. Kde je pak jejich podpora pro jejich servisní a prodejní partnery? O jejich ceduli přišpendlené na každé druhé garáži se nemá ani cenu bavit.
A zde již uvedená poznámka o registračních pokladnách pro servisy, to by bylo moc zajímavé. Nemá smysl toto téma šedé (spíše již černé) ekonomiky tady zdlouhavě rozebírat. Kolik oprav jde mimo daňovou fakturaci, nákupy dílů na doklady BEZ hlavičky, apod. O mechanicích z řad hlavně autorizovaných servisů, kteří si cestou "z práce" nakoupí díly domů (pokud si je už nenesou ušetřené přímo ze zaměstnání) a doma v garáži/dílně začínají druhou nezdaněnou směnu.
Ale to bychom tu mohli začít řešit i téma dovozů jetých vozidel ze zahraničí a jejich kouzlení s neodvedeným DPH.
Kde pak si asi dávají kafíčko pracovníci z hospodářské kriminálky?

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 10:51 0 0

Ano tlak na nizsi, nizsi, kua nizsi premie, pardon cenu je casem cesta do pekel. Ale proc ja jako zakaznik MOC bez registrace mam kupovat dil v Elitu za 1300kc tak jak mi za ten dil rekl cenu servis nebo stejny za 650kc z eshopu a donesu si ho a tu praci mu zaplatim stejne tak jako tak kolik si za praci rekne. Jaka je teda potom nakupni cena pro distributora a jaka by byla tedy "ferova" cena? Ano zastavam nazor dej a nech vydelat a budiz ti nechano vydelano, ale zase az toto? Rozdil par set pokud by treba byl dil ihned bych neresil, byla by to cena za to, ze nemusim na dil cekat, ale 100% nahoru? Jakou tedy potom maji marzi?

Odpověď

Anonym, 25. března 2015, 11:14 0 0

Když bude někdo chtít šaty jako celek, tak půjde do obchodu s konfekcí... :-)

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 11:04 0 0

PŘENĚ TAK,109.235.7.* máš pravdu,

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 11:32 0 0

Cena práce v servisu je výplata mechanika. Marži z náhradních dílů beru jako investici do vybavení a pod., která dnes není vůbec malá. Pokud nebudu mít alespoň 30% na náhradním dílu, nebudu moct investovat a rozvíjet firmu ve prospěch koncového zákazníka. Nebudu mu moci nabídnout geometrii, klimatizaci, diagnostiku, ..., nebudu moci na různá školení, která dnes nejsou vůbec levná a pod., protože na to prostě nebudu mít ani se 3mi stovkami na hod. Tohle si zákazník internetář prostě vůbec neuvědomuje. Pokud však cenu zvednu na 600, rozdrtí mě garážmistři, kteří účtují 150 a okrádají tím vlastně úplně všechny, a že jich je. Nejjednodušší by bylo zakázat prodávat díly, které vytváří nebezpečný odpad (80%),maloobchodním prodejcům bez ŽL.

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 12:08 0 0

Kolik je rabat v prodejnách ? Distributoři dají prodejcům daleko menší rabaty než servisům.
Obrázek si udělejte sami zveřejňovanými akcemi a dárky.Z prodejen se stávají postupně tržiště.
Zdeformované ceny jsou od velkých distributorů kteří dodávají pro in..obchody bylo mě řečenou
,že je to protože chtějí všichni ovládnout trh.Poláci to je to samé.A proto už dnes kupují lidé v maloobchodě levněji než v obchodech protože to ani levněji nedostanou.Je spoustu černých prodejců kteří prodávají na černo,kterým to vozí velkoobchody na parkoviště aby to nikdo nevyděl
Nepotřebují žádné živnost.registrace.Tento nepořádek dělají velkoobchody a ještě se tím chlubí.
Je vyvíjen tlak na dealery na co největší prodej. Ti to samozřejmě dávají za jiné ceny než prodejcům a servisu.Chtělo by to zboží zlevnit, protože se to stejně nedá prodávat za ty nesmyslné ceny, tak aby se to nevyplatilo prodávat na internetu. IVAN

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 12:13 0 -1

Je to přeně tak, jak již přede mnou někdo napsal o NEMONTOVÁNÍ donesených dílů. Já prostě tyhle zákazníky odmítám, protože jak se bude řešit např. reklamace "potkaného motoru", kde si zákazník donesl rovody, a kladku nebo vodní pumpu zn. MADE IN ....? Ano, dá se napsat "bez záruky - dodané díly zákazníkem", ale on už nikde neřekne "dodal jsem si levé díly...!!", ale "nechal jsem si udělat rozvody tamatam, a hele jak mi to zk....!!!". Takže je na každém, aby se zamyslel.

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 14:53 0 -1

Za to, za co se ND prodávají v eshopu, to já v elitu ani nenakoupím. Jsem jeho zákazníkem 30 let a mám 30% rabat. Jen výjimečně a to jen na některý vybraných věcech pak 40%.Tak co pořád máte s tím Elitem. Já Vám to vysvětlím. Eshop koupí věci v polsku za stejnou cenu jako já např. v Elitu, neodvede DPH, okrade stát a MO zákazníkovi prodá ještě o 15% levněji. Tady je ten Váš skoro 50% rozdíl

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 15:36 0 0

Vysvětlení je zcela jednoduché. Servis, který odebírá z velkoobchodu má slevu, která se počítá z maloobchodní ceny. Ta sleva je závislá na obratu, který servis dělá u svého dodavatele a může dosáhnout až 50-55%. No a pokud budu prodejcem ve velkoobchodu, můžu si odebrat sem tam nějaké zboží na výhodný servis, který má nastavené velké slevy a hned to zboží nabídnu na netu s rabatem 5-10%, protože těch pár procent je dobrý přívýdělek k platu ne? Nebo to na net může dát servis, který bude mít svůj e-shop, protože dostane zpětné bonusy od velkoobchodu za splněný odběr zboží, které prodá s minimálním ziskem. Prostě, svým jednáním si kálí prodejci do vlastního hnízda a potom zbytečně brečí, že si lidi kupují díly levněji jinde. Každý by si měl zamést před vlastním prahem, počínaje distributory dílů (jejich akce televize, čtyřkolky a jiné věci taky musí někdo zaplatit), přes servisy prodávající díly aby měli obraty až po vlastní zákazníky, kteří si koupí díly levně a potom to chtějí někde namontovat nebo dokonce si chtějí jen pronajmout místo, zvedák a nářadí, protože si to udělají sami.

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 16:22 0 0

vítejte v reálném světě, v pneumatikách to už je pár let

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 16:22 0 0

vítejte v reálném světě, v pneumatikách to už je pár let

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 16:32 0 -2

Říkat ne a vydržet, ale to většina neumí. Jiní řemeslníci to umí a mechanici ne. Sami si pod sebou řežou větev. Prvopočátek je ovšem v nastavení prodejní politiky Auto Kelly, která diky kvalitnímu marketingu diktuje trhu cca 7 let zpátky a všem včetně sebe namazala řádně schody. Mechanici dělají skoro 10 let za stejné peníze, maloobchodní zákazníci na tom vydělají, kvalita služeb a rozvoj dílen nemůže jít nahoru. Majitelé Rhiagu si mnou ruce a až jim to neponese tolik co si představují tak to prodají dál někomu a půjdou dál... Je tolik zemí kde se dá obchodovat, ale český zákazník to je unikum ve všem, odpadem co kupuje v obchodech k jídlu a díly konče...

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 17:40 0 0

Přidám se i já se svým komentářem. Přišel mi včera e-mail od internetového obchodu AUTODILYPARTS , kde nabízejí prodej autodílů za zajímavé ceny. Koukl jsem na ně a opravdu. Zarazil mě vhled stránek, který se nápadně podobá stránkám distributora dílů RALL a mají i stejnou adresu? Porovnal jsem ceny a zjistil že přes internet budu mít s AUTODILYPARTS výhodnější cenu než jako dlouholetý zákazník od RALLu. Nevím kde to spěje, když dodavatel od kterého odebíráte víc jak 10 let prodává N.D na internetu ještě levněji než je má nákupní cena jako autoservis. Jako servis počítám s marží za N.D. na rozvoj podnikání. Jen s práce se provoz utáhnout nedá.Snad jim to dojde že si řežou větev sami pod sebou.

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 20:35 0 0

Divým se té živé diskusi, vždyť kdo chce díl levnější než ho má u svého velkoobchodu, ať si ho koupí na internetu a to se všemi důsledky, klady (to je jen cena) i zápory (to je vše ostatní). Pokud takový díl koupí sám konečný zákazník, budiž mu přáno, ale žádný servis na úrovni mu to nenamontuje. Pokud tedy nechceme být tou pověstnou potrefenou husou, zamysleme se nad zmíněnou úrovní vlastního servisu o stavovské cti nemluvě. Zkuste si přinést vlastní párky z hypermarketu do restaurace s přáním o ohřátí a když budete úspěšní, napište nám co to bylo za pajzl.

Odpověď

Anonym, 24. března 2015, 21:36 0 0

Nedávno mi zákazník donesl originál rozvody Škoda z Eshopu, s radostí jsem je namontoval a velice se usmíval když vodní pumpa tekla. Když to přinesl, tak jsem mu říkal že je to falzifikát, ukázal mu nedokonalosti na obalu atd.,,,na trhu je spoustů falzifikátů zdařile zpracovaných co se týče úpravy na oko, bohudík nemají Know-how a ani materiály,resp. kvalitní materiál nepoužijou,pak by se nedostali na zajímavou cenu

Odpověď

Anonym, 25. března 2015, 9:25 0 0

A z čeho myslíte, že žije např. švadlena? Zákazník si samozřejmě přinese svoji látku, takže ona se živí vlastní prací! A tak by to mělo snad být, ne? A čím se živily servisy na začátku 90. let, kdy byly pro ně rabaty 10 - 15 %,, pro opravdu velký servis max. 25? Nebyly žádné "dárky", opraváři si pro díly většinou jezdili sami, platili hned, bez problémů, odváděli kvalitní práci,protože věděli, že ta je živí. Ani jim tak moc nevadilo, když si zákazník přinesl díl vlastní. Fakt je, že nekvetl obchod s padělky, s kradeným zbožím a pod. Dnes je to - až na výjimky - obráceně: opraváře zajímá především cena (stejně většinou nakoupí nejlevnější díl a zákazníkovi naúčtuje dražší), za díly zaplatí až když si zákazník převezme auto (v lepším případě), většina nich jede načerno, "dárky", které dostanou za odběry dále prodávají (další nezdaněný příjem), svoji nekvalitní práci - ať už z nedbalosti nebo z neznalosti - chtějí pak řešit cestou reklamace. Tím, že mají nízkou hodinovou sazbu si zajišťují další zákazníky, kterým prodávají díly. Trh je přesycen dovozci dílů, každý z nich by jej nejradši ovládl celý. A tak i za cenu menších či větších podrazů se snaží "urvat co může". Uměle drží MO ceny vysoko, aby mohli "svým" servisům nabídnout velké slevy, a protože si jsou velice dobře vědomi toho, že cena je "natažená", dávají pak ve svých maloobchodních prodejnách stejné slevy i lidem tzv. z ulice. Proč vůbec mají dovozci a velkoobchody maloobchodní prodejny? Proč se ve zdravotnictví oprávněně) kritizuje odměňování lékařů a lékárníků za odběr určitého druhu léků a v autoopravárenství to nikomu nevadí? Proč si zákazník má nechat do svého auta namontovat díl, který by si jinak nekoupil, jen proto, že jeho opravář chce zrovna třeba "mašinu"? Na druhé straně, proč by měl dobrý opravář montovat díl, o jehož kvalitě má pochybnosti? Jak ale zákazník pozná, že opravář nechce montovat díl proto, že je nekvalitní a ne proto, že přijde o svoji slevu - dnes už 50 - 60 %? Celý trh s náhradními díly a i opravárenství se dostalo někam, kde zjednat nápravu nebude snadné. Jak tedy dál?

Odpověď

Anonym, 25. března 2015, 10:42 0 0

Ale jsou ... a mašina za 10000,- - to už dávno také není pravda, ale princip je stejný: musím mít ceny postavené tak, aby firma mohla fungovat. Bohužel, práce načerno, klientelismus, touha všech mít všechno a to hned, zničily u nás trh jako takový - a to v každé oblasti - obchod, řemesla, služby, doprava,...

Odpověď

Anonym, 25. března 2015, 10:57 0 0

ještě že šaty nejsou jako celek :)), jsi mě pobavil

Odpověď

Anonym, 25. března 2015, 12:35 0 0

chtěl bych jen podotknout,že masáže dodavatelů náhradních dílů tzv. distributorů působících na našem trhu směrem k autoservisům jsou dokonalé ale v evropě jsou daleko větší distributoři jejíž ceny
jsou někde jinde......chceš vercajk?,televizi? skůtra? nemůžeš mít dobrou cenu......kvalitní internetoví
prodejci většinou nenakupují od dodavatelů působících na našem trhu, ale v zahraničí a tím nemyslím jenom PLR.

Odpověď

Anonym, 25. března 2015, 12:46 0 0

A nemůžu si nerýpnout ,distributoři se pozabíjejí sami.
do jedné garáže doveze KELLY olejový filtr, APM vzduchový filtr a TROST pylový filtr vše samozřejmě
na jedno auto.V horším případě někteří z nich už zahájili podomní prodej.Stejná cena pro garáž o jednom chlapovi ,jak pro velký servis.Nezbývá mi nic jiného než se tomu řechtat.
Kdo platí převážení vzduchu?

Odpověď

Anonym, 25. března 2015, 12:52 0 0

Uz to tady padlo, trh je u nas zniceny jako celek a to v kazde oblasti. Podnikam v IT, prodej hardware a zarizeni je na tom uplne stejne, jako ted ten vas... distributori si jiz pred lety zalozili vlastni eshopy, kde prakticky za stejne ceny prodavaji koncovym zakaznikum s rozdilem treba 2-3 % oproti cenam, ktere mam jako velkobochodni odberatel, ktery bere 10 let. Do toho jsou tu ruzni dalsi dovozci a eshopy, kteri berou zbozi primo z Ciny nebo od velkych dovozcu z Polska a prodavaji jeste levneji, nez oficialni distributor. Priklad, treba WiFi router nejmenovane znacky nakoupim u distributora - oficialniho dovozce pro CR a SR za 300 Kc pri odberu 20-30 ks, na internetu vsak to same nakoupim za 250 Kc pri odberu jednoho kusu... jenze ten prodejce nekde nakoupi kontejner, proda a za rok zde nebude nebo obchoduje s jinym zbozim...S timto zacala ALZA, T.S. Bohemia a dalsi... a vsichni ted breci, ze maji nizke marze a museji obchodovat s 5-10 % marzi a jeste resit zaruky... Alza to je kapitola sama pro sebe, pred par lety vedeni v rozhovoru pro IT casopis tvrdilo, ze nikdy nebudou delat bilou techniku, ze to vyzaduje narocnou logistiku a sklady... ze nidky nebudou mit kamenne prodejny, protoze to znamena velke naklady a budoucnost je v prodeji pres internet... a podivejte se ted, vsechno co tvrdili je uplne jinak, prodavaji nejen bilou techniku, ale i hracky, kosmetiku, delaji AVON lady... Alza a ji podobni znicila maloobchodni trh, donutila distributory snizit marze (v radu 10-20 % na 0-5% ) a zalozit si svoje eshopy, aby prezili, protoze je obchazela a vozila primo z Ciny nebo jinych zemi... A nikdo se proti tomu nepostavil, vsichni tomu prihlizeli a nechali si znicit svuju byznys, hlavne ze jsou cisla, prodava se a plni se stanovene cile vyrobcu... Uplne se rozpadl retezec vyrobce - distributor - prodejce - koncovy zakaznik. Vyhradni zastoupeni a vyhradni dovozce jsou jen slova co nic neznamenaji... nejsou schopni kontrolovat trh s prodejem dane znacky a na vine jsou take vyrobci, co prodaji komukoliv a neresi to... k cemu jsou pak smlouvy o vyhradnim zastoupeni? Jediny, kdo to kontroluje je Lenovo, durazne trva na dodrzovani doporucenych cen a to i na eshopech, pokud zjisti poruseni, takovym odberatelum nedoda, nevim jak si vynucuji toto dodrzovani u vsech, protoze eshop muze nakoupit treba v zahranici, ale funguje to. Je fakt ze ma smulu se zarukou, pokud nenakoupi od oficialniho ceskeho distributora. Presne takto by to meli delat vsichni!! Jenze to je podnikani po cesku, jak zde jiz take zaznelo, vydelat za kazdou cenu, mit vsechno a to hned a po mne potopa, hlavne kdyz se budu mit dobre ja....

Odpověď

Anonym, 25. března 2015, 19:12 1 0

Jsem vyučen automechanikem,tuto práci jsem dělal 20 let,i na vojně.Opravit znamená znát technologický postup opravy daného automobilu.Popř.zjistit postup opravy znalost materiálu opravovaného dílu a montovaného dílu a spoustu dalších věcí ,proměření atd atd.Toto všechno se učí na učilišti automechanici.Dále potom nabalují(teda pokud mají zájem o svou práci)nové informace o opravách a nových technologijích oprav.Ano ,i opravy automobilů se vyvyjejí jako nové auta.Nyní prodávám náhradní díly,a často se mi na prodejně objeví "MECHANIK" -trotl- co tvrdí že ložisko SKF je na P... Jak je možné že člověk vyučen KUCHAŘ,STOLAŘ atd atd dělá auta?A DOKONCE má živnost jako opravář aut.To že se za něho zaručí trotl co je vyučen automechanikem?
Nikdy bych si nedal opravit auto do servisu, ať značkového nebo nějakého.A elektonika?
Karburátor-machanický vstřik-monotronik-atd. atd tak jak jde vývoj?DIAGNOSTIKA? napíchnu to a uvidíme? trotli!!!
Např. lambda? vždyť polovina mechaniků neví proč je lambda v autě a v jakém režimu pracuje a
to nemluvím o osciloskopech .Nápíchnem "lambda v hajzlu" a reklamujem.
Mechanici ,věnujte se kvalitním opravám a neserte se do obchodování,polovička z vás neumí počítat ,jako např. sleva po slevě atd.

Odpověď

Anonym, 25. března 2015, 19:48 2 0

jaké distributory zná servis: KELLY,ELIT,APM,TROST,STAHLGRUBER,BENEX-někde,HART,GORDON,
RALL,GENEI, DARMA,INTER CARS....atd.
E-SHOP na tyto distributory kašle,a nakupuje líp u dalších 50-ti dodavatelů ,kterým nestojí za to
srandovní obrat servisu, ale vyžadují po obchodníkovi 500 000,- a více.

Odpověď

Anonym, 9. dubna 2015, 20:55 1 0

A dovolím si poslední příspěvek.
Neříkám že to je dobře nebo špatně, ale autoservisům známí distributoři na našem trhu musí uživit
ředitele pro sever, jih,východ západ, obchodní zástupce pro všechny okresy,skladníky dopravce
operátory (co hovno vědí) a spousty patolízalů, co neví o opravách zhola nic,pouze omílají obraty.
A bonusy..televize,a jiné sračky každy servisák krvavě zaplatí.Tak nevím čemu se diví když e-shop prodává levněji,protože živí jen dva -tři lidi.A kecy že na internetu jsou nekvalitní díly?Ano nekvalitní díly se ve vyjímečných případech na netu prodávají,ale ne na zavedených e-shopech.
Takže pokud jsou servisáci tak hloupí a žerou Distributorům kteří je vodí za nosy ty jejich kecy o kvalitě ,tak ať si živí ty frajety s Prahy a Německa.

Odpověď

Anonym, 17. října 2015, 13:46 0 0

to vis to bude nejaky eshopovy obchodnicek ktery proda svou cinskou sracku koupenou na ebay a pak kdyz treba streli rozvody tak on nic , on jen prodaval, uz hodne lidi prichazi na to ze od takovych podvodnicku se jim nevyplaci brat protoze usetrene , treba 3 tisice na rozvodech, je muzou vyjit draho, kdyz to vetsina servisu ma pojistky z ktere by pripadny problem zatahli , a jinak po vsech servisech co denne jezdim se zacina rozsirovat jedno dobre pravidlo, DILY DONESENE ZAKAZNIKEM NEMONTUJI. a ti co ty dily montujou tak k praci 50 - 100% priplatek, pripadne kdyz meni doneseny olej tak likvidace stareho + filtru 200,-. pro rypaly , ne nevozim jim dily ani je neprodavam

Odpověď

Anonym, 17. října 2015, 14:00 0 0

nektere komentare jsou naprosto k smichu :D vemte si takovou restauraci, vetsinou navari, vypocita kolik ho vysla jedna porce a prirazi minimalne 100%, to je pak cena pro zakaznika, to si do restaurace taky prinesete kureci rizky koupene nekde po levnu a rekne udelej mi z toho rizek ?

kvalitni internetove prodejce autodilu by v CR spocital na jedne ruce, zbytek to jsou smejdi a podvodnici kterym jde jen o zisk ale jak prijdou problemy tak ruce pryc

Odpověď