Nově vytvořená divize E-Mobility prezentovala na 11. sympoziu společnosti Schaeffler své novinky. Patří mezi ně zejména kompaktní hybridní moduly s integrovanou trojitou spojkou, stejně jako nová generace elektrických nápravových pohonů a kompletní převodovky určené pro hybridní pohonné systémy.
V příštím desetiletí budou limity CO2 na významných automobilových trzích ještě zpřísněny. Evropská unie například chystá pro rok 2021 plánovanou hodnotu pro nový vozový park 95 gramů CO2 na kilometr snížit do roku 2030 o dalších 30 %.
Společnost Schaeffler proto neustále vyvíjí nové hybridní moduly. Ve třetí generaci těchto modulů, která byla poprvé představena na sympoziu Schaeffler, je kompletní dvojitá spojka umístěna uvnitř elektromotoru – přesněji řečeno uvnitř dutého prostoru rotoru. Zde se pro zajištění přenosu nezbytného výkonu používají vícelamelové spojky, které jsou standardně používány ve sportovních vozidlech s vysokým výkonem.
V kombinaci s rovněž vysoce integrovanými akčními jednotkami pro ovládání těchto tří spojek tak vznikl extrémně kompaktní hybridní modul, který jen nepatrně prodlužuje hnací ústrojí v porovnání s variantami, které jsou založeny pouze na spalovacím motoru.
Revoluční koncept převodovky s hybridním řazením má označení DH-ST 6+2. Je založena na automatizované manuální převodovce a nabízí dva elektrické převodové stupně a šest mechanických převodových stupňů. Díky dvojnásobnému využití jedné sady kol je tedy potřeba pouze pět sad kol pro šest převodových stupňů.
Simulace provedené společností Schaeffler ukazují, že s „DH-ST 6+2“ je možné dosáhnout nejen sportovního jízdního výkonu, ale při výkonu systému 220 kW také velmi nízkou spotřebu paliva cca 4,5 l/100 km (WLTC).
Komentáře