Jak se dělá tunning po kabelu

MaK, 30 května 2018, 19:14

V tomto díle technických informací od Auto Kelly a SuperVAGu navážeme na předchozí článek a nyní si ukážeme, jak a kde konkrétně se úpravy vozidel zákazníků dají provádět.

Víme již, že dostupnost jednotlivých úprav je dána jednak generací vozidla a jednak jeho výbavou, zejména pak typem jednotlivých řídicích jednotek. Těmi je i dáno množství parametrů, které lze nastavit a přizpůsobit si tak chování vozu k obrazu svému nebo vašeho zákazníka.

Stejně jako v minulé části našeho seriálu začneme u pohonné jednotky. O tzv. chipování toho již bylo napsáno mnoho a i my se k tématu vrátíme v některém z příštích dílů, nyní se ale budeme věnovat diagnostice – funkci Deaktivace Start/stop systému. Tato diagnostická Aktivace a deaktivace Start/Stop na SuperVagumožnost (bez pájení, nebo přehrávání SW v řídicí jednotce) je dostupná pouze na omezeném množství vozidel.

Rozsah této funkce omezen na řídicí jednotky sběrnice CAN s objednacím číslem začínajícím na 5Q0 (Škoda Octavia III, Audi A3, VW Golf VII). U těchto řídicích jednotek naleznete v programu SuperVAG funkce Aktivace, respektive Deaktivace Start/Stop, ale i přehledovou funkci Nastavení parametrů Start/Stop, ve které si lze jednotlivé kanály funkce přizpůsobení otestovat.

Nastavení parametrů Start/Stop na SuperVagu

Nově (od verze 2018.2) již nebude v SuperVAGu nutné navazovat komunikaci s jednotkou Gateway a funkci Deaktivace naleznete ihned po výběru modelu.

Další zajímavou jednotkou, o které jsme se zmínili, byl přístrojový panel a jeho funkce protočení ručiček tachometru a otáčkoměru při zapnutí zapalování. Jak jistě víte, nastavení se provádí v řídicí jednotce přístrojového panelu, ve funkci kódování. Dostupné je již od vozidel generace Škody Octavie II facelift.

V SuperVAGu nejsou nutné žádné přídavné kalkulačky, k protočení ručiček stačí jediné zatržení položky Inscenace a uložení nového kódování do řídicí jednotky. Název není sice úplně intuitivní, ale vychází z podkladů a názvosloví používané v koncernu VW Group.

Přes ručičky tachometru ala RS se dostáváme k dalším funkcím panelu, a to k zobrazování rozšířených údajů na maxidotu přístrojového panelu. Hodit se může hlavně počítadlo kol a časů na kolo nebo teplota oleje motoru. Jak se k nim tedy dostat?

Opět velice snadno. Po navázání komunikace s řídicí jednotkou přístrojového panelu a výběru funkce kódování naleznete všechny možnosti vašeho přístrojového panelu obdobně jako v případě inscenace.

Kódování řídicí jednotky pomocí SuperVagu

Zatím jsme prováděli úpravy viditelné jen uvnitř vozu, teď se podívejme i na vnější vzhled vozu, na jeho osvětlení. Možnosti nastavení osvětlení vozidla v diagnostickém nástroji přišla s nástupem generace vozidel Škody Fabie III a novějších vozidel napříč koncernem. Navíc i v rámci automobilky Škoda byly zavedeny tzv. Full led světlomety, které nám nastavení ještě rozšířily.

Podmínkou je řídicí jednotka Elektronického centrálního rozvodu (BCM) na komunikačním protokolu UDS (v identifikaci naleznete označení EV_BCM). Tyto jednotky nám poskytují přes 800 různých kanálů funkce přizpůsobení.

Proč? Odpověď je jednoduchá. Každá z možných žárovek namontovaných ve vozidle má své vlastní kanály, které nastavují:
• funkci (funkce A-H)
• intenzitu svícení pro jednotlivé funkce (0-100, až 127 u LED)
• směr stmívání pro každou funkci (rozsvícení, zhasínání)

Možností nastavení je opravdu hodně, a proto přišel SuperVAG s řešením na několik málo kliknutí myší. Jako první jsou dostupné přehledové funkce pro jednotlivé žárovky, kde můžete jednotlivé hodnoty změnit najednou. Viz např. tento zápis pro všechny položky patřící jedné žárovce.

Od verze SuperVAGu 2018.1 jsou dostupné některé funkce na jediný klik (Aktivace Corner, Leaving home, Coming home) a ostatní pro vás SuperVag připravuje do další verze aplikace.

Nastavení světel pomocí SuperVagu

V poslední částí seriálu se ještě podíváme na nastavení tzv. komfortu. U starších vozidel se jednalo zejména o řídicí jednotku Centrální modul komfortního systému. V této řídicí jednotce je možnost nastavení zamykání a také dálkového ovládání. V jednotlivých kanálech funkce přizpůsobení tak lze aktivovat potvrzení uzamčení houkačkou nebo světly, zavírání oken přidržením dálkového ovladače nebo třeba zamykání vozidla při rychlosti nad 15 km/hod.

SuperVag všechny potřebné kanály přizpůsobení sdružil do jediné komfortní funkce Nastavení parametrů zamykání. Úpravu stávajícího nastavení, nebo nové nastavení po novém učení dálkových ovladačů tak opět zvládnete na jedné obrazovce na jediné zapsání nových hodnot do řídicí jednotky.

Nastavení parametrů zamykání pomocí SuperVagu

O poznání zajímavější a méně častou funkcí je Zavírání kufru pomocí dálkového ovladače. Na otevírání jsme již všichni zvyklí, ale zavírání? Od verze SuperVAGu 2018.1 je tato funkce opět jako komfortní funkce v řídicí jednotce elektroniky zadní kapoty, a jak jinak než na jediný klik myši.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!