Opotřebení je přirozeným nepřítelem motoru

22. srpna 2018, 10:12

Když kov naráží na kov, motor se rychle opotřebuje. Tím se snižuje jeho životnost a zvyšují se náklady na opravu. S přípravky od LIQUI MOLY můžete svůj motor chránit. Německý specialista na přísady zde nabízí tři prostředky: Oil Additiv, Motor Protect a Cera Tec.

Oil Additiv, Motor Protect a Cera Tec

Oil Additiv (přísadová mazací látka pro lehký chod) je i dnes vhodnou přísadou pro starší vozidla. Byl to první produkt společnosti LIQUI MOLY, když byla v roce 1957 založena. Jedná se o přísadu do motorového oleje, která obsahuje MoS2, disulfid molybdenu. MoS2 je, podobně jako grafit, pevné mazivo.

Oil Additiv také zlepšuje jízdní výkon a chrání motor v případě, když se odloupne mazací film. Mazivo MoS2 je černé, takže celé aditivum má velmi tmavou barvu. Po přidání do motorového oleje je tedy i ten tmavý. Motorový olej pak může vypadat jako starý olej, ale tmavá barva je v tomto případě znakem účinné ochrany před opotřebením. Oil Additiv se osvědčuje u řidičů celého světa již více než 60 let.

Zatímco Oil Additiv se svým pevným mazivem snižuje třecí odpor v motoru fyzikálně, přípravek od LIQUI MOLY Motor Protect tento úkol řeší chemicky. Obsahuje takzvané modifikátory tření, které se spojují s kovovým povrchem v motoru, vyhlazují ho a vyrovnávají mikroskopicky malé nerovnosti. Přípravek Motor Protect se hodí pro moderní vozidla a je určen pro uživatele, kteří chtějí přísadu proti opotřebení bez pevných maziv.

Oil Additiv chrání fyzikálně, Motor Protect chemicky – a LIQUI MOLY Cera Tec kombinuje obě tyto strategie. I tento přípravek obsahuje modifikátory tření pro chemickou ochranu. Obsahuje však i pevná maziva pro fyzikální ochranu. V tomto případě se jedná o malé keramické částice, které přísadě propůjčují béžovou barvu. Jsou tak malé, že snadno procházejí olejovým filtrem. Je to první volba pro novější vozidla.

Všechny tři přísady snižují třecí odpor v motoru. Tím se snižuje teplota motoru a dokonce i trochu spotřeba paliva.  Kromě toho je motor lépe chráněn při extrémních zátěžích. Menší opotřebení také znamená nižší riziko oprav a delší životnost motoru.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!