Palivové filtry Hengst – 100% OE kvalita

, 12. listopadu 2018, 18:34

Představte si kapku paliva, která se snaží pod tlakem 2.500 barů protlačit přes 10 otvorů vstřikovače o průměru dvou vlasových vláken. U vstřikovacích systémů nové generace se tento proces odehrává dokonce i 500krát za minutu.

Aby se snížila spotřeba paliva a optimalizoval proces spalování, musí být použité palivo důkladně vyčištěno. Bez vysoce výkonného palivového filtru je to nemožné, proto se při výběru vyplatí sáhnout po filtru v kvalitě originálního vybavení. Takové má v nabídce výrobce náhradních dílů Hengst Filter, který na trhu působí již 60 let.

Speciální filtrační vložka používaná ve filtrech Hengst má velmi velkou plochu, což zvyšuje jeho schopnost absorbovat nečistoty a zároveň zajišťuje nízký odpor průtoku, který přispívá k plnému výkonu motoru. Pro zajištění vysokého stupně filtrace, a tím i ochrany vstřikovacího systému, používají filtry mikroporézní vícevrstvý filtrační materiál. Má speciální povlak, díky kterému je odolný vůči vodě a agresivním látkám obsažených v palivu. Vysoká těsnost obalu a odolnost vůči vysokým tlakům jsou také důležité.

Když mluvíme o filtrech, nemůžeme nezmínit, že kvalita motorové nafty se může značně lišit – nemáme vliv na to, co tankujeme (místo původu, klimatické podmínky nebo parametry paliva). Hengst zajišťuje vysoký stupeň filtrace bez ohledu na parametry paliva a použití filtrů od tohoto výrobce zvyšuje ochranu vstřikovacího systému.

Schéma provozu filtru Hengst
Schéma provozu filtru Hengst. Zdroj: Hengst

Překročení obsahu vody v naftě o 200 ppm může být velmi drahé

Přítomnost vody v palivu může způsobit mnoho problémů, včetně:
• Vytvoření kyselin a gelových substancí, které poškozují čerpadlo a vstřikovače
• Oxidace paliva
• Vytvoření parafinů, které mohou zablokovat palivový filtr při teplotách nižších než 5 stupňů
• Degradace přísad obsažených v palivu

Díky použití kompozitního filtračního média s vyšší koalescencí vody, filtry Hengst více separují vodu ve srovnání se standardním filtračním médiem. A díky použití hydrofobních vláken je schopen odseparovat od motorové nafty téměř 100 % vody v porovnání s filtry nižší kvality, které propouštějí více vody, což má za následek vysokou pravděpodobnost trvalého poškození vysokotlakého čerpadla a vstřikovačů. Způsob fungování palivového filtru Hengst zaručuje bezporuchový chod motoru a ochranu proti opotřebení a korozi během celého servisního intervalu.

Optimální ochrana citlivých vstřikovacích systémů – benzínové filtry

Moderní zážehové motory jsou vybaveny elektromagnetickými vstřikovači, které vstřikují palivo do sacího potrubí nebo v případě přímého vstřikování do válce. V tomto případě je účelem palivového filtru chránit části vstřikovacího systému před opotřebením a zabránit tomu, aby částice vstoupily do spalovací komory. Motory s přímým vstřikováním vyžadují lepší ochranu proti opotřebení, které lze zajistit vysoce kvalitním palivovým filtrem.

Hengst filtry v kvalitě OE
Hengst filtry v kvalitě OE

Rychlá a čistá výměna filtrační vložky díky technologii Clip-in

Palivové filtrační vložky Hengst se používají v dieselových a benzinových motorech osobních automobilů. Jediná činnost při údržbě filtru, je výměna filtrační vložky. Po vyjmutí filtru vypouštěcí ventil umožňuje vypuštění paliva. Ventily a obal filtru, který obsahuje správnou filtrační vložku palivového filtru, zůstávají trvale připojeny k bloku motoru. Tyto moduly mají integrované funkce v jednom kompaktním obalu: palivový filtr, výkonný ohřívač paliva s funkcí „quick connect“, řídicí elektroventil, odlučovač vody, snímače tlaku a ventily pro regulaci průtoku a teploty. Díky snadnému použití a ekologickému designu filtrů ENERGETIC®, které využívají technologii „Clip-in“, je filtr vyměněn extrémně rychlým a čistým způsobem.

Díky inovativnímu filtračnímu mediu Meltblown s třídou filtrace pod 2μ garantují filtrační vložky Hengst optimální ochranu proti opotřebení, splňují požadavky vstřikovacích systémů a zajišťují vysokou provozní spolehlivost při dlouhém servisním intervalu, čímž se snižují náklady na údržbu.

V tomto typu filtrů s hvězdicovitou strukturou se nachází nad vstupní filtrační vrstvou jemná filtrační vrstva, což zvyšuje schopnost zadržovat nečistoty (částice koroze, prachu, usazenin z nádrže a vodu) o více než 100 % ve srovnání se standardními filtračními médii. Filtry Hengst, to není jen čistá výměna, ale také čisté palivo pro váš vůz.

Snižování nákladů a snadné použití

Zavedení multifunkčních palivových modulů společností Hengst znamená, že jednotlivé funkce jsou nyní integrovány do jednoho kompaktního pouzdra. To umožňuje optimální využití místa v motorovém prostoru a díky eliminaci spojů a hadiček, jsou vytvořeny ideální podmínky pro snížení hmotnosti a velikosti. Příkladem použité koncepce modulu je řešení připravené ve výzkumném oddělení Hengst společně s inženýry koncernu GM – filtrační modul používaný v motorech platformy D1xx a Epsilon ve vozech Opel Insignia, Cascada, Astra, Meriva, Saab 9,5/9,3 a Chevrolet Cruze. (filtr Hengst číslo E640KP).

100% kvalita OE

Víceúčelový modul pro filtraci paliva Hengst, používaný mimo jiné v Opel Insignia 2.0 CDTI. GM. Kód platformy motoru D1xx
Víceúčelový modul pro filtraci paliva Hengst, používaný mimo jiné v Opel Insignia 2.0 CDTI. GM. Kód platformy motoru D1xx

Palivové filtry Hengst odstraňují částice rzi a prachu, zbytky nahromaděné v nádrži, vodu a další látky, které mohou mít nepříznivý vliv na provoz moderních systémů vstřikování paliva. Výrobci automobilů volí na první montáž filtry Hengst v kvalitě OE, protože jsou vyrobeny s použitím nejmodernějších filtrační materiálů, jako například Meltblown.

Bezporuchový provoz a ochrana proti korozi a opotřebení motoru díky optimální geometrii a spolehlivosti palivového filtru v celém rozsahu jeho činnosti. Filtrům Hengst důvěřují největší automobilové společnosti a největší hráči na trhu aftermarketu. Volbou filtrů Hengst získáte 100% kvalitu OE a bezporuchový provoz motoru a ochranu proti korozi a opotřebení po celou dobu provozu.

www.hengst.com

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!