Fotbal jako efektivní nástroj ke zvyšování povědomí o značce: Continental AG zůstává stále ve hře

6. srpna 2014, 16:00

Mistrovství světa ve fotbale 2014 FIFA World Cup BrasilTM, jehož oficiálním sponzorem se stala i společnost Continental AG, několik týdnů přitahovalo pozornost předních světových médií a mnohamiliardového publika napříč kontinenty. Pozitivní emoce, které fotbalové šampionáty provázejí, představují jedinečnou platformu pro marketingové aktivity Continental AG a šíření brand awareness u klíčových skupin zákazníků. Mezi roky 2003 a 2013 se jen na německém trhu zvýšilo povědomí o značce z 88 na 93% a růst zaznamenaly i Česká a Slovenská republika. Continental AG proto i nadále hodlá mistrovský fotbal aktivně podporovat.

Málo sportovních aktivit získalo takovou pozornost médií jako nedávno skončené Mistrovství světa ve fotbale 2014 FIFA World Cup BrasilTM. Šampionát, jehož oficiálním sponzorem se coby jediný výrobce pneumatik stala společnost Continental AG, nabídl špičkový fotbal a společným prožitkem spojil několik miliard fanoušků z rozmanitých věkových a sociálních skupin po celém světě. Jen v Německu sledovalo vítězné finále domácí reprezentace s Argentinou astronomických 36,65 milionů diváků, což představuje 86,3% televizního publika v daném čase.

V České republice se sledovanost finálového utkání na stanici ČT sport vyšplhala na 1.166.000 diváků  a na Slovensku si zápas nenechalo ujít celkem 1.035.000 fotbalových nadšenců. Studie společnosti Continental ukazují, že propojením s fotbalem a pozitivními emocemi, jež vyvolává, zasahuje 100% jádra svých cílových zákazníků, přičemž významnou část tvoří i ženy.

„Účast na mezinárodních fotbalových turnajích pomáhá neustále zvyšovat povědomí o Continental AG jako výrobci prémiových pneumatik a prostřednictvím propojení se silnými, pozitivními emoce-mi jej odlišuje od konkurence,“ řekl Nikolai Setzer, vedoucí divize pneumatik Continental AG. „Díky aktivnímu sponzorství fotbalu roste od roku 2003 brand awareness společnosti na klíčových trzích. Do roku 2013 se nejvíce, z 30 na 51%, zvýšila v Rusku, působivý je též pětiprocentní nárůst na domácím německém trhu. Zde jsme během deseti let zaznamenali navýšení povědomí o značce z 88 na 93%,“ dodává.

Juraj Ižvolt, ředitel marketingu společnosti Continental Barum s.r.o., k vývoji na českém a sloven-ském trhu doplňuje: „Od roku 2006, kdy se mistrovský fotbal začal na Slovensku komunikovat,  zde vzrostlo povědomí o značce Continental o 15% a v letošním roce očekáváme prolomení 60% hranice. Česká republika dlouhodobě přesahuje vysoký podíl 70% brand awareness a tento stav považujeme za velmi uspokojivý. I zde ale po letošním měsíčním fotbalovém svátku předpokládáme další mírný nárůst.“

Za těmito výsledky stojí vedle výrazného brandingu i celá řada dalších aktivit. Například v rámci 2014 FIFA World Cup BrasilTM Continental AG vyvinul pneumatiky ContiGol Urban určené speciálně pro brazilské silnice a vybavil jimi 32 autobusů přepravujících týmy sportovců na zápasy. Zároveň fanouškům z celého světa zprostředkoval možnost vyhrát vstupenky na finálový zápas mistrovství světa ve fotbale. Pozvánku nejen na šampionát samotný, ale i do Hannoveru, kde v červnu a červenci letošního roku na testovacím okruhu Contidrom probíhal festival s brazilským espritem ContiCabana, pak obdrželi novináři, stejně tak jeho nejvýznamnější zákazníci a partneři. V neposlední řadě se společnost zaměřila na problematiku sociální odpovědnosti přímo v Brazílii a podpořila edukační projekt UERE určený sociálně znevýhodněné mládeži v Rio de Janieru.

V důsledku jasně měřitelných pozitivních efektů své dosavadní činnosti chce společnost Continental AG i do budoucna zůstat předním sponzorem profesionálního fotbalu. Pozornost při tom zaměří také na kvalifikační zápasy s cílem zviditelnit značku na dílčích trzích.

Související články

Pneumatika Conti.eContact speciálně vylepšená pro hybridní vozidla získala nejlepší hodnocení A/A (+video)
Pneumatika Conti.eContact speciálně vylepšená pro hybridní vozidla získala nejlepší hodnocení A/A (+video)

Společnost Continental se vrátila k výrobku Conti.eContact, který byl původně uveden na trh v roce 2011 a zamýšlen pro elektrická vozidla, a vylepšila jej tak, aby odpovídal potřebám hybridních modelů. Zavedením řady nových technologií a postupů se tato nová a do značné míry ručně vyráběná letní pneumatika stala první pneumatikou značky Continental, jež obdržela nejvyšší […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!