Bosch hodlá získat všechny akcie firmy ZF Lenksysteme

22. září 2014, 11:18

Bosch plánuje zvýšit svůj podíl ve firmě ZF Lenksysteme GmbH (ZFLS) na 100 procent. Dne 15.září 2014 podepsaly firmy Robert Bosch GmbH a ZF Friedrichshafen AG dohodu o změně vlastnické struktury.

Doposud byla ZFLS, se sídlem ve městě Schwäbisch Gmünd, podnikem joint-venture s podílem 50:50 mezi společnostmi Bosch a ZF. Se svými více než 13.000 zaměstnanci v osmi zemích se ZFLS věnuje vývoji, výrobě a prodeji ovládacích systémů řízení pro osobní i komerční automobily po celém světě. V roce 2013 dosáhla celkových tržeb v hodnotě 4,1 miliard eur. ZFLS má pobočky ve dvaceti lokalitách a díky tomu zůstává aktivní na těch nejdůležitějších světových trzích s automobily. Kromě poboček v Evropě, USA a Číně vlastní ZFLS výrobní závody také v Indii, Brazílii a Malajsii. Vzájemnou smlouvu nyní musí schválit také antimonopolní úřad. Po dohodě obou stran nebude nákupní cena zveřejněna.

„Díky převzetí ZFLS posiluje Bosch svůj potenciál aktivně utvářet budoucnost mobility. ZFLS zaujímá vůdčí postavení v rychle rostoucí oblasti technologií elektrického ovládání řízení, a právě to je zásadní technologie pro automatizované řízení, pro mnohem efektivnější vozidla, a také pro elektrické automobily,“ řekl Dr. Volkmar Denner, předseda představenstva společnosti Robert Bosch GmbH.

Šedesát procent svého celkového obratu dnes získává společnost ZFLS svými moderními, elektrickými systémy pro ovládání řízení, s nízkou spotřebou. Důvodem úspěchu efektivních systémů ovládání řízení je jejich potenciál snižovat spotřebu paliva. Kupříkladu vozidlo střední velikosti, s dvoulitrovým motorem může ušetřit na 100 km až 0,8 l paliva. Díky tomu dojde i ke snížení emisí o zhruba 14 gramů CO2 na kilometr. Elektrické ovládání řízení je navíc v automobilech zcela zásadním komponentem pro mnohé asistenční systémy. Například asistent pro udržení vozidla v jízdním pruhu automaticky spoléhá na tento systém, aby udržel auto ve správném směru. Během start-stop dojíždění, při kterém dojde k vypnutí motoru během dojíždění, zajistí elektrická podpora, aby nedošlo ke změně ovládání řízení.

Nepřetržitý růst
„Od roku 1999 zažívá společnost ZFLS silný růst. Tento úspěšný vývoj je možný mimo jiné díky výborné spolupráci mezi firmami ZF a Bosch. Rád bych srdečně poděkoval všem zaměstnancům ZFLS za jejich tvrdou práci a oddanost,“ řekl Dr. Stefan Sommer, CEO ZF Friedrichshafen AG. „Abychom nadále mohli uspokojit potřeby mnohem dynamičtějšího podnikatelského prostředí, dohodly se firmy Bosch a ZF na změně vlastnické struktury ZFLS.“

Úspěch ZFLS nezávisí jen na počtu inovací, které společnost uvedla na trh. „Velkou měrou to záleží na zaměstnancích – jejich důrazu na kvalitu, jejich neutuchající oddanosti a to, do jaké míry se ztotožňují s našimi výrobky. To jsou zásadní důvody úspěchu ZF Lenksysteme,“ zmínil Wolf-Henning Scheider, člen představenstva společnosti Robert Bosch Gmb a mluvčí Automobilové oblasti. „Díky zahrnutí do struktury Bosch získáváme spolehlivého partnera, se kterým můžeme pokračovat v našem úsilí o technologické inovace a ekonomický růst,“ dodal Dr. Marcus Parche, viceprezident představenstva ZFLS.

Zaměření na inovace
Celkem 1.400 zaměstnanců ZFLS, jinými slovy jeden z deseti, pracují jako inženýři. V roce 2013 věnovala firma zhruba 238 milionů eur na výzkum a vývoj. Od svého založení přihlásila na 750 patentů. Aktivity výzkumu a vývoje se zaměřují na propojení komponentů v rámci kompletních systémů prostřednictvím specifického softwaru. Například ZFLS nalezlo řešení pro sériovou produkci, která umožňuje ovládat auto napojené na přívěs i z chodníku, jen přes smartphone. Právě tato technologie je vyráběna za použití komponentů vyrobených jeho mateřskými společnostmi.

Společnost ovšem nenabízí jen řešení pro prémiový trh. Důkazem je například kompaktní elektrický systém řízení vyvinutý v Asii pro místní trh, který je z pohledu nákladů velmi efektivní. Díky tomu i zákazníci, kteří řídí cenově dostupnější vozidla, mohou mít užitek z větší efektivity, kterou zajišťují výrobky ZFLS.

Vyhovět širokému spektru nároků trhu
„Inovativní síla firmy ZFLS a její mezinárodní působnost, obzvlášť v Asii a severní Americe, umožňují využít růstu silných ekonomik,“ zhodnotil Scheider. „Velmi charakteristickým prvkem firmy ZFLS je blízký kontakt se zákazníky. Ať už firma dodává jednotlivé komponenty nebo kompletní systémy, ZFLS je respektovaným partnerem pro výrobce automobilů a také umisťuje svoji činnost blízko svých zákazníků po celém světě tam, kde podnikají.“ V rámci své strategie internacionalizace, ZFLS se poslední době zaměřuje na investice v severní Americe a Asii.

Tisková zpráva Robert Bosch odbytová, foto: Bosch

Související články

Firma ZF Friedrichshafen získala TRW
Firma ZF Friedrichshafen získala TRW

Firma TRW Automotive Holdings podepsala dohodu s ZF Friedrichshafen AG, na základě níž převezme německý gigant akcie americké společnosti. Hodnota celé operace činí 13,5 miliardy dolarů. Cena za akcii, kterou má uhradit ZF, je 105,6 dolarů. TRW Automotive působí ve 24 zemích světa a zaměstnává okolo 65.000 lidí. Tržby společnosti v roce 2013 byly 17,4 […]

Federal Mogul přebírá jednu z divizí TRW
Federal Mogul přebírá jednu z divizí TRW

Podle podepsané smlouvy, se divize vyrábějící motorové ventily TRW stane součástí společnosti Federal Mogul. TRW je předním dodavatelem ventilů pro motory osobních a nákladních vozidel, a také pro průmyslové motory a motory používáné v námořní dopravě. Divize ročně generuje 610 milionů dolarů v příjmech a zaměstnává 5.000 zaměstnanců ve 12 zemích. Transakce mezi Federal Mogul […]

Bosch vysvětluje: Euro 6 stručně
Bosch vysvětluje: Euro 6 stručně

Jaké změny přinese pro řidiče Euro 6? Od cen vozidel po emisní nálepky. Co je Euro 6? Euro 6 je nařízení Evropské unie, které stanoví emisní normy pro vozidla. „Díky Euru 6 budou vozidla se vznětovým motorem stejně ‚čistá‘ jako vozidla se zážehovým motorem,“ říká Dr. Rolf Bulander, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH zodpovědný […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!