Světlomety nových vozů Mercedes-Benz CLS jsou vybaveny světelnými diodami Oslon Compact společnosti OSRAM Opto Semiconductors. Tyto mimořádně kompaktní a vysoce výkonné LED diody mohou být ve světlometu umístěny velmi blízko sebe, takže umožňují realizaci kompaktnějších adaptivních světlometů. Kromě tohoto projektu spolupracují firmy OSRAM a Daimler i na vývoji budoucích inovačních systémů osvětlení pro automobily, a to jako partneři ve výzkumném projektu µAFS sponzorovaném německým spolkovým ministerstvem pro vzdělávání a výzkum (BMBF).
U nových světlometů ve třídě CLS využívá firma Daimler systém adaptivních světlometů (AFS), který zajišťuje lepší viditelnost v každé situaci, a díky tomu nabízí účastníkům silničního provozu vyšší ochranu před nehodami. Použitými světelnými zdroji jsou zde diody Oslon Compact vyráběné společností OSRAM Opto Semiconductors, přičemž v každém modulu světlometu je jich 24. Díky technologii čipu UX:3 dosahují tyto LED diody vysokého měrného výkonu i při vysokých proudech. S rozměry pouzdra 1,6 mm x 1,2 mm jsou mimořádně kompaktní, takže mohou být ve světlometu umístěny blízko sebe s vysokou mírou flexibility. Poskytují tak dobrý základ pro systémy AFS i pro řešení světlovodů.
Ideální rozložení světla pomáhá zajistit kamera a řídicí jednotky
K dosažení ideálního rozložení světla LED diod OSRAM využívá výrobce automobilu kameru připevněnou na předním skle, která snímá prostor před vozidlem. Čtyři řídicí jednotky ve vozidle pak pomocí výpočtů prováděných stokrát za sekundu určují nejlepší variantu osvětlení. Adaptivní systémy na bázi LED tak automaticky osvěcují silnici před vozidlem mimořádně jasným světlem s přesně řízeným rozložením bez oslnění ostatních účastníků silničního provozu.
Úspěšná spolupráce pro automobilová světla budoucnosti
Jako průkopníci ve svých oborech spolupracují společnosti Daimler AG a OSRAM Opto Semiconductors i na výzkumných projektech. V rámci projektu µAFS sponzorovaného německým spolkovým ministerstvem pro vzdělávání a výzkum (BMBF) pracují společně s dalšími partnery na možných automobilových světlech budoucnosti. Cílem projektu je přijít s technickými principy pro novou třídu energeticky úsporných LED světlometů, které mohou následně sloužit jako základ pro novou generaci kompaktních adaptivních světlometů. „V říjnu 2014 jsme dokázali dosáhnout prvního významného milníku, když jsme představili nový typ LED čipu s celými 256 pixely. Jsme na to hrdí a těšíme se na pokračující úspěchy tohoto společného projektu se společností Daimler a dalšími partnery,“ prohlásil Stefan Grötsch, koordinátor projektu ze společnosti OSRAM Opto Semiconductors.
Komentáře