Zaměřeno na zavěšení

, 31. května 2021, 12:55

Ford Focus byl představen v roce 1998 a mezi svými majiteli se těší velké oblibě. Říká se však také, že je jedním z nejoblíbenějších modelů pro majitele autoservisů, kde se často objevují kvůli opravě. S ohledem na tuto informaci jsme identifikovali některé položky opotřebení, které stojí za pozornost při opravách systému zavěšení tohoto oblíbeného modelu.

Oprava zavěšení Ford Focus

PŘEDNÍ ZAVĚŠENÍ

Nezávislé zavěšení předních kol modelu Focus se skládá ze vzpěry MacPherson, která je spojena s kloubem řízení, a ramene zavěšení s příčným stabilizátorem, který zajišťuje stabilitu.

Opotřebované tyčky stabilizátoru mohou při jízdě po hrbolatých silnicích vydávat nepříjemné zvuky.

Jedním z nejčastěji opotřebovávaných dílů modelu MK 2 je zadní silentblok příčného ramene (obr. 1). Tento díl je k dispozici jako součást kompletního ramene nebo samostatně s novými upevňovacími šrouby. Druhá možnost je k dostání u společnosti febi a nabízí ekonomickou opravu této součástky ve srovnání s výměnou celého ramene, které je ve většině případů plně provozuschopné.

zadní silentblok příčného ramene Ford Focus
Obr. 1

Při této výměně je velmi důležité seřízení nového silentbloku. Silentblok musí být správně ustavený na hřídeli ramene zavěšení, aby správně fungoval a aby byla zajištěna dlouhá životnost náhradního dílu. Starý silentblok lze pomocí vhodného zařízení vylisovat nebo opatrně odříznout, aby nedošlo k poškození hřídele, na které je silentblok namontovaný.

Po odstranění starého opotřebovaného silentbloku očistěte hřídel a poté na ni nalisujte nový silentblok; k dispozici je speciální nářadí, které rameno udržuje v ose, zatímco se lisuje nový silentblok. (Obr. 2)

nalisování silentbloku příčného ramene Ford Focus
Obr. 2

Opravené rameno lze nyní znovu namontovat na vozidlo. Tento silentblok (febi číslo 32418) lze použít pro několik dalších modelů Ford, Mazda a Volvo.

ZADNÍ ZAVĚŠENÍ

Pro model Focus byl vyvinut vysoce ceněný víceprvkový systém zadního zavěšení, jehož kompaktní konstrukce umožňuje maximální využití zavazadlového prostoru a poskytuje vynikající ovladatelnost. Úzké vlečné rameno ovládá pohyb kol vpřed a vzad a reaguje na brzdný moment, přičemž k úplnému uchycení kola jsou zapotřebí tři další ramena. Všechny tyto součástky mají silentbloky, které jsou náchylné k opotřebení. Silentblok vlečného ramene (febi 34249), který je vyměnitelný stejně jako přední příčné rameno, je nutné při montáži správně seřídit, jinak se guma překroutí a zkrátí jeho životnost. (Obr. 3)

silentblok zadního ramene Ford Focus
Obr. 3

Spodní zadní příčné rameno, které je umístěno mezi příčným nosníkem a kloubem, je náchylné k napěťovým trhlinám, které mohou po dlouhé době provozu vést k poruše. Při demontáži tohoto ramene za účelem získání přístupu k jiným dílům, jako je například pružina zavěšení nebo při jeho výměně, je třeba dávat pozor na upevňovací šrouby náchylné ke korozi. (Obr. 4)

Spodní zadní příčné rameno Ford Focus
Obr. 4

Ta může při demontáži způsobit jejich zlomení nebo přichycení k vnitřnímu pouzdru silentbloku. Proto je někdy nutné je při demontáži ramene odříznout.

Vnitřní excentrický šroub slouží k seřízení odklonu, a proto se musí volně otáčet, aby bylo možné nastavení provést. Doporučujeme, aby se všechny upevňovací šrouby utahovaly pouze při zatíženém zavěšení vozidla, nikoli na zvednutém, protože se tím silentbloky zbytečně namáhají a mohou se dotáhnout v nesprávné poloze.

Po provedení všech oprav zavěšení se doporučuje provést kompletní geometrie (seřízení) kol, aby se zajistila správná ovladatelnost vozidla.

logo febiMnoho dílů zavěšení febi je k dispozici jako sada Prokit, která se dodává se všemi upevňovacími prvky pro bezproblémové provedení opravy. To servisům šetří čas a peníze, protože nemusí shánět samostatně všechny potřebné díly.

Spolehněte se na testovanou kvalitu náhradních dílů značky febi odpovídající standardům OE. Kompletní sortiment dílů řízení a zavěšení můžete nalézt na: partsfinder.bilsteingroup.com.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!