Bosch – Budoucnost parkování

25. dubna 2016, 10:41

Bosch se chystá ohromit trh svými revolučními myšlenkami na poli parkovacích technologií.

Bosch vstupuje nabídkou parkovacích technologií a služeb na zcela nový trh. Přitom se dodavatel technologií a služeb drží standardizovaného přístupu: Bosch zjednodušuje hledání parkovacích míst a postupně automatizuje parkovací proces. „Mobilita zítřka začíná už dnes – chytrým parkováním,“ uvádí k významu technologie Dr. Dirk Hoheisel, člen představenstva Robert Bosch GmbH. Mezi potenciální zákazníky parkovacích řešení Bosch se řadí výrobci vozidel a provozovatelé garáží, stejně jako města a obce po celém světě. Společnost už dosáhla v této oblasti významných úspěchů, zejména se svými systémy pro automatizované parkování a řízení; tento pokrok také posouvá Bosch směrem k důležitému milníku v tomto roce. „V roce 2016 překročí naše tržby za asistenční systémy jednu miliardu eur,“ říká Hoheisel. Po celém světě pracuje na vývoji asistenčních systémů a systémů automatizovaného řízení téměř 2.500 inženýrů Bosch – což je asi o 500 více než v minulém roce.



Polovina všech nových automobilů je vybavena parkovacím asistenčním systémem

Jako součást posunu k plně automatizovanému parkování plánuje Bosch v průběhu několika dalších let uvést na trh velké množství parkovacích asistenčních systémů. Tyto systémy pomáhají řidičům parkovat bez nehod, nebo je dokonce pouhým stiskem tlačítka dovedou na požadované místo. V Německu jsou parkovací asistenční systémy v současnosti nejčastějšími pomocníky ve vozidlech. Dle hodnocení Bosch z roku 2014 provedeného na základě statistik registrace vozidel byla z téměř tří milionů automobilů registrovaných v tomto roce vybavena asistenčním systémem polovina (52 procent) vozidel. Hodně podobně to vypadá i v dalších zemích: v Belgii a Nizozemsku byla v roce 2014 parkovacím asistentem vybavena polovina všech nových automobilů (50 procent), ve Velké Británii je to 19 procent. Tyto systémy jsou založeny především na ultrazvukových senzorech, které jsou pro tyto systémy kritické, a jejichž výrobou se Bosch zabývá od roku 1993.

Služby Bosch usnadňují řidičům hledání parkovacího stání

Pro Bosch začíná automatizované parkování ve vozidle – ale tím to zdaleka nekončí. „Ve své nabídce inteligentních služeb se Bosch zhostil také nelehkého úkolu vyhledání dostupného parkování, čímž šetří čas a snižuje stres,“ říká Hoheisel. V Německu zabere hledání parkovacího místa v průměru deset minut. Bosch zkracuje toto hledání dvěma způsoby: prvním jsou speciální senzory obsazenosti na parkovištích nebo v garážích, které detekují a nahlásí prázdné místo. Druhým způsobem, který Bosch využívá, jsou senzory, které se stávají standardem u stále většího počtu vozidel a které umožňují vyhledání parkování u obrubníku. Informace jsou zpracovávány v Bosch IoT Cloudu, kde se vygeneruje mapa parkovacích míst. Řidiči mají k mapě přístup například přes navigační systém jejich vozidla a jsou tak přímo naváděni k místům s bezplatným parkováním. „Přímé navádění automobilů k dostupným parkovacím místům znamená také snížení znečištění,“ zdůrazňuje Hoheisel. V průměru dnes v Německu řidiči při každém hledání parkovacího místa najezdí zbytečně až 4,5 kilometru.

V budoucnu už večerní koncert nezačíná v podzemní garáži 

Parkování, tak jak ho známe dnes, už v budoucnu nebude existovat,“ říká Hoheisel. Ještě před koncem tohoto desetiletí zvládnou díky technologii Bosch automobily sami dojet do prostor garáží. Řidiči jednoduše nechají své vozidlo v předávací zóně mimo garáž a například přes smartphone mu dají pokyn k vyhledání parkovacího místa. Při odjezdu si stejným způsobem vozidlo zase přivolají zpět k místu vyzvednutí. „Jít na koncert už neznamená začít a skončit večer v průvanu podzemní garáže,“ uvádí Hoheisel. Tato inovace je možná díky inteligentní technologii Bosch zabudované ve vozidle, v garáži a v jejich vzájemné komunikaci. „Plně automatizované parkování bude připraveno k výrobě ještě před plně automatizovaným řízením,“ říká Hoheisel. Dalším důvodem, proč bude automatizované parkování realizováno jako první, je, že překonání zákonných překážek pro zavedení plně automatizovaného parkování je snazší, a to zejména s ohledem na požadavky týkající se registrace vozidel. Potřebné právní úpravy, které jsou v Německu částečně sladěny s Vídeňskou úmluvou o silničním provozu, jsou součástí politických programů po celém světě.

Související články

Osm titulů „Best Brand 2016“ pro Bosch
Osm titulů „Best Brand 2016“ pro Bosch

Ve čtenářské anketě magazínu „auto motor und sport“ získala společnost Bosch opětovné prvenství v osmi kategoriích. Již celkem po deváté, volili čtenáři Německého časopisu „auto motor und sport“ v rámci renomované čtenářské ankety „Best Cars“ nejlepší značky z oblasti automobilového příslušenství, náhradních dílů a služeb. Magazín „auto motor und sport“ patří mezi automobilové magazíny s […]

Konference Bosch ConnectedWorld IoT v Berlíně
Konference Bosch ConnectedWorld IoT v Berlíně

Bosch uvedl svůj vlastní cloud v oblasti IoT (Internet of Things – Internet věcí) ve svém počítačovém středisku v Německu. Tyto IoT aplikace jsou vytvořeny pomocí Bosch IoT Suite. Suite nabízí veškeré funkce potřebné k propojení zařízení, uživatelů a společností. V současné době je přes IoT Suite propojeno vice než pět milionů zařízení. Zde jsou […]

Aktivní plynový pedál Bosch
Aktivní plynový pedál Bosch

Noha řidiče je odpovědná za čtvrtinu spotřeby paliva. Jediné, co se dalo s tímto pravidlem „odhadu od oka“ dosud dělat, bylo řídit jemně a brát lekce eko-řízení. Nyní však Bosch vyvinul technickou pomůcku v podobě aktivního plynového pedálu: jeho jemné vibrace řeknou řidiči, kdy překročil hranici mezi lehkým došlapem a těžkou nohou. „Aktivní plynový pedál […]

Bosch: Informace z výroční tiskové konference 2016
Bosch: Informace z výroční tiskové konference 2016

V návaznosti na rekordní rok 2015 chce společnost Bosch i v tomto roce pokračovat v růstovém trendu. Navzdory vyhlídkám na utlumení ekonomiky a geopolitické nejistotě, očekává světový dodavatel technologií a služeb v roce 2016 nárůst svých tržeb o 3 až 5 procent. Bosch chce pokračovat v růstu rychleji, než porostou jeho klíčové trhy. Bude-li v […]

Geometrie pro budoucnost – prosím, nedotýkejte se!
Geometrie pro budoucnost – prosím, nedotýkejte se!

A myslíme to doslova. Historie měření geometrie je v autoservisech dlouhá a celkem přesně ilustruje technologický pokrok, který automobilová technika i okolní svět prodělává. Co začalo různými provázky a mechanickými měřítky, postupně přešlo v nasazení přesné optiky a výkonné výpočetní techniky. Prostor pro lidskou chybu se zmenšoval, čas nutný pro měření zkracoval a přesnost se […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!