Analýza obchodních zástupců v České republice – vyhodnocení

28. ledna 2013, 16:04

Přinášíme Vám další vyhodnocení analýzy. Tentokrát „Analýzu obchodních zástupců v České republice“ z roku 2010. Kompletní analýza je k zakoupení se slevou 50%.

Základním cílem této analýzy bylo zjištění aspektů motivujích a demotivujích obchodních zástupců v motoristické branži, specifičnosti práce obchodních zástupců, zásady odměňování, vybavení nástroji potřebné k jejich práci apod.

Jak ukazuje tato analýza pro většinu obchodních zástupců je zaměstnání na této pozici druhé nebo třetí. Skoro 65% respodentů deklaruje, že jako obchodní zástupce pracuje od 1 roku do 6 let. Z toho je možno usuzovat, že jsou to osoby  mající prodejní zkušenosti.

Odměna obchodních zástupců je nejčastěji dle zisku s jejich obratů nebo čistě s obratů obchodního zástupce. Nejvíce motivujícím aspektem pro obchodního zástupce je finanční prémie dle výsledků práce a vysoká základní mzda. Překvapivým aspektem jsou dobré vztahy na pracovišti. Jistě tedy stojí za to, zhodnotit atmosféru na pracovišti a budovat tým spokojených loajálních pracovníků obchodního oddělení. Silným motivačním prvkem je stále také služební automobil a jeho možnost použití pro soukromé účely.

Nejvíce demotivujím aspektem u obchodních zástupců je slabá dostupnost nabízeného zboží. Také problémy spojené s reklamacemi a záměny zboží při dodávce zboží. Dle vnímání vedení většiny firem jde o drobnosti, ale klient  je vnímá jako závažný problém, zvláště pokud se často opakují. A je silně vnímán při získávání a udržení zákazníka. Demotivující klasikou je pak zvýšení plánu prodeje a realizace plánu prodeje.

Obchodní zástupci většinou podávají hlášení o své práci denně nebo  jednou týdně. Rozhodují vlastnostmi jsou obchodní znalosti, schopnost vyjednávání, zkušenosti a schopnost překonat neúspěch. Nejčastější námitky, se kterými se obchodní zástupce setkává jsou vysoká cena zboží, slabá marketingová podpora a slabá dostupnost zboží.

Průměrné stáří služebního automobilu je 3,9 let a je to převážně automobil nižší třídy.  Skoro polovina respondentů si myslí, že práce obchodního zástupce je v době krize obtížnější.

Související články

Krátká analýza: Jak často se mění pracovní pozice ve firmách českého aftermarketu
Krátká analýza: Jak často se mění pracovní pozice ve firmách českého aftermarketu

Pokud máte přístup do placené sekce našeho portálu, zde si můžete prohlédnout a stáhnout tuto krátkou analýzu. Jak je to s pracovními pozicemi ve firmách českého aftermarketu? Jak často se mění pozice, firma? Přecházejí zaměstnanci z jedné firmy do druhé, nebo jsou ve firmě dlouhé roky?  Na naše otázky převážně odpovídali obchodní zástupci, kteří jsou […]

Anketa: Jak vnímáte situaci, že obchodní zástupce přejde ke konkurenci?
Anketa: Jak vnímáte situaci, že obchodní zástupce přejde ke konkurenci?

Před měsícem jsme Vám položili otázku „Jak vnímáte situaci, že obchodní zástupce přejde ke konkurenci?“. A jaké jsou Vaše nejčastější odpovědi? Ty naleznete v následujících řádcích.

Analýza obchodních zástupců v České republice
Analýza obchodních zástupců v České republice

Tato analýza představuje výsledky výzkumu, který byl zaměřen na obchodní zástupce v motoristické branži. Jak se obvykle předpokládá, pro práci obchodního zástupce je nutno mít vrozené schopnosti, jako je otevřenost, samostatnost, samodisciplína, schopnost se prodat, odolnost vůči stresu apod. Je třeba se obchodním zástupcem narodit? Analýza probíhala od července 2009 do února 2010 na vzorku […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!