Bosch a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) uzavřeli dlouhodobou strategickou smlouvu o spolupráci. Partneři se chystají společně specifikovat vysoce výkonné bateriové články. CATL tak bude konstruovat, vyvíjet a vyrábět tyto články podle požadavků společnosti Bosch.
Články se mají využívat v 48voltových bateriích vyvinutých společností Bosch. Tato baterie bude základním prvkem 48voltových hybridních pohonných systémů, na jejichž výkonnosti bude v globálním měřítku ještě více záležet. Vstupem do tohoto svazku si dodavatel technologií a služeb zároveň zajišťuje dlouhodobý zdroj bateriových článků.
„Musíme rozumět bateriovým článkům, ale nemusíme je vyrábět sami,“ říká Dr. Stefan Hartung, člen představenstva a předseda sektoru Mobility Solutions. „S firmou CATL jsme vzali na palubu jako partnera zavedeného specialistu na články pro lithium-iontové baterie. Ve spojení s naším systematickým know-how a s naší odborností v řízení baterií ještě více posílíme naší pozici na trhu 48voltových baterií.“
CATL, jeden z předních světových expertů na lithium-iontové baterie, staví v současné době továrnu na baterie v německém Erfurtu. Pro Bosch je toto spojení dalším krokem na cestě k vedoucí pozici na elektromobilním trhu. 48voltové baterie Bosch již dnes používá celá řada světových výrobců automobilů.
48voltový systém se má stát minimálním standardem na automobilovém trhu zítřka
Portfolio firmy Bosch pro 48voltové systémy se rozšiřuje i mimo 48voltové baterie, aby zahrnulo další systémové komponenty, jako převodníky DC/DC a elektrické stroje. S touto technologií hodlá Bosch připravit vozidla všech tříd na budoucí emisní požadavky a nabídnout cenově dostupnou hybridizaci. Jeho 48voltová elektrifikace rozšiřuje spalovací motor o elektromotor. Tento motor je napájen 48voltovou baterií, která se obratem nabíjí rekuperací energie uvolněné během brždění. Tím je možné snížit spotřebu paliva až o 15 procent.
Trh 48voltových řešení roste v celosvětovém měřítku. Bosch očekává, že do roku 2025 bude téměř 20 procent nových aut prodaných ročně po celém světě vybaveno 48voltovým systémem s příslušnou baterií. Poptávka po 48voltových systémech roste, zejména v Evropě a v Číně.
Nízké náklady a snadná integrace
Závod Bosch v čínském Wuxi zahájil výrobu první generace 48voltových baterií koncem loňského roku. Jedinečným rysem nejnovější verze tohoto výrobku je kompaktnost a schopnost pasivního chlazení. To znamená, že výrobci automobilů mohou jednoduše zabudovat baterii do vozidla bez nutnosti přídavného chlazení. Kromě toho se obejdou bez vlastní zdlouhavé a nákladné konstrukční práce.
Komentáře