Právě před 100 lety, v listopadu roku 1919, začala dlouhá cesta firmy KYB. Shiro Kayaba byl nadaný student, který získal místo na prestižní univerzitě Waseda v Tokiu a nastoupil na fakultu inženýrství a vědy. Po roce se však rozhodl pro jinou cestu.
Kayaba tvrdil, že jeho studia jsou jen „únavné lekce založené na nekonečné verzi minulosti“, prohlásil: „Chci pracovat volně na základě ducha, inspirace a zvědavosti, s níž jsem se narodil.“ S tím Kayaba opustil univerzitu a ponořil se do svého vlastního výzkumu.
Kayaba, který již držel patenty na svůj nezávislý výzkum, si zajistil financování od významného obchodníka, který často pomáhal slibným studentům univerzity Waseda. Již 19. listopadu 1919 otevřel 21letý Shiro Kayaba výzkumné Kayaba středisko s 30 vědci. Tedy se předchůdce KYB narodil a cesta začala.
Výzkumné centrum a samotný Kayaba rychle upoutali pozornost japonského námořnictva. Odmítl jejich podporu a raději zůstal ve svém centru, dokud roku 1923 nezasáhlo japonské město Velké Kanto zemětřesení o velikosti 7,9 Richterovy stupnice. To způsobilo tragickou smrt více než 140.000 lidí zrovna v době oběda, kdy si lidé vařili. Díky tomu vznikly velké požáry v celé oblasti, jenž bohužel také zasáhly výzkumné středisko Kayaba a zcela jej srovnali se zemí. Kayaba tedy neměl jinou možnost, než pracovat pro japonské námořnictvo. Jeho znalosti a zkušenosti s hydraulikou ho vedly k vývoji dálkově ovládaného hydraulického přistávacího a vzletového vybavení na letadlových lodích. Dále pak vyvinul celý hydraulický systém pro přistávání a vzlet letadel. To vedlo k výraznému zlepšení přistávacích a vzletových manévrů letadel na lodích.
V březnu 1930 navštívil Kayaba středisko britský inženýr, který přišel urovnat spor s japonským patentovým úřadem o hydraulickém podvozku, který navrhl. Poté, co britský inženýr viděl vynikající konstrukci Kayaby, opustil svůj vlastní plánovaný podvozek a začal propagoval Kayaba konstrukci. Zaplavily je objednávky z celého světa. Zároveň začali vyrábět speciální zařízení, jenž umožňovalo letadlům vzlétnout na krátkých horských drahách v Japonsku. Díky tomu se stali finančně zajištění a po odtržení se od námořnictva založili v roce 1935 Kayaba Manufacturing Co., společnost, kterou dnes známe jako KYB.
Duch a filozofie Shiro Kayaby, vedle jeho průkopnického výzkumu a vynálezů, žije ve vývojovém a výrobním procesu KYB do dnes, tedy i o 100 let později. KYB je významným dodavatelem do OE a přibližně 1 z 5ti automobilů, které se na světě vyrobí má namontované její tlumiče. Týdně KYB vyrobí více než 1 milion tlumičů.
Komentáře