Malý zážehový motor, jehož působivou dynamiku a vynikající spotřebu oceňují řidiči po celé Evropě, uspěl v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) 2015. Za čtyři roky je to již osmá cena, kterou 1.0 EcoBoost v této anketě obdržel.
Čtvrtým rokem v řadě byl Ford 1.0 EcoBoost jmenován „nejlepším motorem do 1,0 l“. Porota 87 automobilových novinářů z 35 zemí světa na něm ocenila příznivý průběh točivého momentu, dynamiku, hospodárnost, kultivovanost a technickou vyspělost. Loni se 1.0 EcoBoost stal historicky prvním motorem, který získal celkové vítězství v anketě třikrát za sebou, a v roce 2012 byl vyhlášen také „nejlepším novým motorem“.
V Evropě je touto jednotkou vybaveno deset různých modelů Fordu. Každý pátý nový vůz značky prodaný na evropském trhu v roce 2014 měl pod kapotou 1.0 EcoBoost, v případě Fiesty to byly dokonce dva vozy z pěti. Ford aktuálně experimentuje s inovativním přístupem k vypínání válců při částečném zatížení, jež by mohlo přinést další snížení spotřeby paliva. „Motor 1.0 EcoBoost změnil pravidla hry pro malé zážehové motory a my jsme pyšní na to, že i přes rostoucí počet konkurentů zůstává nejlepší ve třídě,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Ford of Europe. „Inovativní duch, který nám pomohl přivést tento motor na svět, je u nás stále živý.“
Ve spolupráci s konstruktérskou společností Schaeffler Group testuje Ford nový dvouhmotový setrvačník umožňující použít vypínání válců v širším spektru provozních situací a napomáhající potlačení hluku a vibrací. Provozní zkoušky funkčního prototypu ve vývojovém středisku Fordu v německých Cáchách ukázaly, že systém může snížit spotřebu paliva o dalších šest procent. „I v malých motorech jako 1.0 EcoBoost lze vypínáním válců dosáhnout výrazného zlepšení hospodárnosti,“ uvedl Carsten Weber, vedoucí v oddělení vývoje pokročilých pohonných jednotek Ford of Europe. „Nejvyšší prioritu při vývoji nových spalovacích motorů pro automobily představuje pokračující snižování spotřeby paliva.“
Motor 1.0 EcoBoost je nabízen ve variantách 74, 90 a 103 kW, a to na 72 trzích po celém světě. Vyrábí se v německém Kolíně nad Rýnem a rumunské Craiově. Na kontě má již celou řadu prestižních ocenění, mimo jiné cenu Paula Pietsche 2013; cenu Colina Campbella Mitchella Královské strojírenské akademie; Dewar Trophy od britského Královského automobilového klubu nebo cenu za průlomové technické řešení udílenou americkým časopisem Popular Mechanics. Ford se také stal prvním výrobcem automobilů, který se umístil ve výběru 10 nejlepších motorů podle Ward’s se tříválcovým agregátem.
Řadu výkonných a hospodárných zážehových motorů EcoBoost tvoří vedle litrového tříválce také čtyřválce o objemu 1,5, 1,6, 2,0 a 2,3l a vidlicové šestiválce 2,7 a 3,5l. Poslední uvedený se objeví i v připravovaném supersportovním modelu Ford GT, který bude v roce 2016 závodit v Le Mans. „Fordův 1.0 EcoBoost zůstává jedním z nejlepších příkladů downsizingu,“ řekl Dean Slavnich, spolupředseda poroty 17. ročníku ankety „International Engine of the Year“ a šéfredaktor časopisu Engine Technology International. „Tento fantastický tříválec ukazuje, že spalovací motor má ještě budoucnost.“
Komentáře