U vodních pump pod OE číslem OE 074 121 005 N dochází k předčasnému opotřebení ložiska vodní pumpy a poškození rozvodu motoru, například roztržení rozvodového řemene. Řešením se stala úprava vodní pumpy.
Příčina:
V pětiválcových motorech je vodní pumpa poháněna rozvodovým řemenem. Řemenice mají 18 zubů a jsou příliš malé. Proto v důsledku nadměrného zatížení dochází k jejich přetížení. Práce s vysokým zatížením může způsobit poškození ložiska, což často zapříčiní zablokování pumpy. Navíc může dojít k poškození rozvodu motoru, např. roztržení řemene.
Řešení:
Vodní pumpa byla modifikovaná. Díky použití 20 místo 18 zubů a zároveň zvětšením průměru řemenice, vodní pumpa pracuje s menšíma otáčkama. A proto ložisko vodní pumpy není nadměrně zatěžováno.
POZOR:
V benzínových motorech je nutné při výměně vodní pumpy vyměnit také řemenici vačkového hřídele. Řemenice vačkového hřídele (č. FEBI 89108) mění časování díky většímu počtu zubů. Při výměně rozvodových částí vždy vyměňte také rozvodový řemen!
Vodní pumpa
Č. febi 22206
Č. OE 074 121 005 N
použití:
Audi A6/avant/quattro
Audi 100/avant
VW LT
VW T4/syncro
Článek vznikl na základě materiálů Febi
Komentáře