Příčiny poškození napínáku drážkového řemene

10. března 2015, 11:54

Řešení příčin poškození napínáku drážkového řemene způsobené nefunkční volnoběžnou řemenicí, připravené firmou Febi Bilstein.

PROBLÉM: Poškozený nebo vylámaný napínák drážkového řemene.

PŘÍČINA: Zadřená volnoběžná řemenice alternátoru. Volnoběžná řemenice, zvaná také předstihová spojka alternátoru, využívaná v pohonu drážkového řemene tlumí vibrace motoru. Jestliže dojde k zadření volnoběžné řemenice alternátoru, vibrace nejsou tlumeny. V důsledku čehož je při volnoběžných otáčkách nebo otáčkách okolo 1.400 ot/min  chod řemene nerovnoměrný a vibrace řemene nadměrně zatěžuje napínák.  Již po krátkém čase chodu při takových podmínkách zadřená volnoběžná řemenice alternátoru způsobí poškození napínáku, tak i drážkového řemene.  Za určitých podmínek může dojít k úplnému zničení motoru.

ŘEŠENÍ: Při výměně napínáku drážkového řemene je nutné zároveň vyměnit i volnoběžnou řemenici alternátoru!

POZOR: Jednoznačně se doporučuje výměna volnoběžné řemenice alternátoru po ujetí 120.000 km a/nebo při výměně napínáku drážkového řemene.

Související články

Kalendář febi bilstein 2015 – video + spořič obrazovky
Kalendář febi bilstein 2015 – video + spořič obrazovky

I firma febi připravila na rok 2015 nový kalendář. Jak se tvořil, se můžete podívat na videu. Pro ty, kteří neměli to štěstí ho získat, připravila firma spořič obrazovky obsahující fotografie z tohoto kalendáře pro rok 2015.   Spořič naleznete na adrese http://www.febi.com/febicouk/company/the-febi-experience.html v anglické a německé verzi.

Předčasné opotřebení ložiska vodní pumpy u Audi A6, 100 i VW LT, T4
Předčasné opotřebení ložiska vodní pumpy u Audi A6, 100 i VW LT, T4

U vodních pump pod OE číslem OE 074 121 005 N dochází k předčasnému opotřebení ložiska vodní pumpy a poškození rozvodu motoru, například roztržení rozvodového řemene. Řešením se stala úprava vodní pumpy. Příčina: V pětiválcových motorech je vodní pumpa poháněna rozvodovým řemenem. Řemenice mají 18 zubů a jsou příliš malé. Proto v důsledku nadměrného zatížení […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!