Cebia: Historii ojetých vozů si prověřuje stále více kupujících a prodejců ojetin

7. září 2015, 8:23

Letos byl zaznamenán 35% nárůst zákazníků, kteří si prověřují auto v systému AUTOTRACER. Jaké jsou příčiny růstu?

Větší informovanost motoristické veřejnosti o podvodech hrozících při nabízení a prodeji ojetých aut a zvýšení objemu dat, s nimiž náš systém AUTOTRACER pracuje, a který nyní čítá téměř miliardu záznamů. Letos jsme také se spuštěním nové verze systému zavedli řadu nových funkcionalit, jako jsou výbavy vozidel z výroby, online kontrola vybraného identifikátoru, nabídka fyzické kontroly technického stavu vozidla a posílili jsme zdroje dat ze zahraničí, takže máme více záznamů o dovážených vozidlech do ČR.

Do neplacené části systému AUTOTRACER zadají uživatelé měsíčně průměrně 124.000 dotazů, tedy VIN vozidel, která si chtějí prověřit. Tento počet již výrazně neroste. Když vezmeme v úvahu, že ročně se v ČR prodá přibližně 620 tisíc ojetin, znamená to, že prakticky každé VIN vozidla prodávané v ČR, ale často i v okolních státech, je zadáno do našeho systému s cílem prověřit si jej. A to průměrně 2krát, tedy 1 VIN průměrně zadají 2 zájemci o jeho prověření. O více než třetinu však vzrostla míra využívání plného rozsahu systému AUTOTRACER, tzn., že o 35% vzrostl počet zákazníků, kteří po zadání VIN informace ze systému AUTOTRACER koupí.

Související články

Cebia SUMMARY 2/2015
Cebia SUMMARY 2/2015

Společnost Cebia Vám opět přináší čtvrtletní bulletin o trhu s ojetými vozidly. Hlavní informace V letošním prvním pololetí bylo prodáno jen 68 % vozidel s českým původem. Nejvíce pak stouply dovozy ojetin z Německa, a to o 4 procentní body Podle aktuálního měření za poslední půlrok stoupla průměrná cena ojetiny na 218 tisíc korun a […]

Cebia spouští ve svém systému AUTOTRACER nové služby
Cebia spouští ve svém systému AUTOTRACER nové služby

Společnost Cebia zavádí v systému AUTOTRACER další služby pro zákazníky, kteří si kupují ojeté auto. Kromě komplexního prověřování historie nově nabízí pojištění, financování, prodej vozu prostřednictvím aukce, nabídku alternativních vozidel, zabezpečení vozidla a chystá i nabídku servisních služeb. Aktuálně společnost spustila akci pojištění zdarma na dobu koupě vozidla. Systém AUTOTRACER, který je bezpochyby nejlepším portálem […]

CEBIA: Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru
CEBIA: Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru

Stočený tachometr se stal velmi medializovaným pojmem. Až to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny nehrozí. Nebylo vozidlo v minulosti havarováno? Nebylo vyrobeno dřív, než uvádí prodejce? A je to vůbec to auto, které je uvedené v jeho dokladech? Právě z těchto důvodů nová verze systému AUTOTRACER na www.zkontrolujsiauto.cz obsahuje kromě záznamů stavu tachometru […]

Cebia: Proč se do ČR dovážejí staré ojetiny a ty pěkné české se vyvážejí?
Cebia: Proč se do ČR dovážejí staré ojetiny a ty pěkné české se vyvážejí?

Společnost Cebia, která dlouhodobě sleduje a analyzuje trh ojetých vozidel, upozorňuje na alarmující nárůst dovozu nekvalitních ojetin do ČR. Od počátku roku 2015 vzrostl počet dovážených ojetých vozidel o 24%. Dovážena jsou převážně stará vozidla, téměř polovina je starší 10 let. Zájemci o dovážené ojetiny většinou bez transparentní historie si neuvědomují zvýšená rizika u těchto […]

Cebia čelí praktikám nekalého konkurenčního boje
Cebia čelí praktikám nekalého konkurenčního boje

Společnost Cebia byla napadena společností Car Detect, která dnes zveřejnila tiskovou zprávu. V té tvrdí, že Cebia získává stavy tachometrů způsobem, který není v souladu s českou legislativou, resp. se zákonem na ochranu osobních údajů a dobrými mravy obecně. Car Detect se odvolává na nedávné podobné napadení společnosti Cebia ze strany Asociace autobazarů (APPAA). Ve […]

Cebia zjišťovala, co motoristy nejvíc zajímá při koupi ojetiny
Cebia zjišťovala, co motoristy nejvíc zajímá při koupi ojetiny

Společnost Cebia provedla v období srpna až října průzkum mezi zákazníky, kteří si kupovali ojetý vůz. Průzkum byl zaměřen na nákupní chování, povědomí o hrozících rizicích a na hlavní body zájmu zákazníků. Průzkum proběhl formou hloubkových osobních rozhovorů na množině 228 respondentů. Zároveň byla provedena analýza chování 10.257 uživatelů systému AUTOTRACER. Cebia tak mimo jiné […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!