Ženy se při výběru vozu nechovají romanticky, vybírají s rozvahou

10. března 2016, 9:41

Mezinárodní den žen upírá pozornost na něžnější pohlaví. Při výběru ojetého vozu se ženy chovají rozvážně a hledí na technický stav vozu více než na barvu. Dle statistik AAA AUTO nejvíce žen, které si koupily vůz v loňském roce, bylo ze Středočeského kraje.

„Ženská část zákazníků je velmi pragmatická a nepodceňuje výběr automobilů, ojetý automobil ženy nevybírají na inzerát od soukromníků nebo z dovozu, kde je potřeba  složitě ověřovat historii a dokumentaci vozu, ale preferují prověřená autocentra s tradicí. Berou si s sebou na pomoc automechanika, který jim pomůže vůz zkontrolovat po technické stránce. To doporučujeme všem našim zákazníkům, kterým umožňujeme prohlédnout si vůz na zvedáku a napojit si ho na vlastní diagnostiku,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

V AAA AUTO tvoří ženy téměř 30% zákazníků a dle statistik tohoto největšího autocentra preferuje 46,9% zákaznic hatchback a 23,8% kombi. „Ženy při výběru vozu zvažují více praktickou stránku a hledí na své potřeby. Proto volí častěji menší vozy s nižším obsahem, které jim umožňují snazší parkování a které mají nižší spotřebu při jízdě po městě. Vůz volí také s ohledem na své finance a potřeby rodiny,“ doplnila Topolová. Za posledních pět let vzrostla poptávka po vozech SUV více než dvojnásobně, a jde tak o třetí nejoblíbenější typ karoserie u žen. Nejoblíbenější značkou roku 2015 se stala již tradičně Škoda, která tvořila 27,1% prodejů, na druhém místě se umístil Volkswagen.

 

Nejprodávanější modely aut ženám za rok 2015

1. Škoda Fabia

2. Škoda Octavia

3. Ford Focus

4. Volkswagen Golf

5. Volkswagen Passat

6. Ford Mondeo

7. Renault Megane

8. Hyundai i30

9. Peugeot 206

10. Kia Ceed

Nejvíce žen, které v AAA AUTO koupily vůz v roce 2015, pocházelo ze Středočeského kraje (14,5%), na druhé příčce se umístily ženy z Ústeckého kraje (10,7%), na třetí pak z Prahy (9,4%). 52,3% žen preferovalo benzínové automobily oproti dieselovým a 89,7% manuální převodovku. Nejoblíbenější barvou je šedá (19%), v závěsu s modrou (17%) a červenou (14%).

Z vlastností vozu třetina žen dává přednost praktičnost před komfortem, bezpečnost je pro ně až na třetím místě. U dostupné výbavy automobilu pak považuje něžné pohlaví bezpečnost za nejdůležitější. Proto také 88,7% žen vybírá vůz s ABS a 69,9% s mlhovkami. Ženy se také zajímají o průměrnou spotřebu, velikost kufru a užitečné funkce, jako je tempomat nebo handsfree.

Zároveň se již ženy více rozmýšlejí, jak starý ojetý vůz si pořídit. Raději si pořizují novější automobily, které nevyžadují tolik následných investic do oprav a k jejich nákupu volí úvěr. Mohou si tak dovolit lepší vůz, než kdyby kupovaly pouze za našetřenou hotovost. Z celkového počtu vozů prodaných na úvěr pak ženy tvoří 24%. Průměrná financovaná částka je 125.000 korun s akontací 26,5% z celkové ceny vozu.

Související články

AAA AUTO: Před cestou na jarní prázdniny se doporučuje důkladná kontrola automobilu
AAA AUTO: Před cestou na jarní prázdniny se doporučuje důkladná kontrola automobilu

Doba jarních prázdnin představuje pro řadu řidičů jednu z největších nástrah chladného období roku. Řidiči, kteří tráví převážnou část zimy v městském provozu, mohou být při výjezdu do hor nepříjemně konfrontováni se zledovatělými vozovkami, rozbředlým sněhem i dalšími nezvykle obtížnými podmínkami. K tomu se přidává skutečnost, že řidiči často považují přípravu na zimní podmínky jednou […]

Firmy a živnostníci do ojetých vozů investují o 40% více, než běžný zákazník
Firmy a živnostníci do ojetých vozů investují o 40% více, než běžný zákazník

Zákazníci AAA AUTO z řad živnostníků a malých firem jsou ochotni do nákupu ojetého vozu investovat v průměru až o 70.000 Kč více, než běžný zákazník autobazaru. Pořízení vozu totiž chápou zároveň jako investici do svého podnikání. Vyplynulo to z nového průzkumu, který společnost AAA AUTO vypracovala pro svou prodejní strategii na rok 2016. Při […]

Až 80% zákazníků AAA AUTO vybírá své vozy na internetu
Až 80% zákazníků AAA AUTO vybírá své vozy na internetu

Zákazníci skupiny AAA AUTO stále více vybírají ojeté vozy prostřednictvím internetových stránek nebo mobilní aplikace. Rapidně tak roste podíl takto zobchodovaných automobilů. Podíl aut, která si zákazníci vybírají na internetu, se v síti AAA AUTO za poslední dva roky zvýšil zhruba o deset procentních bodů na 80 procent, což v rámci skupiny reprezentuje 50.000 automobilů. […]

Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary
Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary

Ať už si zákazník kupuje nové nebo ojeté auto, většinou počítá s tím, že za další tři až čtyři roky bude auto znovu měnit. Tento všeobecný trend potvrzují i statistiky AAA AUTO, kde více než 57% zákazníků, kteří se opakovaně do autobazaru vrací, mění svůj vůz do 4 let. Počet věrných zákazníků se za poslední […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!