Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary

, 24. března 2016, 17:55

Ať už si zákazník kupuje nové nebo ojeté auto, většinou počítá s tím, že za další tři až čtyři roky bude auto znovu měnit. Tento všeobecný trend potvrzují i statistiky AAA AUTO, kde více než 57% zákazníků, kteří se opakovaně do autobazaru vrací, mění svůj vůz do 4 let. Počet věrných zákazníků se za poslední 4 roky zvýšil o 163%. Nejčastěji se pak vrací pro vozy značky Škoda.

„Jsme rádi, že se každým rokem zvyšuje počet zákazníků, kteří se k nám vrací pro svůj další vůz. Za poslední čtyři roky jsme zaznamenali nárůst věrných zákazníků více než 2,6 násobný, což potvrzuje naši prodejní strategii zaměřenou na zkvalitňování služeb, modernizaci a prozákaznický přístup. Zákazníci se k nám v průměru vrací za 3,8 roku,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Nejčastěji mění vozy mladí lidé do třiceti let (12,3%), kteří více podléhají módním trendům a častěji mění své preference. Naopak lidé ve středním věku (54,7%), tedy v rozmezí 30 až 50 let, mění svůj vůz v průměru jednou za čtyři až pět let. „Věk zákazníků má logický vliv na časový odstup ve výměně vozu. Nejmladší zákazníci, kteří si u nás kupují své první auto, většinou hledají co nejlevnější vůz, u kterého tolik nedbají na výbavu a motorizaci. Svůj další vůz si pak většinou pořizují během dalších dvou let, a to hlavně proto, že chtějí auto více reprezentativní a odpovídající aktuálním módním trendům. Zákazníci po třicítce pak již u vozu hledí více na praktičnost a upřednostňují mladší vozy s nižším nájezdem. Senioři jsou pak méně nároční a díky menším nájezdům již obměňují vozy méně často a vrací se k nám v průměru po pěti až šesti letech,“ doplnila Topolová.

V roce 2015 se zákazníci do autocenter AAA AUTO vraceli nejčastěji pro vozy značky Škoda (27,7%), Volkswagen (10,1%) a Ford (9,9%), zatímco před čtyřmi lety vedle stále oblíbených vozů Škoda (31,2%) a Ford (11,7%) byl třetí nejvyhledávanější značkou Renault (8,9%) a teprve čtvrtý Volkswagen (7,4%). Mezi nejoblíbenější modely pak u věrných zákazníků patřili vozy Škoda Octavia a Fabia, VW Passat nebo Ford Focus a Mondeo.

Vývoj věrnosti zákazníků k značkám v letech 2011 a 2015

„Tak jako v případě jiného druhu zboží, i v případě trhu s ojetými vozy platí vysoká pravděpodobnost, že si zákazník v případě spokojenosti s výrobkem koupí opět ten samý vůz znovu. Spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni klientům opětovně zajistit takový model vozu, se kterým byli v minulosti spokojeni,“ dodala Karolína Topolová. Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojevuje jen v opakovaných nákupech, ale znamená i vyšší potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů stejné značky či doporučení nákupu v AAA AUTO přátelům a známým. „Nezanedbatelným faktorem je i volba Mototechny jako prodejce téměř nových, půlročních a zánovních vozů u zákazníků, kteří by jinak dali přednost novému vozu,“ uzavřela Topolová.

Společnost AAA AUTO má pobočku v každém kraji a nabízí nejširší nabídku ojetých vozů na trhu. V provozu má dvě unikátní Centra SUV a Terénní vozy v Praze a Brně, nabízí širokou škálu pojištění i finančních služeb, profesionální personál i moderní prostředí a zákazník tak na jednom místě získá vše, co pro nákup vozu potřebuje. Značka Mototechna nabízí své vozy ve všech dvaceti českých a moravských autocentrech AAA AUTO.

Související články

Ženy se při výběru vozu nechovají romanticky, vybírají s rozvahou
Ženy se při výběru vozu nechovají romanticky, vybírají s rozvahou

Mezinárodní den žen upírá pozornost na něžnější pohlaví. Při výběru ojetého vozu se ženy chovají rozvážně a hledí na technický stav vozu více než na barvu. Dle statistik AAA AUTO nejvíce žen, které si koupily vůz v loňském roce, bylo ze Středočeského kraje. „Ženská část zákazníků je velmi pragmatická a nepodceňuje výběr automobilů, ojetý automobil […]

Firmy a živnostníci do ojetých vozů investují o 40% více, než běžný zákazník
Firmy a živnostníci do ojetých vozů investují o 40% více, než běžný zákazník

Zákazníci AAA AUTO z řad živnostníků a malých firem jsou ochotni do nákupu ojetého vozu investovat v průměru až o 70.000 Kč více, než běžný zákazník autobazaru. Pořízení vozu totiž chápou zároveň jako investici do svého podnikání. Vyplynulo to z nového průzkumu, který společnost AAA AUTO vypracovala pro svou prodejní strategii na rok 2016. Při […]

Trh ojetých vozů ve střední Evropě  představoval loni 4,5 milionu vozů
Trh ojetých vozů ve střední Evropě představoval loni 4,5 milionu vozů

V roce 2015 bylo v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku nabízeno v rámci trhu s ojetými vozy celkem 4.475.000 automobilů a s novou sezónou jejich počet výrazně roste. Vyplynulo to z analýzy společnosti AAA AUTO, která kontinuálně monitoruje zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Nejen proto se chystá […]

Až 80% zákazníků AAA AUTO vybírá své vozy na internetu
Až 80% zákazníků AAA AUTO vybírá své vozy na internetu

Zákazníci skupiny AAA AUTO stále více vybírají ojeté vozy prostřednictvím internetových stránek nebo mobilní aplikace. Rapidně tak roste podíl takto zobchodovaných automobilů. Podíl aut, která si zákazníci vybírají na internetu, se v síti AAA AUTO za poslední dva roky zvýšil zhruba o deset procentních bodů na 80 procent, což v rámci skupiny reprezentuje 50.000 automobilů. […]

Komfortu u ojetin vévodí parkovací systémy
Komfortu u ojetin vévodí parkovací systémy

Zákazníci českých autobazarů se z hlediska komfortní výbavy ojetých vozů zaměřují především na prvky usnadňující parkovací manévr. Zatím co prodeje vozů s parkovacím asistentem, který informuje řidiče o vzdálenosti auta k překážce, vzrostly meziročně v letech 2014 a 2015 o 112,5%, vozy s automatickým parkováním zaznamenaly nárůst dokonce o 209,5%. Stejný trend se potvrzuje během […]

Nízké ceny paliva zvedly zájem  o výkonnější ojetiny a vozy SUV
Nízké ceny paliva zvedly zájem o výkonnější ojetiny a vozy SUV

Dlouhotrvající nízké ceny pohonných hmot se v posledních měsících projevily ve zvýšeném zájmu o ojeté vozy s vyšší spotřebou. O 16% vzrostly za první čtyři měsíce letošního roku prodeje ojetých vozů SUV. Zájem o ojeté vozy se silnějším motorem se zvedl o 19,2%. Vyplynulo to z analýzy společnosti AAA AUTO, která se zaměřila na vliv […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!