Až 80% zákazníků AAA AUTO vybírá své vozy na internetu

, 17. března 2016, 11:05

Zákazníci skupiny AAA AUTO stále více vybírají ojeté vozy prostřednictvím internetových stránek nebo mobilní aplikace. Rapidně tak roste podíl takto zobchodovaných automobilů. Podíl aut, která si zákazníci vybírají na internetu, se v síti AAA AUTO za poslední dva roky zvýšil zhruba o deset procentních bodů na 80 procent, což v rámci skupiny reprezentuje 50.000 automobilů. Zhruba 5.000 aut si klienti přes internet rovnou zakoupí na export.

Během roku 2015 evidovala skupina AAA AUTO v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku více než 50 milionů návštěv, z čehož bylo 16 milionů unikátních návštěvníků. Pro český web to znamenalo přes 30 milionů návštěv s 9 miliony unikátních návštěvníků. Zhruba o 20% se zvýšila návštěvnost webu společnosti prostřednictvím počítače nebo chytrého telefonu. Vlastní aplikaci pro smartphony uvedla společnost do provozu v únoru 2014, a to pro operační systémy Android a iOS.

"Podíl zákazníků, kteří vybírají auto na webu, neustále roste a nyní tvoří prakticky 80 procent prodejů, což je v rámci skupiny AAA Auto zhruba 50.000 vozů ročně v ČR, SR, Polsku a Maďarsku. Na pobočky si lidé chodí prakticky již jen vyzkoušet a fyzicky prohlédnout vybraný automobil, aby se ujistili, že jeho popis na webu souhlasí s realitou. Pro tento účel si domlouvají schůzky v našich 40 autocentrech v telefonickém kontaktním centru, které sedm dní v týdnu obsluhuje na 200 operátorů," uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.

Drtivá většina vozů, které si zákazníci koupí online bez osobní prohlídky, prodává společnost pod značkou Mototechna. „Právě zákazníci mototechny vnímají kvůli času a penězům tyto vozy spíše jako dopravní prostředek, který chtějí mít k dispozici rychle a spolehlivě. Jedná se zejména o malé a střední firmy, které mají zájem o minimálně ojeté vozy s kvalitou blížící se novým za ceny o 30-50% nižší,“ zdůraznila Topolová. Tyto vozy dle dosavadních zkušeností vykazují jen naprosté minimum reklamací. „On-line prodej ojetých vozů se v západní Evropě pozvolna rozvíjí a zákazníci si na něj začínají zvykat. V regionu střední a východní Evropy jsme průkopníky,“ dodala Topolová.

Související články

Ženy se při výběru vozu nechovají romanticky, vybírají s rozvahou
Ženy se při výběru vozu nechovají romanticky, vybírají s rozvahou

Mezinárodní den žen upírá pozornost na něžnější pohlaví. Při výběru ojetého vozu se ženy chovají rozvážně a hledí na technický stav vozu více než na barvu. Dle statistik AAA AUTO nejvíce žen, které si koupily vůz v loňském roce, bylo ze Středočeského kraje. „Ženská část zákazníků je velmi pragmatická a nepodceňuje výběr automobilů, ojetý automobil […]

Firmy a živnostníci do ojetých vozů investují o 40% více, než běžný zákazník
Firmy a živnostníci do ojetých vozů investují o 40% více, než běžný zákazník

Zákazníci AAA AUTO z řad živnostníků a malých firem jsou ochotni do nákupu ojetého vozu investovat v průměru až o 70.000 Kč více, než běžný zákazník autobazaru. Pořízení vozu totiž chápou zároveň jako investici do svého podnikání. Vyplynulo to z nového průzkumu, který společnost AAA AUTO vypracovala pro svou prodejní strategii na rok 2016. Při […]

Trh ojetých vozů ve střední Evropě  představoval loni 4,5 milionu vozů
Trh ojetých vozů ve střední Evropě představoval loni 4,5 milionu vozů

V roce 2015 bylo v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku nabízeno v rámci trhu s ojetými vozy celkem 4.475.000 automobilů a s novou sezónou jejich počet výrazně roste. Vyplynulo to z analýzy společnosti AAA AUTO, která kontinuálně monitoruje zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Nejen proto se chystá […]

Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary
Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary

Ať už si zákazník kupuje nové nebo ojeté auto, většinou počítá s tím, že za další tři až čtyři roky bude auto znovu měnit. Tento všeobecný trend potvrzují i statistiky AAA AUTO, kde více než 57% zákazníků, kteří se opakovaně do autobazaru vrací, mění svůj vůz do 4 let. Počet věrných zákazníků se za poslední […]

Komfortu u ojetin vévodí parkovací systémy
Komfortu u ojetin vévodí parkovací systémy

Zákazníci českých autobazarů se z hlediska komfortní výbavy ojetých vozů zaměřují především na prvky usnadňující parkovací manévr. Zatím co prodeje vozů s parkovacím asistentem, který informuje řidiče o vzdálenosti auta k překážce, vzrostly meziročně v letech 2014 a 2015 o 112,5%, vozy s automatickým parkováním zaznamenaly nárůst dokonce o 209,5%. Stejný trend se potvrzuje během […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!