Firmy a živnostníci do ojetých vozů investují o 40% více, než běžný zákazník

22. února 2016, 9:02

Zákazníci AAA AUTO z řad živnostníků a malých firem jsou ochotni do nákupu ojetého vozu investovat v průměru až o 70.000 Kč více, než běžný zákazník autobazaru. Pořízení vozu totiž chápou zároveň jako investici do svého podnikání. Vyplynulo to z nového průzkumu, který společnost AAA AUTO vypracovala pro svou prodejní strategii na rok 2016.

Při svých nákupech se podnikatelé nejvíce zaměřují na spolehlivost a spotřebu vozu. AAA AUTO se chystá podle výsledků průzkumu upravit své komunikační a prodejní postupy a zaměřit se tak na vysoko maržové segmenty zákazníků. V obou segmentech – OSVČ i v mikropodnicích – je typickým zákazníkem ženatý muž středního věku. Nejčastěji nakupuje vůz typu Combi, MPV nebo SUV, který svou spolehlivostí, spotřebou a v menší míře i reprezentativností vyhovuje potřebám jeho byznysu. Průměrné stáří vozu je 5 let a cena se pohybuje v průměru až 250.000 Kč, což je asi o 70.000 Kč více, než u běžné prodejní ceny automobilu zakoupeného zákazníky z řad občanů.

Důležitým aspektem je pro tento typ zákazníka také transparentnost ceny. „AAA AUTO jako lídr trhu s jasně nastavenými procesy a transparentní cenotvorbou nabízí těmto lidem spolehlivost, kterou očekávají,“ říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová a dodává: „Předpokládáme, že zejména živnostníci a drobní podnikatelé chtějí využívat automobil mnohem častěji než běžný uživatel. Proto těmto klientům chceme nabídku co nejvíce přizpůsobit.“ AAA AUTO se v letošním roce chystá zaměřit právě na tuto skupinu zákazníků, jejichž počet v poslední době významně roste. „Tuto skutečnost vnímáme jako oživení ekonomiky na trhu s ojetými vozy,“ dodává Topolová. Součástí analýzy byl i rozbor sociodemografických údajů těchto zákazníků a mediálních a komunikačních kanálů.

Zákazníkům z řad OSVČ a menších firem AAA AUTO v roce 2016 nabídne nový specializovaný VIP program, jehož součástí bude individuální přístup ke každému zákazníkovi, specializovaný tým obchodníků a speciální call centrum. „Cílem je rozšíření služeb pro firemní zákazníky na bázi dlouhodobé spolupráce s klienty a balíčky šité podnikatelům na míru. 30 obchodních zástupců operujících po celé ČR zajistí ocenění a odkup vozů na adrese dané společnosti, pro společnosti s požadavkem na větší počet vozů tento servis zajistíme také při prodeji,“ říká Karolína Topolová. Firemním zákazníkům přijdou vhod zejména výhody nákupu předváděcích vozů: flexibilní výběr z aktuální nabídky bez nutnosti objednávat vůz s velkým předstihem. Důležitým faktorem je cena takto „zajetého“ vozu, která je o 20% až 30% nižší, než u vozu nového. AAA AUTO také podnikatelům poskytuje speciální typy služeb a garancí – garanci odkupu vozidla za předem stanovenou cenu, garanci stavu tachometru, mezinárodní transfery vozů pro mezinárodní firmy, balíčky poprodejních služeb a na míru šité programy pro různé skupiny podnikatelů.

Nejčerstvější novinkou je chystané spuštění úvěrového produktu Bumerang. Ten umožňuje pořízení vozu na úvěr s garantovanou výkupní cenou, popřípadě jeho zakoupení s doplatkem nebo výměnu za jiný. „Na našem webu, který měsíčně navštěvuje přes milion lidí, nabídneme specializované stránky pro podnikatele s možností on-line objednávek. Podnikatelům tak umožníme nákup kombinovaných balíčků osobních i pracovních vozů a unikátní možnost poskládat si svůj fleet z libovolného počtu značek aut, stejně jako kombinaci nových a ojetých vozů dle potřeb podnikatelů,“ uzavírá Karolína Topolová.

Související články

AAA AUTO: Nový trend v autobazarech: lidé nejdřív řeší výši splátky, teprve potom k ní vybírají auto
AAA AUTO: Nový trend v autobazarech: lidé nejdřív řeší výši splátky, teprve potom k ní vybírají auto

Dostupnost úvěrů na nákup vozu mění nákupní chování zákazníků autobazarů. Už nevybírají jako první, jaký vůz si pořídit, ale nejdříve zjišťují, jak velký úvěr a jak vysoké splátky jim autobazar dokáže od úvěrové společnosti zajistit. Teprve potom vybírají vůz, který podmínky financování splní. V roce 2015 stoupla průměrná financovaná částka vozu na 135.600 korun. „Zhruba […]

AAA AUTO: Trh ojetin v lednu zaznamenal výrazné oživení
AAA AUTO: Trh ojetin v lednu zaznamenal výrazné oživení

Zatímco v prosinci 2015 měli možnost zákazníci ojetých vozů vybírat ze 100 tisíc automobilů, v lednu letošního roku to bylo již ze 105 tisíc. Průměrná cena ojetého vozu oproti celému loňskému roku klesla o necelých 6 tisíc na 174.609 Kč. Průměrný nájezd činil 155.342 km. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu v roce 2015, které […]

AAA AUTO: Před cestou na jarní prázdniny se doporučuje důkladná kontrola automobilu
AAA AUTO: Před cestou na jarní prázdniny se doporučuje důkladná kontrola automobilu

Doba jarních prázdnin představuje pro řadu řidičů jednu z největších nástrah chladného období roku. Řidiči, kteří tráví převážnou část zimy v městském provozu, mohou být při výjezdu do hor nepříjemně konfrontováni se zledovatělými vozovkami, rozbředlým sněhem i dalšími nezvykle obtížnými podmínkami. K tomu se přidává skutečnost, že řidiči často považují přípravu na zimní podmínky jednou […]

Ženy se při výběru vozu nechovají romanticky, vybírají s rozvahou
Ženy se při výběru vozu nechovají romanticky, vybírají s rozvahou

Mezinárodní den žen upírá pozornost na něžnější pohlaví. Při výběru ojetého vozu se ženy chovají rozvážně a hledí na technický stav vozu více než na barvu. Dle statistik AAA AUTO nejvíce žen, které si koupily vůz v loňském roce, bylo ze Středočeského kraje. „Ženská část zákazníků je velmi pragmatická a nepodceňuje výběr automobilů, ojetý automobil […]

Až 80% zákazníků AAA AUTO vybírá své vozy na internetu
Až 80% zákazníků AAA AUTO vybírá své vozy na internetu

Zákazníci skupiny AAA AUTO stále více vybírají ojeté vozy prostřednictvím internetových stránek nebo mobilní aplikace. Rapidně tak roste podíl takto zobchodovaných automobilů. Podíl aut, která si zákazníci vybírají na internetu, se v síti AAA AUTO za poslední dva roky zvýšil zhruba o deset procentních bodů na 80 procent, což v rámci skupiny reprezentuje 50.000 automobilů. […]

Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary
Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary

Ať už si zákazník kupuje nové nebo ojeté auto, většinou počítá s tím, že za další tři až čtyři roky bude auto znovu měnit. Tento všeobecný trend potvrzují i statistiky AAA AUTO, kde více než 57% zákazníků, kteří se opakovaně do autobazaru vrací, mění svůj vůz do 4 let. Počet věrných zákazníků se za poslední […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!