Zákazníci AAA AUTO z řad živnostníků a malých firem jsou ochotni do nákupu ojetého vozu investovat v průměru až o 70.000 Kč více, než běžný zákazník autobazaru. Pořízení vozu totiž chápou zároveň jako investici do svého podnikání. Vyplynulo to z nového průzkumu, který společnost AAA AUTO vypracovala pro svou prodejní strategii na rok 2016.
Při svých nákupech se podnikatelé nejvíce zaměřují na spolehlivost a spotřebu vozu. AAA AUTO se chystá podle výsledků průzkumu upravit své komunikační a prodejní postupy a zaměřit se tak na vysoko maržové segmenty zákazníků. V obou segmentech – OSVČ i v mikropodnicích – je typickým zákazníkem ženatý muž středního věku. Nejčastěji nakupuje vůz typu Combi, MPV nebo SUV, který svou spolehlivostí, spotřebou a v menší míře i reprezentativností vyhovuje potřebám jeho byznysu. Průměrné stáří vozu je 5 let a cena se pohybuje v průměru až 250.000 Kč, což je asi o 70.000 Kč více, než u běžné prodejní ceny automobilu zakoupeného zákazníky z řad občanů.
Důležitým aspektem je pro tento typ zákazníka také transparentnost ceny. „AAA AUTO jako lídr trhu s jasně nastavenými procesy a transparentní cenotvorbou nabízí těmto lidem spolehlivost, kterou očekávají,“ říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová a dodává: „Předpokládáme, že zejména živnostníci a drobní podnikatelé chtějí využívat automobil mnohem častěji než běžný uživatel. Proto těmto klientům chceme nabídku co nejvíce přizpůsobit.“ AAA AUTO se v letošním roce chystá zaměřit právě na tuto skupinu zákazníků, jejichž počet v poslední době významně roste. „Tuto skutečnost vnímáme jako oživení ekonomiky na trhu s ojetými vozy,“ dodává Topolová. Součástí analýzy byl i rozbor sociodemografických údajů těchto zákazníků a mediálních a komunikačních kanálů.
Zákazníkům z řad OSVČ a menších firem AAA AUTO v roce 2016 nabídne nový specializovaný VIP program, jehož součástí bude individuální přístup ke každému zákazníkovi, specializovaný tým obchodníků a speciální call centrum. „Cílem je rozšíření služeb pro firemní zákazníky na bázi dlouhodobé spolupráce s klienty a balíčky šité podnikatelům na míru. 30 obchodních zástupců operujících po celé ČR zajistí ocenění a odkup vozů na adrese dané společnosti, pro společnosti s požadavkem na větší počet vozů tento servis zajistíme také při prodeji,“ říká Karolína Topolová. Firemním zákazníkům přijdou vhod zejména výhody nákupu předváděcích vozů: flexibilní výběr z aktuální nabídky bez nutnosti objednávat vůz s velkým předstihem. Důležitým faktorem je cena takto „zajetého“ vozu, která je o 20% až 30% nižší, než u vozu nového. AAA AUTO také podnikatelům poskytuje speciální typy služeb a garancí – garanci odkupu vozidla za předem stanovenou cenu, garanci stavu tachometru, mezinárodní transfery vozů pro mezinárodní firmy, balíčky poprodejních služeb a na míru šité programy pro různé skupiny podnikatelů.
Nejčerstvější novinkou je chystané spuštění úvěrového produktu Bumerang. Ten umožňuje pořízení vozu na úvěr s garantovanou výkupní cenou, popřípadě jeho zakoupení s doplatkem nebo výměnu za jiný. „Na našem webu, který měsíčně navštěvuje přes milion lidí, nabídneme specializované stránky pro podnikatele s možností on-line objednávek. Podnikatelům tak umožníme nákup kombinovaných balíčků osobních i pracovních vozů a unikátní možnost poskládat si svůj fleet z libovolného počtu značek aut, stejně jako kombinaci nových a ojetých vozů dle potřeb podnikatelů,“ uzavírá Karolína Topolová.
Komentáře