V návaznosti na rekordní rok 2015 chce společnost Bosch i v tomto roce pokračovat v růstovém trendu.
Navzdory vyhlídkám na utlumení ekonomiky a geopolitické nejistotě, očekává světový dodavatel technologií a služeb v roce 2016 nárůst svých tržeb o 3 až 5 procent. Bosch chce pokračovat v růstu rychleji, než porostou jeho klíčové trhy. Bude-li v prvním čtvrtletí pokračovat zpomalení v určitých regionech a na některých trzích, nárůst obratu se bude nacházet na spodní hranici uvedené škály. V prostředí utlumené ekonomické aktivity prvního čtvrtletí 2016 zaznamenal Bosch nárůst ročního obratu kolem 3 procent; po očištění o vliv směnných kurzů přibližně 4 procenta. Firma dosáhla takového růstu navzdory loňskému silnému nominálnímu růstu v prvním čtvrtletí roku 2015. „Plánujeme růst nejen v oblasti inovativních produktů, ale také inovativních služeb,“ uvedl Dr. Volkmar Denner, předseda představenstva společnosti Bosch na výroční tiskové konferenci ve výzkumném centru Bosch v Renningenu. Dále doplnil: „Stále více užíváme propojené služby vybudované na pevných základech podnikání s hardwarem.“ Společnost Bosch přitom nevyužívá jenom výhod technologické všestrannosti, ale také svých znalostí široké škály průmyslu a profesní odbornosti. Jak Denner vysvětlil: „V budoucnosti Bosch nebude se svými zákazníky v kontaktu pouze prostřednictvím aut a kuchyní. Propojené služby jim budou stálým společníkem v mnoha aspektech jejich každodenních životů.“
Obchodní rok 2015: rekordní obchodní výsledky a tržby
V roce 2015 dosáhla společnost Bosch historicky nejvyšších tržeb, a to ve výši 70,6 miliard eur. Plně dokončená akvizice dvou bývalých padesátiprocentních společných podniků BSH Hausgeräte GmbH a Robert Bosch Automotive Steering GmbH přinesla nárůst tržeb o 22 miliard eur neboli 44 procent. Bosch zaznamenal v loňském roce prokazatelný růst. Porovnáním údajů vycházejících ze srovnatelného základu vzrostly tržby o 10 procent. Po očištění dat o vliv směnného kurzu vzrostly tržby o 3,8 procenta. Kromě oblasti Průmyslových technologií zaznamenaly všechny sektory dvouciferný růst a zlepšily své hospodářské výsledky v roce 2015.
Obdobně zaznamenaly nárůst výsledky společnosti Bosch jako celku. Jako dodavatel technologií a služeb dosáhla společnost 4,6 miliardy eur zisku před úroky a zdaněním (EBIT), což odpovídá EBIT marži 6,5 procenta. To znamená, že meziročně vzrostl zisk před úroky a zdaněním o 0,9 miliard eur, což odpovídá přibližně 24procentnímu meziročnímu růstu.
Na EBIT v roce 2015 měly pozitivní dopad mimořádné události. Ty však přinesly také odpovídající množství negativních účinků. Neočekávané zhoršující vlivy souvisely s první kompletní konsolidací firem Automotive Steering a BSH Hausgeräte a opatřeními, která ošetřují právní rizika. „Naším cílem je vyvíjet inovace, které pomohou aktivně vytvářet naše trhy,“ doplňuje předseda představenstva Robert Bosch GmbH. „Naše obchodní výsledky v roce 2015 ukazují, že tato strategie se vyplácí. V roce 2016 budeme pokračovat v jejím rozvoji.“
I přes zátěž spojenou s restrukturalizací a vyššími investicemi, které zajišťují budoucnost firmy, si klade Bosch za cíl udržet stabilitu příjmů v roce 2016.
Mobility Solutions: jediná aplikace pro kola, automobily, autobusy a vlaky
Portfolio Bosch v oblasti Mobility Solutions přesahuje hranice automobilů. Firma například spolupracuje s několika partnery na řešení mobility na bázi softwaru pro dopravu více jak jedním dopravním prostředkem. Uživatelům z oblasti Stuttgartu umožňuje plánovat, rezervovat a platit za lístky na různé formy dopravy, včetně automobilů, motocyklů, vlaků a autobusů, a to vše prostřednictvím jediné aplikace.
Podobně pak propojené parkování poskytuje velký servisní potenciál. V současné době trvá hledání parkovacího místa v německých městech v průměru deset minut a představuje 30 procent vnitřního dopravního ruchu města. Řešení, které nabízí Bosch, bude znamenat průlom v této oblasti. Automobily samotné budou v rámci řešení "komunitního parkování“ fungovat jako senzory. Vozidla budou při průjezdu rozpoznávat prázdná parkovací místa na ulici a poté podají hlášení přes internet do společnosti Bosch. Firma využije tyto informace pro vygenerování mapy v reálném čase, která bude zobrazovat dostupná parkovacích místa. Díky sběru těchto dat a parkovacím mapám se zobrazí reálná volná místa. Parkovací mapy mohou být generovány pomocí dat ze senzorů z pouhých 6 procent všech vozidel v provozu.
Mobility Solutions: převyšuje růst trhu
Sektor Mobility Solutions dosáhl výrazného zvýšení svého růstu obratu a zisku v roce 2015. Při srovnatelné základně dat, tržby vzrostly o 12 procent na 41,7 miliardy eur (4,6 procenta po očištění o vliv směnného kurzu). Ve výsledku to znamená, že obchodní oblast výrazně předčila globální automobilový průmysl, který rostl jen o 2 procenta na 92 milionů kusů. Marže vzrostla na 8,4 procenta.
Celou zprávu si můžete přečíst ZDE.
Komentáře