Bosch: Informace z výroční tiskové konference 2016

28. dubna 2016, 11:06

V návaznosti na rekordní rok 2015 chce společnost Bosch i v tomto roce pokračovat v růstovém trendu.

Navzdory vyhlídkám na utlumení ekonomiky a geopolitické nejistotě, očekává světový dodavatel technologií a služeb v roce 2016 nárůst svých tržeb o 3 až 5 procent. Bosch chce pokračovat v růstu rychleji, než porostou jeho klíčové trhy. Bude-li v prvním čtvrtletí pokračovat zpomalení v určitých regionech a na některých trzích, nárůst obratu se bude nacházet na spodní hranici uvedené škály. V prostředí utlumené ekonomické aktivity prvního čtvrtletí 2016 zaznamenal Bosch nárůst ročního obratu kolem 3 procent; po očištění o vliv směnných kurzů přibližně 4 procenta. Firma dosáhla takového růstu navzdory loňskému silnému nominálnímu růstu v prvním čtvrtletí roku 2015. „Plánujeme růst nejen v oblasti inovativních produktů, ale také inovativních služeb,“ uvedl Dr. Volkmar Denner, předseda představenstva společnosti Bosch na výroční tiskové konferenci ve výzkumném centru Bosch v Renningenu. Dále doplnil: „Stále více užíváme propojené služby vybudované na pevných základech podnikání s hardwarem.“ Společnost Bosch přitom nevyužívá jenom výhod technologické všestrannosti, ale také svých znalostí široké škály průmyslu a profesní odbornosti. Jak Denner vysvětlil: „V budoucnosti Bosch nebude se svými zákazníky v kontaktu pouze prostřednictvím aut a kuchyní. Propojené služby jim budou stálým společníkem v mnoha aspektech jejich každodenních životů.“

Obchodní rok 2015: rekordní obchodní výsledky a tržby
V roce 2015 dosáhla společnost Bosch historicky nejvyšších tržeb, a to ve výši 70,6 miliard eur. Plně dokončená akvizice dvou bývalých padesátiprocentních společných podniků BSH Hausgeräte GmbH a Robert Bosch Automotive Steering GmbH přinesla nárůst tržeb o 22 miliard eur neboli 44 procent. Bosch zaznamenal v loňském roce prokazatelný růst. Porovnáním údajů vycházejících ze srovnatelného základu vzrostly tržby o 10 procent. Po očištění dat o vliv směnného kurzu vzrostly tržby o 3,8 procenta. Kromě oblasti Průmyslových technologií zaznamenaly všechny sektory dvouciferný růst a zlepšily své hospodářské výsledky v roce 2015.
Obdobně zaznamenaly nárůst výsledky společnosti Bosch jako celku. Jako dodavatel technologií a služeb dosáhla společnost 4,6 miliardy eur zisku před úroky a zdaněním (EBIT), což odpovídá EBIT marži 6,5 procenta. To znamená, že meziročně vzrostl zisk před úroky a zdaněním o 0,9 miliard eur, což odpovídá přibližně 24procentnímu meziročnímu růstu.

Na EBIT v roce 2015 měly pozitivní dopad mimořádné události. Ty však přinesly také odpovídající množství negativních účinků. Neočekávané zhoršující vlivy souvisely s první kompletní konsolidací firem Automotive Steering a BSH Hausgeräte a opatřeními, která ošetřují právní rizika. „Naším cílem je vyvíjet inovace, které pomohou aktivně vytvářet naše trhy,“ doplňuje předseda představenstva Robert Bosch GmbH. „Naše obchodní výsledky v roce 2015 ukazují, že tato strategie se vyplácí. V roce 2016 budeme pokračovat v jejím rozvoji.“
I přes zátěž spojenou s restrukturalizací a vyššími investicemi, které zajišťují budoucnost firmy, si klade Bosch za cíl udržet stabilitu příjmů v roce 2016.

Mobility Solutions: jediná aplikace pro kola, automobily, autobusy a vlaky
Portfolio Bosch v oblasti Mobility Solutions přesahuje hranice automobilů. Firma například spolupracuje s několika partnery na řešení mobility na bázi softwaru pro dopravu více jak jedním dopravním prostředkem. Uživatelům z oblasti Stuttgartu umožňuje plánovat, rezervovat a platit za lístky na různé formy dopravy, včetně automobilů, motocyklů, vlaků a autobusů, a to vše prostřednictvím jediné aplikace.
Podobně pak propojené parkování poskytuje velký servisní potenciál. V současné době trvá hledání parkovacího místa v německých městech v průměru deset minut a představuje 30 procent vnitřního dopravního ruchu města. Řešení, které nabízí Bosch, bude znamenat průlom v této oblasti. Automobily samotné budou v rámci řešení "komunitního parkování“ fungovat jako senzory. Vozidla budou při průjezdu rozpoznávat prázdná parkovací místa na ulici a poté podají hlášení přes internet do společnosti Bosch. Firma využije tyto informace pro vygenerování mapy v reálném čase, která bude zobrazovat dostupná parkovacích místa. Díky sběru těchto dat a parkovacím mapám se zobrazí reálná volná místa. Parkovací mapy mohou být generovány pomocí dat ze senzorů z pouhých 6 procent všech vozidel v provozu.

Mobility Solutions: převyšuje růst trhu
Sektor Mobility Solutions dosáhl výrazného zvýšení svého růstu obratu a zisku v roce 2015. Při srovnatelné základně dat, tržby vzrostly o 12 procent na 41,7 miliardy eur (4,6 procenta po očištění o vliv směnného kurzu). Ve výsledku to znamená, že obchodní oblast výrazně předčila globální automobilový průmysl, který rostl jen o 2 procenta na 92 milionů kusů. Marže vzrostla na 8,4 procenta.

Celou zprávu si můžete přečíst ZDE.

Související články

Bosch – Budoucnost parkování
Bosch – Budoucnost parkování

Bosch se chystá ohromit trh svými revolučními myšlenkami na poli parkovacích technologií. Bosch vstupuje nabídkou parkovacích technologií a služeb na zcela nový trh. Přitom se dodavatel technologií a služeb drží standardizovaného přístupu: Bosch zjednodušuje hledání parkovacích míst a postupně automatizuje parkovací proces. „Mobilita zítřka začíná už dnes – chytrým parkováním,“ uvádí k významu technologie Dr. Dirk […]

Osm titulů „Best Brand 2016“ pro Bosch
Osm titulů „Best Brand 2016“ pro Bosch

Ve čtenářské anketě magazínu „auto motor und sport“ získala společnost Bosch opětovné prvenství v osmi kategoriích. Již celkem po deváté, volili čtenáři Německého časopisu „auto motor und sport“ v rámci renomované čtenářské ankety „Best Cars“ nejlepší značky z oblasti automobilového příslušenství, náhradních dílů a služeb. Magazín „auto motor und sport“ patří mezi automobilové magazíny s […]

Aktivní plynový pedál Bosch
Aktivní plynový pedál Bosch

Noha řidiče je odpovědná za čtvrtinu spotřeby paliva. Jediné, co se dalo s tímto pravidlem „odhadu od oka“ dosud dělat, bylo řídit jemně a brát lekce eko-řízení. Nyní však Bosch vyvinul technickou pomůcku v podobě aktivního plynového pedálu: jeho jemné vibrace řeknou řidiči, kdy překročil hranici mezi lehkým došlapem a těžkou nohou. „Aktivní plynový pedál […]

Geometrie pro budoucnost – prosím, nedotýkejte se!
Geometrie pro budoucnost – prosím, nedotýkejte se!

A myslíme to doslova. Historie měření geometrie je v autoservisech dlouhá a celkem přesně ilustruje technologický pokrok, který automobilová technika i okolní svět prodělává. Co začalo různými provázky a mechanickými měřítky, postupně přešlo v nasazení přesné optiky a výkonné výpočetní techniky. Prostor pro lidskou chybu se zmenšoval, čas nutný pro měření zkracoval a přesnost se […]

Bosch: Výroční obchodní výsledky 2015 v ČR
Bosch: Výroční obchodní výsledky 2015 v ČR

Bosch v České republice zaznamenal další růst, přičemž dosáhl dvouciferného růstu tržeb ve fiskálním roce 2015. Bosch, přední světový dodavatel technologií a služeb, ukončil fiskální rok 2015 v České republice s konsolidovanými tržbami v hodnotě 694 milionů eur (18,9 miliardy korun) – což ukazuje na dvouciferný růst o 15 procent. Celkové čisté tržby včetně dodávek […]

Magazín Formule Bosch 05/2016
Magazín Formule Bosch 05/2016

Právě vyšlo nové vydání magazínu Formule Bosch a Formule Speciál – emise 06/2016.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!