Motor 1.5 BlueHDI 130 k – na co je třeba pamatovat při výměně rozvodů?

19. srpna 2024, 10:07

V celé Evropě jsou v současné době více než 2 miliony vozů poháněny motorem 1.5 BlueHDI 130 k společnosti PSA. Jedná se o velmi úspěšnou pohonnou jednotku, která přišla na trh v roce 2017 a v některých současných modelech ji stále najdeme.

foto: Peugeot

Sada vodního čerpadla pro motor 1.5 BlueHDI 130 k

Tento článek se týká vznětového motoru 1.5 BlueHDI s kódy DV5RC/DV5RCF/DV5RD, který zkonstruovala skupina PSA. Tento motor pohání vozy různých značek, především však ze skupiny Stellantis, ale mimo jiné také Ford Kuga.

Společnost Dolz uvedla na trh sadu vodního čerpadla se zadním krytem. Tento kryt má zásadní význam vzhledem k umístění součástky v motoru. Kvůli omezenému prostoru pro výměnu dílů je velmi obtížné nepoškodit starý kryt.

foto: Dolz

Na obrázku je vodní čerpadlo vidět na místě číslo 4, které se nachází mezi klikovou hřídelí a komponenty vstřikování paliva, u kterých je navíc umístěn napínák.

Kromě toho jsou kryt čerpadla a samotné čerpadlo vyrobeny z různých materiálů, což má vliv na deformaci plastové části v důsledku teplotních rozdílů. To vedlo dokonce k tomu, že společnost PSA doporučuje výměnu celé součástky.

Tyto aspekty vedly společnost Dolz k vývoji sady vodního čerpadla s krytem, kterou výrobce doporučuje použít při servisu ventilového rozvodu.

Stojí za zmínku, že Dolz vyvinul také sadu rozvodového řetězu, která odstraňuje komplikace a nevýhody původních řetězů, což značně usnadňuje práci při výměně rozvodů.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!