Analýza: Úroveň počítačového a softwarového vybavení servisů a prodejen

, 16. září 2011, 0:00

Počítač se stal nepostradatelným nástrojem ve všech oblastech hospodářství. Komputerizace se jistě týká autoservisů a prodejen. Tato analýza Vám poskytne informace na jaké úrovni, je výpočetní technika a jaké je softwarové vybavení servisů a prodejen. Také jaké jsou plány v nákupu dalšího softwaru.

Analýza probíhala od ledna do června roku 2011 na vzorku 368 respodentů, kteří vlastní nebo provozují servis (nezávislý nebo autorizovaný), prodejnu s náhradními díly nebo servis s prodejnou na území České republiky. Údaje byly získány na základě odpovědí na anketní otázky umístěné na portálu MotoFocus.eu – metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviews).

Hlavním cílem provedené analýzy je hodnocení úrovně komputerizace servisů a prodejen. Struktura respodentů je vybrána tak, aby bylo možno hodnotit komputerizaci servisů a prodejen vzhledem k velikosti obce, věku a typu firmy. Největší skupinou odpovídajích jsou nezávislé servisy. Skoro 40% servisů nepatří do žádného servisního konceptu.

 

Více než 40% odpovídajících má ve firmě 2 až 5 počítačů. Největší počet počítačů mají autorizované servisy, což může být dané smluvními požadavky výrobců automobilů na provozování dealerství. Ve většině servisů a prodejen jsou počítače propojeny v síti. Nejčastějším operačním systémem je Windows XP a přístup k internetu probíhá pomocí ADSL. Počítače jsou nejvíce používány k objednávání dílů pomocí on-line katalogů distributorů, vyhledávání dílů pomocí katalogů s databází TecDoc a k fakturaci.

Skoro 29% odpovídajících plánuje do roka zakoupit specializovaný program v hodnotě okolo 5.000,- Kč. Nejdůležitějším kritériem pro výběr takového programu je funkčnost a cena.

Obsah analýzy:
01.Struktura respodentů
1.1 Struktura respodentů dle věku
1.2 Struktura respodentů dle krajů
1.3 Struktura respodentů dle velikosti obce
1.4 Struktura respodentů dle počtu zaměstnanců ve firmě
1.5 Struktura respodentů dle délky fungování firmy
02. Typ činnosti provozovny
03. Přináležitost k servisnímu konceptu
04. Počet počítačů ve firmě

4.1 Počet počítačů ve firmě a typ činnosti provozovny
05. Jsou počítače ve firmě zapojeny do sítě?
06. Stáří počítačů ve firmě
07. Kdy byl naposledy zakoupen počítač ve firmě
08. Používaný operační systém ve firmě
09. Internetové připojení ve firmě
10. Jaké programy jsou ve firmě používány?
11. Využívání speciálních programů

11.1 Využívání speciálních programů – značky
12. Používání programů – pro fakturaci, pro obsluhu servisu, skladový program
12.1 Nejpoužívanější programy pro fakturaci a skladové hospodářství
13. Plánujete v nejbližší době nákup nového softwaru?
14. Používáte internetové bankovnictví?
15. Plány nákupu nového programu pro fakturaci, skladový program nebo program pro obsluhu servi
su
15.1 Plány nákupu nového programu pro fakturaci, skladový program nebo program pro obsluhu servisu
a věk respodentů
16. Jakou částku jste ochotni investovat do nového programu?
16.1 Jakou částku jste ochotni investovat do nového programu a typ firmy
17. Kritéria pro výběr programu
Zhodnocení
Kontakt
Seznam diagramů, tabulek a grafů

Všem, kteří vyplnili všechny údaje, bude zaslán fragment analýzy zdarma. Rovněž proběhlo losování odpovídajících, kteří obdrží roční placenou registraci zdarma a jejich servis nebo prodejna bude uvedena ve vyhledavači servisů a prodejen.

Fragment analýzy – ZDE

Vylosovaní:
Martin Troška – opravy silničních vozidel
Z-Service Automotive
Autoservis Mika

Vylosovaným blahopřeje a všem, kteří odpovídali na otázky v našem průzkumu, děkujeme a zároveň Vás poprosíme o vyplnění naší probíhající analýzy.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!