FCD.eu – Jaký bude Diagnostic Con 2016?

, 18. ledna 2016, 16:22

Diagnostic Con 2016 se blíží a bude přelomový. Posuďte sami z pár ochutnávek.

Jak se na Diagnostic Con dostanete?
Do Prahy rychle a zcela bez starosti o parkování! (1694/8)
Mysleli jsme na všechny, kteří mají obavy, jak se dostanou na místo včas, rychle a bez komplikací či plateb za drahá parkoviště v centru Prahy!

Na nové stránce si přečtěte návod a pak stačí kliknout na odkaz v textu nad mapkou který zní: „Otevřete se přehlednější mapku přes celou obrazovku.“ a už se Vám při kliknutí na jakýkoliv bod, který se Vám líbí (odkud do Prahy přijedete) a dostanete takto komfortní informaci, jak je vidět na obrázku. S informací o spojem metrem, kde vystoupit, kam jít. Jednoduché jak facka!

ZDE JE ODKAZ NA INTERAKTIVNÍ MAPKU PARKOVIŠŤ, METRA I HOTELŮ

Emisní skandál zdaleka nekončí…
Aféra Dieselgate se pomalu ale jistě rozšiřuje na další značky. Co platí pro všechny značky: Emise oxidů dusíku 2x až 5x vyšší na silnici než na emisní zkušebně, leč všichni dotazovaní čelí téměř shodnou odpovědí: „Nemáme podvodný software!“ Měřili zcela jinak než zbytek světa! Výsledky rozdílů na válcové zkušebně a v provozu, budou exklusivně prezentovány právě 2. února 2016 ve Fórum Karlín v Praze.

2. 2. 2016 – Fórum Karlín – Praha (1694/1)
Organizátoři akce museli tento rok přestěhovat z Mladoboleslavské vysoké školy do větších prostor. Důvod byl v očekávaném zvýšeném zájmu profesionální komunity a odborné veřejnosti vzhledem ke dvěma okolnostem. K aféře s příliš vysokými emisemi téměř všech značek automobilů s dieselovým motorem a ke změně v české národní legislativě v měření emisí, která by měla pomoci „narovnat“ současný zcela nefunkční systém kontrol.

Dějiště doposud největšího setkání diagnostiků (1694/2)
V hale karlínského fóra je místo pro 6 vozidel, kde budou prezentovány tzv. „Workshopy“. Vlastně takový malý diagnosticky hloubkově zaměřený veletrh znalostí, metodik a přístrojového vybavení pro rok 2016. Zde je možné si osahat nemodernější diagnostickou a měřicí techniku a podebatovat s kolegy či odborníky z Česka, Slovenska, Rakouska i Německa.

Rozdíly v ovládání zpětného vedení spalin na zkušebně a na silnici (1694/7)
Ohledně skandálu neplnění emisí měříme i jiné značky než Volkswagen. Měříme je však úplně jinak než zbytek světa. Jedna malá nehoda v přípravě testu nám však ukázala, kde by se mohl skrývat tzv „defead device“, tedy jakési odpojovací zařízení, které změní emisní chování vozidla v provozu na silnici. Sice jsme ho nenalezli, ale odhalili jsme sofistikovaný způsob, jakým lze dosáhnout výsledku, aniž by zatím výrobci bylo možné dokázat podvod.

Bude mít měření emisí a STK v Česku smysl?
V sousedním Německu začaly úřady zpochybňovat, že stanice technických kontrol tak, jak dnes pracují a jaké mají vybavení, ztrácejí smysl. Ti, kdo v tomto byznysu podnikají u nás, jaksi zapomněli, že je potřeba kontinuálně přizpůsobovat metodiku novým technologiím. FCD.eu zde spolu s ČVUT pojmenuje ty nejpalčivější problémy.

Jsou nové předpisy návratem práce do autoopraven?(1694/3)
První dva týdny roku 2016 byla „Emisní lampárna“ i telefony školicího střediska doslova zahlceny dotazy, způsobené nejasnostmi. Avšak z několika rozhovorů s majiteli autoopraven bylo cítit, že strach z procházejících emisních vraků žene po 1. lednu 2016 nevyhovující vozidla konečně do opraven. Pokud vznikající asociace emisních techniků a opravářů podpoří sílu v jednání s Ministerstvem dopravy, mohly by se povést i novely zákona č. 56/2011 Sb. i vyhlášky č.302/2001 Sb. resp. 342/2014 Sb., které by otevřely dveře k lepšímu životnímu prostředí znečišťovaného doposud auty.

Je diagnostika autoservisů dostatečně účinná?
Technologie se pod karosériemi aut vyvíjí téměř exponenciálně. Častěji než v minulosti se lidé ptají, kam mají vozidlo dát opravit. Otázka „Kde to bude levnější…“, je zdánlivý klam. „Levná“ může být nakonec „drahá“ nebo neúčinná. Postupy jak rutinně a rychle odhalovat závady ukážeme hned v dopoledním bloku Diagnostic Conu.

Diagnostika jako před 10 lety? Zapomeňte! (1694/4)
Vývoj technologií pod kapotami moderních vozidel, a ve vozidlech vůbec, jde mílovými kroky kupředu a „kdo chvíli stál, stojí opodál“. Věděli jste např. že modernizovaný a stále vylepšovaný systém kontroly emisně relevantních skupin a komponentů EOBD zcela změnil způsoby ovládání a kontroly akčních členů vůči jejich snímačům, a že to hraje dost podstatnou roli v diagnostice celého systému? Přijďte na Workshopy a prezentace, kde se dozvíte více!

Diagnostika, diagnostika, diagnostika…
Výrobce a vývojář Alexander Kadnikov o novinkách TEXVIKu, Ivan Sixta o DSG převodovkách a Martin Richter o jejich diagnostice a nastavování přes počítač SuperVAG, jak nahrávat všechny hodnoty za jízdy a jak je vyhodnocovat, co je to simulace a jaká má u nejmodernějších elektronicky řízených systémů úskalí, co je to SCR, LNT a DPF prozradí R.Sláma od firmy Jaltest, nejzajímavější diagnostické případy Jiřího Hampla a Oskara Kišše z diagnostické garáže FCD.eu v Kosmonosech. Nejen to, ale i ve Workshopech na několika přistavených vozech si lze vše osahat i vlastníma rukama.

Finta odečtu volnoběžné spotřeby ušetří spousty práce!(1694/5)
Setkání několika stovek těch nejlepších diagnostiků ze všech koutů je zároveň studnice informací, které se jinak moc nahlas nikomu neříkají. Odposlouchat, jak kolega řeší třeba podezření na přeskočené rozvody pouhým pohledem na panel přístrojů, udiví i starého fachmana, který tuhle fintu nezná. Zrcátko u výfuku, pulzace v sání, otevřené víčko nalévacího otvoru při studeném startu, atd., jsou hovorové způsoby předávání „ZLATÝCH INFORMACÍ“, které jste doposud nepoužívali, a které vám ušetří mnoho práce. To je Diagnostic Con!

Jak poznat vadné turbo bez jeho demontáže? (1694/6)
Když už je turbodmychadlo venku, tak je pozdě lamentovat, že jeho výměna byla zbytečná. FCD.eu prezentuje metody jak diagnosticky rozpoznat vadné turbodmychadlo ještě na vozidle, když ještě pozdě není. Ono totiž dle posledních poznatků je lepší vědět, „co vadné není, než co vadné je“. Systémy se navzájem ovlivňují a není jednoduché se v tom koncertu mnoha systémů a komponentů orientovat. Kdo však má zkušenosti, ten najde i jehlu v kupce sena!

 

Související články

FCD.eu – Pozvánka na Diagnostic Con 2016
FCD.eu – Pozvánka na Diagnostic Con 2016

Společnost FCD.eu zve všechny příznivce autoopravárenství na „velký“ pátý ročník akce Diagnostic Con 2016, který se oproti minulým ročníkům bude lišit nejen rozsahem, obsahem a objemem, ale i počtem přítomných. Protože každé "špatné" sebou nese něco "dobrého", nastartovala aféra "Dieselgate" aktivity ve sledování emisního chování vozidel na našich silnicích, což samozřejmě přinese i spousty oprav. O […]

Ministr dopravy Dan Ťok se aktivně zúčastní konference Diagnostic Con
Ministr dopravy Dan Ťok se aktivně zúčastní konference Diagnostic Con

Ministr dopravy Dan Ťok nejen, že přijal naše pozvání na Diagnostic Con, ale dokonce se vydá za řečnický pult. Ministr s odvahou a nasazením vystoupí před odborníky a bude s nimi diskutovat o palčivých tématech. Jeho řeč by měla začít od 14.30, poté bude následovat diskuse s účastníky Conu. Registrujte se a přijďte panu ministrovi položit svůj dotaz i Vy. […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!