Bezmála dvě stovky položek brzdových kotoučů NK, které má APM Automotive trvale skladem, jsou v těchto dnech postupně nahrazovány vylepšenou lakovanou verzí (coated brake discs). Namísto běžných kotoučů bez povrchové úpravy tak nově bude APM Automotive svým zákazníkům dodávat především lakované kotouče se světle šedou protikorozní ochrannou vrstvou…
Jedná se o speciálně vyvinutý antikorozní lak, který kotoučům dává lepší a kvalitnější ochranu než složité a špinavé nástřiky penetračním olejem, které mají zabránit případnému oreznutí kotoučů.
Před montáží není třeba tento šedý antikorozní nástřik z kotoučů před montáží jakkoliv odstraňovat (naopak je to nežádoucí). Setřou jej samy brzdové destičky cca po 5-6 zabrzdění při rychlosti kolem 50 km/hod. V servisu by to měl udělat mechanik při zkušební jízdě. K odstranění barvy tak dojde pouze na brzdných plochách kotouče, zatímco na jeho ostatních částech lak nadále plní svoji ochranou roli.
Značka NK má v nabídce více než 900 těchto lakovaných kotoučů. APM Automotive má prozatím v nabídce 183 položek vybraných nejžádanějších kotoučů NK, přičemž cenový rozdíl (MOC) mezi běžnými a lakovanými kotouči je v rozmezí od nuly do 25 korun.
V objednacích kódech je přitom lakovaný kotouč identifikovatelný podle prvního dvojčíslí 31, když původní nelakované kotouče jsou označeny dvojčíslím 20 (např. nelakovaný kotouč NK204759 je nahrazen lakovaným NK314759 = přední brzdový kotouč Škoda Octavia I, průměr 280 mm).
Komentáře