PŘÍBĚH: Poloosy SKF aneb je čas být profesionálem

, 24 září 2018, 17:01

Každý mechanik ten příběh zná. Klient přiveze vůz a stěžuje si na zvuky přední nápravy. Chroupání, cvakání, vibrace. Kontrola vůlí a prasklých manžet, utržené pásky, stopy maziva na těhlici, teplotou přebarvený kloub na žlutou až modrou barvu a viník je na světě. Nezbývá, než vyměnit poloosu. Je to ale opravdu tak prosté?

Diagnostika závady není totéž co analýza

Jsem klient, který přijede do servisu, a jsem rád, když po prohlídce vozu mechanik nalezne závadu. Když vůz převezmu zpět, předpokládám, že je opraven do té míry, že zmizí nepříjemné vjemy, které mne do servisu nasměrovali. Ale tím to nekončí. Jsem také přesvědčen, že jízda bude komfortní a bezpečná. Postupuji analyticky a ptám se, zda je závada odstraněna?  „Ano“. Závadu jsem zapříčinil špatným užíváním vozidla? „Myslím, že ne. Vůz má dost najeto a odpovídá to stáří“. Takže se může stát, že jsou opotřebovány další díly nápravy? „Pokud jste je neměnil, tak ano“. Takže se může stát, že se zase brzy uvidíme? “Kdyby něco, tak se ozvěte“.

Můj vůz je možná starší, ale to neznamená, že chci být stálým hostem servisu. Po 5.000 km se auto nad 100 km/h rozvibruje. Jsem na cestách a zastavuji v jiném servisu. K mému překvapení mě technik posadí do křesla. „Je to poloosa, pane.“ Tu jsem před měsícem měnil! „Ta má znovu vůli, ale ta druhá je poškozená definitivně také“. Už analyzovat nemusím. Technik tak činí za mne. „Máte větší vůle v ložiscích kol, spodní čepy a levý čep řízení jsou na hranici. Mimo to máte natržené zadní silentbloky ramen, silentblok motoru a vyteklý levý tlumič. To nejsou závady po ujetí cca 5.000 km, pokud jezdíte normálně.“  Bože, vyplatí se vůbec oprava? „U pět let starého vozu s nájezdem 175.000 km - určitě. Motor je v dobré kondici, snad jen zkontrolujeme řemen, řemenice a náplně, aby bylo do servisní prohlídky vše OK. Geometrie je u nás samozřejmostí a již vyměněnou poloosu Vám vrátíme k reklamaci“

Proč?

Hlavou mi letí myšlenky, jak titulky ve filmu. Proč jsem tyto informace nedostal před měsícem? Proč mi v servisu neřekli, co vše se může stát? Proč mi neřekli, co vše je potřeba na autě opravit? Rád bych to zaplatil! To se jako stálý klient nemůžu spolehnout na jejich služby? To opravdu nepotřebují mé peníze? Proč jim nezáleží na mé věrnosti? Proč je nezajímá po těch letech, kde zůstanu viset nebo jestli se nevybourám? Proč?

Epilog

Po reklamaci v mém původním servisu se mi omluvili a do reklamačního protokolu napsali: „Klient si stěžuje na vibrace po 5.000 km. Po výměně za jinou vše OK.“  Takže viník jsem nakonec já! Stačilo pouze analyzovat a odstranit závady, nebo mne alespoň upozornit k čemu dojde, pokud je nenechám opravit. A tak jezdím do vzdáleného servisu, kde si mne váží, já jim za to rád zaplatím a vypijeme si spolu kávu. Věřím totiž tomu, že správné díly ve správných rukách dokáží proměnit moji jízdu v klidnou a bezstarostnou.

Glosa

Žádná fikce, ale skutečný příběh. Poznali jste se snad na jedné z uvedených stran? Chtěl mne původní servis odbýt nebo druhý „vysát“ s peněz? Začalo to a skončilo poloosou, kterou reklamovali na můj účet. Pomluvili distributora i výrobce. Dokonce snad i dostali zpět peníze od distributora, které mi pak vrátili. Jejich lhostejnost je nestála skoro nic. Snad jen pouze to, že přišli o klienta, který jim tam léta nechával finance. Profesionalita spadla na bod mrazu a renomé dobrého servisu je pro mne nenávratně pryč. Nakonec jsem měl možnost výběru, takže jediní, kteří musí tuto neprofesionalitu snášet, jsou distributoři, výrobci a zákazníci, kterým zatím nedošlo, že jezdit k profesionálům v pravém smyslu slova je možná o něco dražší, ale nakonec výhodné. A na úplný závěr….

Nabídky distributora s výběrem kvalitních produktů to začne a profesionálním přístupem v servisu a spokojeným zákazníkem to skončí. To je pro každého zákazníka nejlepší rovnice. Tak zůstaňte na správné straně – straně profesionálů, kteří Vám nabízejí kvalitní produkt bez vratných kaucí.

Článek na základě skutečných událostí připravila firma SKF a byl zveřejněn v ELIT magazínu.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!