dTest: Nové crashtesty v největší české databázi

, 4. září 2014, 13:13

Obsáhlá databáze výsledků nárazových zkoušek Euro NCAP se rozrostla o pět nových vozů. Výsledky pětihvězdičkového Mercedesu-Benz třídy GLA, čtyřhvězdičkových Renaultu Twingo a Toyoty Aygo a dvou tříhvězdičkových modelů – Citroënu Berlingo a elektrické dodávky Nissanu e-NV200 najdete v češtině na www.dtest.cz/crashtesty.

Automobilka Mercedes-Benz dostála pověsti luxusní značky, se kterou se spojuje také vysoká míra bezpečnosti. Její třída GLA, která se řadí do kategorie vozů pro volný čas (SUV), je nyní vybavena systémem autonomního krizového brzdění Collision Prevention Assist Plus, který dokáže zmírňovat následky dopravních nehod nejen v městském provozu, ale také při vyšších rychlostech při jízdě mimo obec. „Pro vyšší ochranu chodců při případné srážce je třída GLA vybavena aktivní kapotou, která snižuje riziko poranění hlavy o tvrdé části motoru. Za zmínku stojí také automatická deaktivace airbagu pro přední sedadlo spolujezdce, pokud je na něj umístěna dětská autosedačka proti směru jízdy,“ uvádí Ondřej Jánoška, redaktor časopisu dTest.

Hodnocení Renaultu Twingo při čelním nárazu snížil posun pedálů směrem dozadu, kdy může dojít k poranění chodidel a kotníků. Další body ztratil kvůli špatné ochraně hyperextenze krku, tedy poranění krční páteře, na zadních sedadlech při nárazu zezadu. Díky přítomnosti signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla získal naopak dobré hodnocení v oblasti aktivní bezpečnosti.

Stejně jako čtyřhvězdičkový Renault Twingo i Toyota Aygo je v základu vybavena elektronickým stabilizačním systémem, který zlepšuje aktivní bezpečnost vozidla. Naopak testované minivozy zatím nejde vybavit systémem autonomního krizového brzdění ani systémem pro udržení vozu v jízdním pruhu. „Hodnocení Toyoty v oblasti ochrany cestujících na předních sedadlech snížilo riziko poranění o sloupek řízení, zapalovací skříň, hrany přístrojové desky a středového panelu při čelním nárazu,“ konstatuje Ondřej Jánoška.

Citroën Berlingo ve verzi pro přepravu osob dostal nízké hodnocení za ochranu cestujících na předních sedadlech. Stejně jako v případě Toyoty Aygo se mohou zranit o sloupek řízení, jeho zámek a také přístrojovou desku. Hlavové a boční airbagy nejsou součástí standardní, ale pouze příplatkové výbavy. Boční nárazová zkouška do sloupu nebyla provedena, protože jimi testovaný vůz nebyl vybaven. Při bočním nárazu do zdi však byla ochrana všech částí těla dobrá.

Posledním z pětice nově otestovaných vozidel je elektrická dodávka Nissan e-NV200, která vznikla spojením modelu NV200 a technologie elektromobilu Nissanu Leaf. Elektromobily v Evropě zatím nejsou tak populární, jak by si jejich výrobci přáli, a zisk pouze tří hvězdiček při nárazových testech jejich oblibu asi nezvýší. Pro zlepšení výsledků je třeba zlepšit oblast aktivní bezpečnosti, ve které Nissan získal nízké hodnocení.

Databáze bezpečnosti automobilů www.dtest.cz/crashtesty je oficiální českou verzí nárazových zkoušek EuroNCAP. Svým rozsahem a hloubkou detailů je nejkompletnější v České republice. Je volně přístupná a průběžně doplňovaná o výsledky nových testů. Najdete v ní výsledky od roku 1997.

Tisková zpráva dTest, o.p.s.

Související články

dTest: Co dělat, když jste koupili vůz se stočeným tachometrem?
dTest: Co dělat, když jste koupili vůz se stočeným tachometrem?

Koupili jste ojetý vůz s ujištěním, že stav ujetých kilometrů na tachometru odpovídá realitě, a posléze zjistili, že to není pravda? Nevzdávejte to, s prodejcem je možné jednat a bránit svá práva. „Stáčení tachometrů je u nás nejrozšířenějším nešvarem při prodeji ojetých vozidel. Zhruba 40% nabízených ojetých automobilů má nelegálně upravený stav tachometru,“ konstatuje Lukáš […]

dTest: Omlazená je až pětina ojetých vozidel prodávaných v ČR
dTest: Omlazená je až pětina ojetých vozidel prodávaných v ČR

Chystáte se koupit ojetý automobil? A víte, že u celé pětiny ojetých vozidel prodávaných v České republice je nesprávně uveden rok výroby? Pokud si tento údaj neověříte, můžete snadno koupit vůz starší, než jste očekávali, a zbytečně ho tak přeplatit. Problém omlazování vozidel se týká i těch, kdo kupují nové auto. Podle průzkumu je zhruba […]

dTest: Britax stahuje z trhu dětskou sedačku Xtensafix
dTest: Britax stahuje z trhu dětskou sedačku Xtensafix

Výrobce autosedaček Britax v reakci na nedávno zveřejněné výsledky testu spotřebitelských organizací ukončuje výrobu modelu Xtensafix, který neuspěl v nárazových testech. Majitelům již zakoupené sedačky nabízí výměnu za jiný produkt nebo vrácení peněz. Britská centrála značky rozhodla o stažení modelu Xtensafix z trhu přesto, že splňuje všechny předepsané normy a úspěšně prošel homologací. Rozhodnutí platí […]

dTest: Test zimních pneumatik – co obout letos v zimě?
dTest: Test zimních pneumatik – co obout letos v zimě?

Podzim už je tady a období, kdy autům nazouváme zimní pneumatiky, se blíží. Jak vybrat ty kvalitní a bezpečné? Spotřebitelský časopis dTest právě zveřejnil nový srovnávací test zimních pneumatik, tentokrát o velikostech 175/65 R14 a 195/65 R15, které obouvají například Škoda Fabia a Octavia. V obou rozměrech je možné najít čtveřici modelů s dobrými jízdními […]

dTest: Crashtesty – Škoda Superb má pět hvězdiček
dTest: Crashtesty – Škoda Superb má pět hvězdiček

Mladoboleslavská automobilka sází na bezpečnost. Nejprve nová Škoda Octavia, potom nová Škoda Fabia a nakonec i vlajková loď Škoda Superb. O čem je řeč? O zisku pěti hvězdiček, tedy nejlepšího hodnocení organizace Euro NCAP. Ta dnes zveřejnila čerstvé výsledky nárazových zkoušek. Škoda Superb má ve standardní výbavě připraveno mnoho pasivních bezpečnostních prvků a aktivních systémů […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!