Ford otevřel v Silicon Valley nové výzkumné středisko

, 26. ledna 2015, 9:15

Ford včera v kalifornském městě Palo Alto otevřel nové výzkumné středisko s názvem Research and Innovation Center Palo Alto. Rozšiřuje tak svoje výzkumné kapacity s cílem urychlit inovace v oblastech konektivity, mobility, autonomních vozidel, zákaznické zkušenosti a „big data“.

„Ve Fordu vnímáme sami sebe jako společnost zaměřující se na mobilitu v širokém smyslu, nejen na výrobu automobilů,“ řekl Mark Fields, prezident a generální ředitel Ford Motor Company. „Naše nové výzkumné středisko ukazuje, že chceme být součástí inovačního ekosystému v Silicon Valley.“

Ford předpokládá, že nové středisko bude jednou z největších výzkumných laboratoří automobilového průmyslu v Silicon Valley. Ke konci roku v něm má pracovat 125 vědců, techniků a laborantů. Svoji první kancelář v Silicon Valley otevřel Ford již v roce 2012.

Vedoucím střediska je Dragos Maciuca, který k Fordu přišel ze společnosti Apple. Má zkušenosti z oblastí spotřební elektroniky, výroby polovodičů a leteckého i automobilového průmyslu.

Na včerejším slavnostním otevření Ford naznačil, jakým projektům se bude středisko pod Maciucovým vedením věnovat.

V oblasti tzv. autonomních vozidel to bude rozšíření spolupráce se Stanfordskou univerzitou na vývoji a testování prototypu autonomního Fordu Fusion Hybrid.

V oblasti mobility bude tým v Palo Alto pracovat na dálkovém ovládání vozidel – ze svého kalifornského sídla bude například ovládat golfové vozíky v tisíce kilometrů vzdálené Atlantě.

Pokud jde o konektivitu, Ford pracuje na integraci programovacího rozhraní Nest pro „chytré domácnosti“. V budoucnu by vozy Ford kromě jiného mohly komunikovat s inteligentním domácím termostatem Nest, který by snížil teplotu v domě po odjezdu majitelů a zase ji zvýšil před jejich návratem.

Na zlepšení uživatelské zkušenosti je zaměřen výzkum pokročilých ovládacích rozhraní, jenž umožní Fordu lépe pochopit, jakým způsobem chtějí zákazníci ovládat složité systémy s mnoha funkcemi – například adaptivní sedadla s integrovanou masáží. Společnost zkouší různé způsoby včetně hlasového ovládání nebo ovládání prostřednictvím chytrého telefonu.

V oblasti zpracování velkých objemů dat Ford rozvíjí svoji platformu Open XC a rozšiřuje výzkum senzorů, které by shromažďovaly informace o jízdních kolech a dalších běžných dopravních prostředcích v městských aglomeracích.

Ford také věří, že díky novému výzkumnému středisku dále prohloubí spolupráci s technologickými firmami i univerzitami z regionu Silicon Valley.

Tisková zpráva Ford Motor Company

Související články

Nová těsnicí hmota LOCTITE 5189 používaná u „Motorů roku“ 1,0 l EcoBoost
Nová těsnicí hmota LOCTITE 5189 používaná u „Motorů roku“ 1,0 l EcoBoost

Ve spolupráci s firmou Ford Motor Company vyvinula společnost Henkel anaerobní těsnicí hmotu pro silně namáhaná těsnění motoru. Díky výjimečné pružnosti splňuje LOCTITE 5189 nároky testů odolnosti vůči tlaku, odstraňuje náklady na dodatečné manuální opravy a poskytuje robustní těsnicí charakteristiky ve velkoobjemové výrobě motorů. Vývoj nových motorů je zaměřen nejen na získání co nejvyšších výkonů […]

Pětinu všech nových vozů Ford prodaných v Evropě pohání motor 1.0 EcoBoost
Pětinu všech nových vozů Ford prodaných v Evropě pohání motor 1.0 EcoBoost

Malý, ale nečekaně výkonný motor 1.0 EcoBoost byl v prvním pololetí roku 2014 nejprodávanějším přeplňovaným zážehovým motorem v Evropě. Vyplývá to z údajů společnosti Ford. Pětina všech letos prodaných vozů Ford tak měla pod kapotou motor 1.0 EcoBoost, jehož blok je tak malý, že by se vešel na list papíru formátu A4. Od ledna do […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!