Kalendář Standox 2016: Žabí princ jako zelené Porsche

6. listopadu 2015, 9:40

Dvanáct fotografických motivů tradičního nástěnného kalendáře Standox si pro tentokrát pohrává s tématem, které oslovuje fantazii všech generací. S motivy pohádek bratří Grimmů.

Kdo by neznal Sněhurku, Jeníčka a Mařenku nebo Rumplcimprcampr – pohádky od bratří Grimmů. Sesbírány a sepsány byly sice původně v Německu, ale již po dlouhou dobu jsou součástí světové literatury. Neméně populární je i Žabí princ, se kterým se po světě můžete setkat pod nejrůznějšími jmény jako Frog King, Principe Ranocchio, Roi Grenouille, Rey Rana nebo Kikkerkoning. Německý fotograf Andreas Fechner vybral ze známých pohádek dvanáct příběhů a vytvořil speciální sestavu pro kalendář Standox, ve kterém hrají hlavní role známí automobiloví klasici.

Ve Fechnerově pojetí závodu mezi zajícem a ježkem soutěží výkonem nadopovaný americký pickup proti maličké Isettě. Jeníček a Mařenka se nenechají nalákat na světýlko perníkové chaloupky, ale na přátelská světla Volkswagenu Bulli. Aby divák pochopil některé narážky, je potřeba, aby byl alespoň trochu zasvěcen do automobilové historie. Proč je například na listu kalendáře se Sněhurkou zobrazeno Volvo P1800 ES? Je to jednoduché. Protože se elegantnímu Švédovi v sedmdesátých letech díky jeho podlouhlé karoserii a bezrámovému prosklenému víku zavazadlového prostoru přezdívalo „Sněhurčina rakev“.

Mnoho z Fechnerových obrazových kompozic je podpořeno atraktivním lakem fotografovaných aut. Dvě překrásné sestry, Sněhurka a Růženka, jsou představovány dvěma Jaguary E-type. Samozřejmě v barvách bílé a červené. Vlk se zahloubaně dívá na Mini s červenou střechou a má přitom v hlavě Červenou Karkulku. A Žabí princ je ztělesněn do Porsche 911. Jeho typická silueta připomíná žábu připravenou ke skoku. Obzvláště, pokud je jako v případě obrazu Andrease Fechnera nalakováno v klasickém zeleném Porsche odstínu „Condagrün“.

Již více než 30 let zadává Standox přípravu svého kalendáře mezinárodním renomovaným fotografům. Limitované vydání nelze nikde koupit a je exkluzivně distribuováno pouze na zákazníky a blízké partnery celosvětově známého producenta lakovacích materiálů z německého Wuppertalu.

Související články

Praktické tipy: Správné opravárenské techniky pro léto
Praktické tipy: Správné opravárenské techniky pro léto

V mnoha oblastech světa léto přináší horké teploty, které jsou spojeny se zvýšenou nebo naopak velmi nízkou vlhkostí. Tropické dny letos potrápily i mnoho českých lakýrníků. Navzdory těmto náročným podmínkám je stále možné při opravách autolaků dosáhnout vynikajících výsledků. Zvýšeným rizikům při opravách, která mohou být zapříčiněna počasím, lze předejít jednoduchými kroky. Harald Klöckner, manažer […]

STANDOX slaví 60 let inovací
STANDOX slaví 60 let inovací

Úspěch značky Standox byl započat před 60 lety. V roce 1955 přivedl výrobce laků Herberts na trh novou řadu autoopravárenských laků a dal jí jméno Standox. Název značky Standox je odvozen od slov Standöl (polymerizovaný lněný olej – surovina pro výrobu laků) a oxidative (schnutí). Nový lak se stal rychle populárním a Herberts jej v […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!