APPAA: V Americe o dieselgate téměř nikdo neví

, 21. října 2015, 8:45

Tam, kde kauza s upraveným softwarem od Volkswagenu vznikla, tedy ve Spojených státech, o ní v obchodní branži prý nikdo neví. „Když jsem to zjistil, byl to pro mne šok,“ říká v rozhovoru pro E15.cz Petr Přikryl, předseda Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů. Jeho slova se opírají o terénní šetření přímo v USA.

Říkáte, že ve Spojených státech o aféře dieselgate nikdo neví. Jak jste na to přišel?
Dostal jsem zakázku od jedné tuzemské firmy, blíže ji pochopitelně nemohu jmenovat, zda by bylo možné provést v USA průzkum, kolik tam stojí ojetá auta od Volkswagenu s „postiženým“ softwarem. Zákazník logicky předpokládal, že americký trh s ojetinami bude těmito auty od VW zaplaven, vozy budou neprodejné a tedy levné.

Takže jste vyrazil do USA?
Samozřejmě jsem nesedl na letadlo, ale oslovil naše tamní spolupracovníky. Žoviálně a pracovně jim říkáme autíčkáři.

Na co přišli?
Obrátili se na hlavní dealery a obchodníky s vozy VW v Los Angeles, New Yorku a Miami, tedy navštívili mekky tamního autobyznysu. Nikdo ani z odborných kruhů o kauze „dieselgate“ neměl tušení. Ani u jednoho dealera nezjistili pochybnosti o kvalitě vozů VW ve vztahu k upravenému software.

Takže volkswageny nemají na americkém trhu červenou?
Prodávají se stejně jako před dieselgate. Ale pozor, není to nějaký superbyznys. V USA běžně připadá na sto prodaných ojetých aut zhruba jedno s dieselovým motorem.

Svědčí to tedy o tom, že o kauze neví ani laická veřejnost, když se značky VW nezbavuje? Do Evropy přece už pronikly zprávy o početných žalobách na koncern VW od Američanů, že byly v dieselgate podvedeni?
Amerika je zem, kde se v nadsázce soudí každý. Z naší autobranže můžu uvést takovou perličku, že jeden americký řidič se soudil o to, že jeho auto mělo nižší spotřebu, než automobilka deklarovala v technické dokumentaci.

Kdo tedy podle vás za dieselgate stojí?
Konkurenční boj. Americké automobilky už dávno prohráli boj o místní trh s Japonci a navíc se jim tam začal roztahovat stále více někdo z Evropy. Nemám na mysli luxusní auta značek BMW či Mercedes-Benz, ale střední třídu z německého koncernu VW. A vznikla mediální bublina, kdo ji konkrétně odstartoval, zatím nevíme.

Jak se kauze VW věnují americká média. Co hlásí vaši autíčkáři?
Je tom stejné jako u dealerů, nepíše se prý o tom vůbec.

Jak se dieselgate aktuálně projevuje na českém trhu s ojetinami?
Jedním slovem – odeznívá. Naše asociace, i jednotliví členové sloužili spíš jako poradci, zejména u opatrnějších klientů. Nejčastěji dotazy byly na to, zda auto s tímto softwarem projde STK a neztratí na ceně. Zbytečné obavy těchto řidičů jsem mnohokrát vysvětloval v médiích i na vašem serveru E15.cz. Při obchodech s ojetými volkswageny, škodovkami, seaty či audinami se neprojevila zatím vůbec.

Související články

Gigantická aféra Volkswagenu – koncern falšoval testy emisí spalin
Gigantická aféra Volkswagenu – koncern falšoval testy emisí spalin

Americká federální Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) zveřejnila 18. září odhalení, které může zatřást celým mezinárodním automobilovým trhem. Jeden z největších světových producentů automobilů falšoval výsledky emisních testů, aby jeho motory mohly do prodeje. Mluví se o nejméně 11 milionech vozů prodaných po celém světě. Diesel musí kouřit… Toto známé rčení je již delší […]

Rádiofórum o kauze VW
Rádiofórum o kauze VW

Je podvod s emisemi dieselů od Volkswagenu zločin? Mnohé státy začaly skandál vyšetřovat, ČR vyčkává, i když se u nás takových aut prodalo na 150 tisíc, včetně Škody. Německá prokuratura zodpovědné manažery vyšetřuje pro podvod. Moderuje Petr Schwarz.

Das Problem: Nový portál věnující se problematice Dieselgate
Das Problem: Nový portál věnující se problematice Dieselgate

V České republice vznikl nový portál, zabývající se aktuálním děním v rámci automobilové kauzy Dieselgate. Informuje o vývoji kauzy v českém i mezinárodním kontextu. Portál rovněž sdružuje potencionálně poškozené a ve spolupráci s advokátní kanceláří zdarma posuzuje jejich právní nároky. Proč vznikl projekt Das Problem? V současné době hýbe světem i Českou republikou automobilová kauza týkající se […]

AAA AUTO: Kromě emisí je u dieselů třeba věnovat zvýšenou pozornost filtru pevných částic
AAA AUTO: Kromě emisí je u dieselů třeba věnovat zvýšenou pozornost filtru pevných částic

V poslední době jsou v mnoha internetových B2B pneu srovnávacích portálech k nalezení nabídky litých kol od různých dodavatelů. ALCAR BOHEMIA se na trhu setkává také s nelegálními napodobeninami svých kol, která jsou nabízena pod objednacími čísly ALCAR. Litá kola prodávaná na trhu s náhradními díly podléhají v České republice české homologaci dle zákona zákona č. 56/2001 […]

Volkswagen bude možná v USA muset některé své vozy odkoupit
Volkswagen bude možná v USA muset některé své vozy odkoupit

Německý automobilový koncern Volkswagen bude možná ve Spojených státech muset od majitelů odkoupit některé z téměř půl milionu vozů, které zasáhl skandál se zkreslováním výsledků měření emisí. V pátečním vydání německého listu Handelsblatt to tvrdí šéfka kalifornského úřadu pro čisté ovzduší CARB Mary Nicholsová. Zkušenosti z minula podle ní ukazují, že dodatečné úpravy automobilů často […]

Safe Diesel na pomoc spotřebitelům
Safe Diesel na pomoc spotřebitelům

Společnost SAFE DIESEL zahájila informační kampaň zaměřenou na každého, kdo mohl být poškozen v rámci emisních podvodů koncernu Volkswagen, obecně označovaných jako „Dieselgate“. SAFE DIESEL založili dva muži s bohatými životními i profesními zkušenostmi, Petr Effenberger a Vladimír Neuman. Rozhodli se podpořit zájmy spotřebitelů, kteří si v minulosti pořídili automobil s „cinknutým“ motorem. "Jsme přesvědčeni, […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!