Menu

Jiné info / zajímavosti

Anketa „Auto roku 2011 v České republice“ pokračuje

Klub motoristických novinářů (KMN) sice včera vyhlásil výsledky své vlastní klubové ankety „Auto roku 2011 KMN“, ale již 17. ročník ankety „Auto roku 2011 v České republice“ dále probíhá. Tato anketa je jediná oficiální automobilová anketa, kterou vyhlásily Svaz dovozců automobilů (SDA), sdružující dovozce osobních automobilů, užitkových vozidel a motocyklů, a Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP), […]

Smart body opět pro Kapku naděje

Na čerpacích stanicích společnosti Shell Czech Republic a.s. se s blížícími se Vánocemi objevují opět výrobky dětí z transplantační jednotky hematologického oddělení Fakultní nemocnice v Motole. Barevné polštářky připomínají zákazníkům možnost darovat své SMART body v rámci věrnostního programu Nadačnímu fondu Kapka naděje. Ve vitrínách se SMART dárky na čerpacích stanicích Shell budou od dnešního […]

Hledání toho nejlepšího výrobku je s dTestem ještě snadnější

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, které vydává časopis dTest, přichází s novinkou. Ke konci října připravil na staré známé adrese www.dtest.cz zbrusu nové webové stránky. Nová je nejenom grafika webu a členění sekcí, ale i množství informací a především způsob jejich hledání. Zástupce sdružení TEST Karel Pavlík změny komentuje: „Řada čtenářů k nám přichází zmapovat si […]

Vyhlášení výsledků ankety Dědeček Automobil

V Muzeu Škoda Mladá Boleslav proběhlo vyhlášení ankety Dědeček Automobil. Výsledky určil sedmičlenný tým odborníků skládající se z předsedy Václava Zapadlíka, pěti porotců a hlavního pořadatele. Do závěrečného hodnocení bylo možné zařadit pouze ta historická vozidla, osobnosti, akce, která byla přihlášená či nominovaná v souladu s Organizačním řádem a pravidly ve vyhlášených kategoriích. Hodnocení probíhalo podle přísných […]

Sdružení automobilového průmyslu a Svaz průmyslu a dopravy ČR pokračují v intenzivní podpoře odborného školství

Za reprezentativní účasti nejvyšších představitelů Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) a Svazu průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) se 23. září 2010 v Průhonicích u Prahy konala odborná konference Podpora odborného školství ČR. Konference reagovala na dlouhodobý problém českého odborného školství – stále obtížnější zajišťování kvalifikovaných mladých odborníků pro výkon technických povolání v průmyslu. Pokrok v […]

Výzkumné středisko společnosti Ford vyvíjí metodiku pro vyhodnocování barevných

Můžete věřit vlastním očím? Vědci z Evropského výzkumného střediska Ford Motor Company v německých Cáchách vyvinuli test, který zjišťuje, do jaké míry je lidské oko schopno vnímat rozdíly v barvách. Barevné odchylky mohou být patrné například u součástí interiéru, které k sobě přiléhají, a to i když jsou vyrobeny ze stejného materiálu a ve stejném […]

Zajímavost: Kupujete vzduch? Časopis TEST startuje kampaň proti nadměrným obalům

Kamióny po našich ulicích vozí vzduch a zákazníci si tento vzduch spolu s výrobky nedobrovolně kupují. Sáčky, dózy i krabice, do kterých by se vešlo někdy o polovinu, někdy i několikanásobně více prodávaného obsahu. Nadměrné obaly zbytečně zatěžují životní prostředí a matou zákazníky. Časopis TEST vyzývá spotřebitele, aby si chování „prodejců vzduchu“ nenechali líbit, a […]

Shell upozorňuje, přecházejte dopravním nehodám a zabavte děti na cestách

Letošní červenec se již teď řadí z hlediska dopravních nehod k jedněm z nejtragičtějších letních měsíců za posledních deset let. Protože Shell klade na bezpečnost dlouhodobě velký důraz, nabádá řidiče k tomu, aby před cestou věnovali zvýšenou pozornost nejen např. technickému stavu vozidla nebo doplnění kapalin, ale i svým dětem. Společně s dětským psychologem proto […]

Zajímavost: Ženy řidičky jsou nekonfliktní, výjimky potvrzují pravidlo

Internetový magazín „Žena v autě“ v posledních měsících realizoval další z řady anket určenou pro všechny ženy – řidičky. Anketou bylo osloveno celkem 4 526 registrovaných čtenářek internetového magazínu Žena v autě a celkem 676 žen se aktivně do ankety zapojilo. Anketa ukázala následující: Nadpoloviční většina žen se v autě nehádá. Jak polovina z nich […]

Zajímavost Bosch: Revoluce ve firemní propagaci proběhla téměř před sto lety

Dnes to vypadá běžně, ale když firma Junkers & Co. vydala v roce 1913 téměř výhradně obrazovou brožuru s 83 fotografiemi, byl to pro průmysl dvacátých let doslova revoluční počin. Ve zlatých letech před první světovou válkou byla totiž firemní prezentace k dispozici buď ve formě výročních svazků, nebo v podobě článků z časopisů svázaných […]

Jiné informace a zajímavosti z trhu