EET v autoservisu

20. února 2017, 16:31

Je nejvyšší čas zjistit, od kdy se vás EET týká a jak se připravit. Ožehavé téma se nezadržitelně blíží už i do vašich garáží, servisů a opraven. Firma Trost připravila stručný přehled, který vysvětlí, co to pro vás znamená a pomůže vám s přechodem na nový systém elektronické evidence tržeb neboli EET.

Co je EET
Elektronická evidence tržeb (zkráceně EET) je nástroj státu pro kontrolu vašich tržeb z důvodu zlepšení a zefektivnění odvádění daní. Postupně budou všichni podnikatelé své hotovostní tržby, např. za opravu zákazníkova vozu, zadávat skrze své elektronické pokladny. Tato zařízení online komunikují s finanční správou a okamžitě zaevidují provedenou transakci. Podnikatelům tak přibývá nová administrativa a náklady s pořízením potřebného vybavení.

» Elektronická Evidence Tržeb spočívá v tom, že je Finanční správou evidována každá platba placená hotově nebo kartou, kterou vám zákazník zaplatí za vaše služby, např. opravu vozu a prodej náhradních dílů.

» Při uskutečnění dané tržby odešle vaše zařízení, automatickou datovou zprávu prostřednictvím internetu na server Finanční správy, kde budou uloženy informace o celkové částce a částce DPH, a v ten samý moment bude vygenerován unikátní fiskální identifikační kód (tvz. FIK).

» Tento kód bude, opět automaticky odeslán zpět na vaše zařízení (např. pokladnu), které jej vytiskne na účtenku pro zákazníka.

» Podstatným faktem je skutečnost, že každý obchodník je povinen zákazníkovi účtenku s kódem vydat a ten si může zpětně dohledat informaci, zda byla platba nahlášena. Nevydáním účtenky nebo vydáním účtenky bez tohoto kódu se vystavujete riziku postihu od příslušného správního orgánu.

Od kdy se EET týká autoservisů?
Ostrý provoz EET se některých autoservisů týká již ve 2. fázi zavedení, tedy od 1. března 2017.  Zbylé firmy z oboru oprav vozů se EET nevyhnou nejpozději od 1. 3. 2018. Ověřte si prosím včas u svého účetního poradce, který z termínů se vás týká. V případě nejasností je nejjistější cestou vznesení oficiálního dotazu na Finanční úřad.

Co potřebujete zařídit?
1.  Podejte žádost o autentizační údaje. To můžete buď osobně na Finančním úřadě nebo prostřednictvím Daňového portálu:
2. Spolehlivé připojení na internet
3. Přístroj a/nebo software, který umožní platbu zaevidovat. Zde se nabízí nepřeberné množství možností. Záleží jen na tom, zda hledáte jen nejjednodušší řešení, které splní vaši povinnost, nebo tento moment využijete k nákupu vybavení, které vám usnadní práci i v jiných ohledech
a) Pokud vlastníte nebo plánujete dílenský software (např. Caris), doporučujeme kontaktovat dodavatele tohoto programu, který vám stávající systém doplní pro EET
b) Specializovaná zařízení. Např. Dotykačka, Pexeso, EET1, atd.
c) Zajímavá řešení nabízí mobilní operátoři (Vodafone, T-mobile, O2)

www.financnisprava.cz/cs/financni-sprava/eet/casto-kladene-dotazy
www.etrzby.cz
www.jaknaetrzby.cz/eet

Související články

EET v naší praxi
EET v naší praxi

Sdružení SISA připravuje na leden tohoto roku pro své členy seminář k problematice EET. Specifičnost prostředí nezávislého aftermarketu si žádá objasnění některých závažných problémů spojených se zaváděním EET v autobranži.

Křišťálovou kouli nebrat: Jaký byl rok 2016?
Křišťálovou kouli nebrat: Jaký byl rok 2016?

V dnešním článku provede náš spolupracovník Josef Förster pravidelné shrnutí nejvýznamnějších událostí roku 2016. Podle obsahu rekapitulace roku by se spíše měl článek jmenovat Něco jako zázrak, ale držme se ustáleného názvu.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!