Menu

Legislativa / Sdružení

Co bude dál s automobilovou Blokovou vyjímkou?

Evropská komise zveřejnila návrh Směrnice a pokynů, které by měly nahradit stávající automobilovou Blokovou výjimku. FIGIEFA volá po zdokonalení a kompletaci předloženého návrhu. Analýzy Evropské komise potvrdily – oblast oprav a servisu motorových vozidel trpí konkurenčními nedostatky. Navržená pravidla musí být stanovena tak, aby byla hospodářská soutěž v automobilovém aftermarketu dostatečně funkční i v budoucnu. […]

V silniční legislativě jen mírné změny

S novým rokem již tradičně přicházejí některé novinky v oblasti právní úpravy. Autoklub ČR přinesl rekapitulaci hlavních změn, které na nás v oblasti silničního provozu od 1. ledna 2010 čekají. A. Pravidla silničního provozu Ačkoliv byl v roce 2009 zákon o silničním provozu hned několikrát novelizován, žádná ze změn se pravidel silničního provozu přímo nedotkla. […]

Sdružení automobilového průmyslu zvolilo své představitele

Dne 3. prosince 2009 se konalo zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) Sdružení automobilového průmyslu. Na pořadu jednání byly mimo jiné volby nejvyšších představitelů Sdružení automobilového průmyslu (Sdružení AP) na období 2010 až 2011. Pro následující dvouleté období Rada ředitelů zvolila: • za prezidenta Sdružení AP Ing. Martina JAHNA, MBA, člena dozorčí rady ŠKODA AUTO a.s., […]

Nová směrnice ke zvýšení bezpečnosti chodců – EU zavádí povinný brzdový

Nová směrnice EU má za cíl „zvýšit ochranu chodců a ostatních ohrožených uživatelů silničních komunikací“,  další směrnice EU hodlá od listopadu roku 2014 nařídit povinný protismykový systém ESP. Firma Bosch se chystá uvést v roce 2010 systém prediktivního nouzového brzdění. Od 24. listopadu roku 2009 jsou brzdové asistenční systémy nařízeny jako povinné pro všechny nové typy vozů […]

Legislativní předpisy týkající se zimní výbavy v Evropě

Předpisy ohledně zimních pneumatik se v jednotlivých evropských zemích výrazně liší. Roste počet zákonodárců, kteří si uvědomují výhody zimních pneumatik a jejich mimořádný přínos pro bezpečnost silničního provozu. Některé vlády již zavedly používání zimních pneumatik jako povinné, jiné o změnách v legislativě jednají. Jedním z důvodů pro pořízení zimních pneumatik, který by měli řidiči zvážit, […]

FIGIEFA vyzývá Komisi, aby přijala předpisy pro automobilový aftermarket

Poté, co bylo v červenci 2009 zveřejněno směřování politiky, týkající se budoucnosti rámce soutěžního práva v automobilovém odvětví, zaslala FIGIEFA dne 25. září 2009 svou odpověď Evropské komisi. Ve své reakci FIGIEFA zejména vítá návrh Komise zaměřit se na hlavní problémy, které ovlivňují automobilový aftermarket a vyzývá k vyjasnění a k modernizaci stávajících předpisů v […]

Jednoznačná identifikace dílů – stejné příležitosti pro všechny hráče na trhu

Z důvodu technického pokroku a rostoucího počtu typů a variant vozidel jsou díly a součásti používané při montáži vozidel stále složitější a hůře identifikovatelné. Různé typy vozidel vyžadují různé typy náhradních dílů a dokonce v rámci stejného modelu se tyto díly mohou lišit. Například již nestačí uvést, že se jedná o brzdovou destičku pro “Volkswagen […]

Poslanecká sněmovna dnes definitivně schválila zákon obsahující šrotovné

Poslanci dnes schválili balík protikrizových opatření včetně šrotovného. Novelu podpořilo potřebných 101 poslanců. Přesně tolik bylo potřeba hlasů k přehlasování prezidentova veta z počátku prázdnin. Neočekává se však, že nynější vláda toto šrotovné zavede a osud šrotovného bude nakonec v rukou nové vlády. Při zavedení šrotovného se očekává propad rozpočtu o dalších 7 miliard. Nedá […]

FIGIEFA – tisková informace – srpen 2009

Evropská komise zveřejnila posouzení vlivu a orientaci politiky na budoucí právní rámec automobilového sektoru. FIGIEFA vítá, že Komise uznala potřebu specifických pravidel pro aftermarket, ale vyzývá Komisi, aby byla tato pravidla „bezpečná pro budoucnost“. Evropská komise vydala koncem července své zhodnocení vlivu a orientace politiky pro budoucnost nařízení o blokové výjimce pro motorová vozidla č. […]

Podpořte petici Právo na opravu

Z automobilů se stále více a více stávají „počítače na kolech“. Zatímco technologické inovace umožňují lepší kontrolu emisí, větší bezpečnost a pohodlí, opravy a servis vozidel jsou stále složitější. Bez spravedlivého a úplného přístupu k technickým informacím, univerzálním diagnostickým přístrojům a zkušebním zařízením, náhradním dílům a odborné přípravě nebude sektor nezávislých autoopraven a servisů moci […]

Aftermarket a legislativa, profesní sdružení a jejich informace