Tři roky poté, co byla radiální pneumatika poprvé použita při závodech, tedy v roce 1984, se Michelin rozhodl uvést na trh první radiální pneumatiku pro motocykly. V roce 1987 pneumatiky MICHELIN A59X a M59X signalizovaly začátek revoluční vysokovýkonnostních pneumatik, které umožnily jezdcům dostat z motocyklů oné doby to nejlepší. Dnes jsou již všechny silniční a sportovní motorky a superbiky vybaveny radiálními pneumatikami.
Bez radiální pneumatiky by nebyo možné o tolik zvýšit obsah motorů závodních motocyklů, protože klasická diagonální pneumatika by nikdy nebyla schopna podporovat dnešní motory s obsahem 1.000 kubických centimetrů. Radiální pneumatika byla klíčovým hnacím motorem pro rychlejší nástup technických vylepšení závodních i sériově vyráběných motocyklů ve smyslu točivé tuhosti součástek kol i velmi silného výkonu motoru.
V roce 1983 vyhrál Michelin díky Freddiemu Spencerovi první závod Grand Prix s motocyklem o obsahu 500 kubických centimetrů vybaveným radiální pneumatikou (pouze na předním kole). V následujícím roce se stal Randy Mamola prvním jezdcem, který vyhrál závod Grand Prix (San Marino) na motocyklu, který mel přední i zadní kolo osazené radiálními pneumatikami.
Radiální pneumatika se méně zahřívá než běžná pneumatika. Proto guma zůstává měkčí a lépe při zatáčení přilne k povrchu. “Zavedení radiální pneumatiky představovalo nejvýznamnější inovaci v oblasti pneumatik v celé mé kariéře,” říká trojnásobný mistr světa Freddie Spencer. “Jezdec potřebuje přilnavost k povrchu, zpětnou vazbu a dlouho životnost a radiální pneumatika představuje významné zlepšení pro všechny tyto tři oblasti. Má také vliv na další aspekty designu motocyklů. První věc, které jsem si u radiální pneumatiky všiml, bylo, že mi poskytuje daleko lepší přilnavost a stabilitu při rychlém zatáčení. Mohl jsem tedy opět nabrat rychlost dříve, o což jsem se vždycky při závodech snažil.”
Od doby, kdy před 25 lety byla při výrobě motocyklových pneumatik použita radiální technologie, byly zavedeny i další významné inovace Michelinu, které reagují na potřeby dnešních jezdců. Mezi tyto inovace patří také používání siliky při výrobě pneumatik v rámci Michelin
technologie dvojí směsi.
Komentáře