Ve strhujícím závodě na okruhu Circuito Ricardo Tormo ve Valencii, rozhodl o svém zisku letošního titulu MotoGP™ jezdec stáje Repsol Honda Marc Marquez. Tím byla úspěšně uzavřena dvanáctá sezóna značky Bridgestone v MotoGP™ a její šestá sezóna v roli Oficiálního dodavatele pneumatik pro královskou kategorii silničních motocyklových závodů.
Pokračující růst MotoGP™ byl patrný z rozšíření startovací listiny na 24 jezdců, nominovaných pro všechny závody, což je rekord za celou éru MotoGP™. Díky napínavému boji až do úplného konce, příchodu Marqueze, Rossiho návratu ke značce Yamaha a heroickým výkonům loňského šampiona Jorge Lorenza, včetně jeho pátého místa v Assenu se zlomenou klíční kostí, se celková návštěvnost závodů MotoGP™ v roce 2013 vyšplhala na 2.433.763 diváků – nejvyšší počet v celé historii.
Výjimečné výkony odváděl v letošní sezóně Marc Marquez z týmu Repsol Honda, který se stal teprve druhým jezdcem v nejvyšší třídě, jenž vyhrál mistrovský titul hned v prvním roce svého angažmá. Mezi další Marquezovy rekordy v tomto roce patří:
• Nejmladší jezdec, který si v MotoGP™ vybojoval první místo na startu
• Nejmladší vítěz závodu MotoGP™
• Nejmladší jezdec, který dosáhl po sobě jdoucích vítězství
• První nováček v MotoGP™, který dosáhl čtyř po sobě jdoucích vítězství
• První nováček v nejvyšší kategorii, který vyhrál více než pět závodů za sezónu
• Rekordní počet bodů (334) získaných novým jezdcem
• Nejmladší mistr světa MotoGP™ všech dob
Byl to rovněž rekordní rok pro značku Bridgestone, která zajistila, že i v letošním roce byl výkon pneumatik celkově příkladný. Jedinečná úroveň přilnavosti pneumatik Bridgestone BATTLAX MotoGP™ umožňovala jezdcům využívat maximální potenciál svých motocyklů MotoGP™. Potvrzuje to ustanovení jedenácti rekordních časů na kolo v kvalifikaci a deseti rekordních časů na kolo v závodech během sezóny 2013.
Úroveň bezpečnosti a výkonu zvýšilo v průběhu sezóny několik inovací v konstrukci pneumatik Bridgestone. Pro druhý závod sezóny na okruhu v Jerezu byla představena zcela nová extra tvrdá směs pro pneumatiky na mokro. Ve Velké ceně Japonska v Motegi byla uvedena nová super měkká zadní hladká pneumatika pro motocykly třídy CRT, zatímco úspěšný debut ve finálovém závodě ve Valencii zažila hladká zadní pneumatika s novou specifikací tvrdé směsi.
První kapitolu sezóny 2014 otevřelo posezónní testování, které skončilo v předposlední listopadový týden ve Valencii. Data získaná během jednotlivých jízd budou analyzována v Technické středisku Bridgestone v japonském městě Kodaira. Výsledky analýzy přispějí k dalšímu směřování vývoje pneumatik pro sezónu 2014.
Komentáře