Společnosti Renault Sport Technologies a Michelin testují 17 a 18 palcové pneumatiky

, 10. listopadu 2014, 12:45

Renault Sport Technologies a Michelin sdílejí stejnou vizi a to že motorsport umožňuje vyvíjet inovativní technologie, které budou následně k dispozici pro motoristickou veřejnost. V souladu s tím nyní oba partneři v současné době zkoumají proveditelnost přechodu na 18 a 17-ti palcové pneumatiky pro Mistrovství Formule Renault 3.5 a Formule Renault 2.0 od roku 2016.

Počáteční zkoušky vozů Formule Renault 3.5 byly provedena ve Valencii, Španělsko, následované druhým testem, který zahrnoval i vozy Formule Renault 2.0 v Barceloně, opět ve Španělsku. Vzhledem k pozitivním výsledkům dosažených v těchto testech, Renault Sport Technologies a Michelin s potěšením oznamuje svůj záměr pokračovat v tomto programu společného rozvoje, které jsou plánováné v průběhu nadcházejících měsíců.

Spolupráce mezi oběma značkami, která probíhá od ledna, umožnila společnostem Renault Sport Technologies a Michelin sesbírat velké množství dat a uskutečnit několik stovek kilometrů testů. Nyní probíhá fáze detailního studování výsledků s cílem pochopit vliv větších rozměrů pneumatik na jízdní vlastnosti vozů, zejména co se týká přilnavosti a tlumení.

Pokud jde o faktory, jako je maximální rychlost, stabilita vozu na silnici, opotřebení pneumatik a opotřebení dalších složek, aktuální výsledky jsou pozitivní. Přesto je potřeba ještě určitý počet malých změn tak, aby vozy mohly těžit z lepších výkonů. Testování ve Valence také odhalila, že díky novému nastavení, lze ušetřit jednu vteřinu na kolo u vozů Formule Renault 3.5 na této španělské trati.

Michelin zde vystupuje jako průkopník v této oblasti, a díky zkušenosti získané v mezinárodních vytrvalostních závodech, kde poskytuje 18-palcové pneumatiky pro Spark-Renault SRT_01Es který je hvězdou mistrovství FIA Formula E, stejně jako pro Renault Sport RS 01. Již několik let se francouzská společnost Michelin diskutuje o možném návratu do Formule 1.

Společnost Renault Sport Technologies připravuje mladé řidiče, kteří chtějí závodit ve Formuli 1. Chtějí je co nejlépe proškolit, aby následně dosáhli co nejlepších výsledků. Proto i navázala úzkou spolupráci se značkou Michelin, aby prozkoumala výhody a nevýhody použití pneumatik větších rozměrů u svých vozů Formule Renault 3.5 a série 2.0.

Jean-Pascal DAUCE (Motorsport Director, Renault Sport Technologies): "Mistrovství pořádané společností Renault Sport Technologies poskytuje nejlepší možný způsob jak připravit mladé řidiče, kteří chtějí vstoupit mezi sportovní elitu. Díky know-how společnosti Michelinu, by měla F1 rozhodnout o změně velikosti pneumatik, které používá. World Series by Renault bude připraven znovu potvrdit své poslání jako školy pro mistry. Zároveň by tyto změny měly přispět ke snížení nákladů, aniž bychom se otočili zády k inovacím, které jsou něco, co je nám drahé."

Nicolas GOUBERT (Technical Director, Michelin Motorsport): "Michelin prosazuje 18-palcové pneumatiky ve Formuli 1 již od roku 2010. Pro nás je motorsport především inkubátorem pro inovace. Abychom prokázali výhody naší vize, rozhodli jsme se využít možností, které nabízí naše spolupráce se stávajícími partnery. Úspěšný start byl v rámci nového Formula E šampionátu, kde již elektrický Renault 18 palcové pneumatiky používá.  Jsme rádi, že zkoumání této inovativní cesty s takovým partnerem jakým je Renault probíhá k oboustranné spokojenosti a jsme přesvědčeni, že od roku 2016 budou vozy závodit na pneumatikách většího průměru. V každém případě nám naše spolupráce s Renault Sport Technologies umožňuje shromáždit cenná data pro vývoj budoucí generace pneumatik Michelin."

Související články

Michelin na Formuli E
Michelin na Formuli E

Michelin: proč Formule E? Když FIA požádala své potenciální technické partnery o projevení zájmu v kontextu nového Mistrovství světa Formule E, byl Michelin první, kdo projevil svůj zájem o představení svých výsledků. Bylo to strategické rozhodnutí ve smyslu technologie, ale takto soutěž také představuje perfektní soulad pro Skupinu a pro Michelin Motorsport, a to ze […]

Michelin Challenge Bibendum Chengdu 2014
Michelin Challenge Bibendum Chengdu 2014

Od roku 1998, kdy se Michelin Challenge Bibendum představil jako mezinárodní akce s cílem spojit dohromady odborníky, politickou elitu, představitele průmyslu a výzkumníky, aby diskutovali a hledali řešení pro udržitelnou mobilitu, se vyvinula do názorového vůdce v oblasti udržitelné mobility. Na začátku se akce konala v Clermont-Ferrand, kde se nachází světová centrála Michelinu. Setkání umožnilo […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!