Michelin Challenge Bibendum Chengdu 2014

14. listopadu 2014, 13:02

Od roku 1998, kdy se Michelin Challenge Bibendum představil jako mezinárodní akce s cílem spojit dohromady odborníky, politickou elitu, představitele průmyslu a výzkumníky, aby diskutovali a hledali řešení pro udržitelnou mobilitu, se vyvinula do názorového vůdce v oblasti udržitelné mobility. Na začátku se akce konala v Clermont-Ferrand, kde se nachází světová centrála Michelinu. Setkání umožnilo zástupcům firem představit a otestovat nové pohony a energetická řešení. Během následujících let se Michelin Challenge Bibendum postupně vyvíjela jako fórum všech zainteresovaných stran hráčů na poli mobility.

V letošním roce se projekt Michelin Challenge Bibendum vyvinul do "názorového a akčního" klubu. Jedním z hlavních aktivit letošní akce, která se koná v Chengdu, Čína, bude představení tzv. Zelené knihy, která definuje prioritní projekty pro oblast udržitelné mobility.

Při té příležitosti se představí online platforma pro spolupráci věnovaná právě udržitelné mobilitě. Již nyní ji používá několik stovek lidí, aby společně sdíleli názory, nápady a nad nimi diskutovali. Každý se může připojit a sdílet informace s ostatními a i s odborníky a členy letošní komunity Michelin Challenge Bibendum.

Hráči měnící hru, aby ovlivnili současná řešení
Tzv. Zelená kniha se skládá z pěti základních částí u kterých se budou přehodnocovat současná řešení s cílem zlepšit současnou mobilitu v urbanizovaných oblastech:
    – Nastavit ambiciózní cíle ve snížení emisí CO2
    – Vytvoření zón s velmi nízkými emisemi (ULEZs)
    – Znovu objevit a vylepšit logistiku dodeje do posledního kilometru
    – Vymyslet a vyvinout kreativní přepravní řešení "od dveří ke dveřím", které zjednouší přepravy osob
    – Rozpohybovat soukromé investice jdoucí do udržitelné infrastruktury

Předchozí ročníky
Po Evropě, Asii, Severní a Jižní Americe, doputoval Michelin Challenge Bibendum do Číny, do města Chengdu. Během uplynulých let se tato mezinárodní akce stala nejvýznamnější v oboru udržitelné mobility. Uživatelé, výrobci automobilů, náhradních dílů, soukromý i veřejný sektor, dodavatelé energií, akademici, výzkumné organizace, neziskové organizace nebo političtí lídři, ti všichni se sejdou, aby diskutovali o mobilitě a jejím dopadu na ekonomický a společenský rozvoj.

Milníky

1998 a 2000: První akce Challenge Bibendum v Clermont-Ferrand (Francie)
Zahajovací akce Challenge Bibendum se uskutečnily v Clermont-Ferrand, Francie, kde se nachází centrála společnosti Michelin. Jejich cílem bylo představit úspěchy a zlepšení na poli ochrany životního prostředí ze strany automobilového průmyslu a také zhodnotit "čistá" vozidla v reálných podmínkách, zejména během závodu mezi městy Clermont-Ferrand a Paříž.

Zároveň zahajovací akce oslavila sté výročí narození Bibenda, slavného panáčka Michelin.

2001: Fontana (USA), první krok na cestě k vytvoření mezinárodní akce
Challenge Bibendum se stal mezinárodní v roce 2001, kdy se uskutečnil ve Fontaně, Kalifornie. Okolo 50 vozidel se zde prezentovalo a soutěžilo. Novináři z 21 zemí se akreditovali a hlavním tématem byly palivové články baterií.

2002: Heidelberg (Německo) a první workshop v Evropském Parlamentu
Vývoj k celosvětové akci pokračoval i v roce 2002, kdy se Challenge Bibendum přesunul do Německa. Při té příležitosti vozy zavítaly do Evropského Parlamentu, kde spolu výrobci vozidel a politici diskutovali. Následně se pokračovalo odprezentovat akci na Autosalón do Paříže.

2003: Sonoma (USA), kulaté stoly jako hlavní diskusní platforma Challenge Bibendum
V roce 2003 se poprvé na Challenge Bibendum organizovaly kulaté diskusní stoly. Každý region tak měl možnost diskutovat o svých problémech, které se mohly lišit od problémů jiných zemí. Automobilový průmysl zde prezentoval celou řadu prototypů a sériově vyráběných novinek.

Byl zde zdůrazněn i vzdělávací aspekt Challenge Bibendum. Uskutečnily se zde konference, výstavy, živá setkání. Poprvé se do projektu zapojily nákladní automobily a autobusy, které se zapojily i do závodů. Všechna vozidla společně přejela most Golden Gate.

Shanghai 2004 a Kjóto 2005: Challenge Bibendum se koná v Asii a zdůrazňuje svůj přínos pro udržitelnou mobilitu
Poprvé se Challenge Bibendum koná v Asii a to v roce 2004, v Šangaji (Čína). Akce dává dohromady odborníky, lídry průmyslu, zákonodárce a akademiky, aby společně diskutovali o roli státu a různých přístupech napříč světem ohledně udržitelné mobility. Rozhodnutí Michelinu organizovat akci v Číně byl zapříčiněn dramatickými změnami v této zemi a tím, že se země stala hlavním světovým centrem dopravního průmyslu.

Rok 2005, byl opět Michelin Challenge Bibendum organizován v Kjóto, v International Conference Hall, kde byl podepsán i Kjótský protokol (1997)
Akce se poté přesunula na Expo 2005 v Aichi, jehož nosným tématem byla "moudrost přírody".

2006: Paříž (Francie)
Již 8. ročník Challenge Bibendum se vrátil do Francie, do Paříže, což symbolizovalo návrat k tradicím a původní myšlence akce. Více než 500 novinářů a 600 hostů, včetně čelních představitelů Francie a mnoha evropských států, mělo možnost poznat nejnovější výzkumné projekty v oblasti udržitelné mobility.

Jedním z vrcholů akce byl průvod všech vozidel napříč Paříží, kde se široká veřejnost mohla setkat s ekologickými automobily osobně u paty Eifelovky.

2007: Zpátky do Číny
Devátá edice Challenge Bibendum se znovu konala v Číně. Bylo zde více než 100 vozidel, které představovaly to nejlepší z "čistých" vozidel na světě. Návštěvníci zde mohli vidět městská vozítka a motorizovaná kola.Běhěm čtyř dnů se 3.500 hostů a účastníků mohlo zapojit do širokého spektra aktivit, včetně testů a vyzkoušení si nejmodernějších technologií automobilové budoucnosti.

Rio 2010: Poprvé v Jižní Americe a za účasti brazilského prezidenta Luly
Na oslavu desátého výročí akce, se Challenge Bibendum poprvé přesunul do Jižní Ameriky. Mnoho vozidel, autobusů, kamionů, motorizovaných i nemotorizovaných dvoustopých vozidel mohli vidět účastníci akce v Rio de Janeiru. Akci poctil svou účastí i president Brazílie Lula.

Akce představovala důležitý milník v historii Challenge Bibendum. Do čela zájmu se dostaly problémy rychlé urbanizace a s tím spojený problém rozvoje dopravy ve velkoměstech. Prezident Lula zdůraznil požadavek na to, aby se do udržitelné mobility mohl zapojit opravdu každý a to, že čisté energie a mobilita se nemohou rozvíjet stejnou cestou jako v minulosti. Nyní musí být uživatelsky příjemné, bezpečnější a čistší.

Berlín 2011: Průřez vývojem, kterým průmysl prošel od roku 1998
Akce, která se konala na bývalém mezinárodním letišti Tempelhof, spojila v roce 2011 dohromady 150 společností a organizací, 300 vozidel a 6.000 účastníků z bezmála 80 zemí světa.

Stejně jako i v předchozích letech, umožnil Challenge Bibendum v Berlíně možnost seznámit se s hlavními vývojovými línie průmyslu od roku 1998 v oblasti udržitelného rozvoje a mobility. Spotřeba paliva, bepečnost pasažérů, komfort a hlučnost byly nosnými tématy setkání a hybridní a elektrické vozy se poprvé dostaly do běžného provozu.

Od roku 2011 se komunikační a informační technologie vyvíjely velmi rychlým tempem a zásadním způsobem změnily naše běžné životy. Dnes, musí mobilita adaptovat všechny tyto trendy. Revoluce započala. Od mobilních aplikací přes onboard technologie, zapojení spotřebitelů, implementace nových nástrojů pro zajištění maximální efektivity, tomu dnes musí čelit automobilový průmysl. Udržitelný rozvoj mobility musí být nyní zaměřen zejména na lidi.

Proto je Michelin Challenge Bibendum, jehož cílem je propagovat, sdílet a umožňovat výměnu informací a technologií mezi zainteresovanými subjekty, důležitým bodem setkání na mapě udržitelné mobility.

Chengdu 2014
V roce 2014 se Michelin Challenge Bibendum ocitá v novém prostředí. Od roku 2007, kdy akce poprvé zamířila do Číny, znečištění, zejména díky dopravě a nárůstu počtu vozů na silnicích, se v mnoha světových metropolích výrazně zvýšilo.

Zároveň vznikla nová řešení. Od roku 2011 se naše chování a očekávání změnilo. Jsme více propojení s naším okolím a na každém kroku nás provázejí digitální technologie. Během několika roků se technologické společnosti staly klíčovými hráči v oblasti přepravy zboží a osob. Uživatelé jsou nyní v centru pozornosti a budoucnost nebude jiná.

Chengdu 2014 se proto nebude zaměřovat na nové prototypy, jak tomu bylo u minulých akcí. Ale doprovodné akce se zaměří na mobilitu a příslušné aplikace a digitální nástroje jejího zlepšení.

Setkání v Chengdu 2014 by se nikdy neuskutečnilo bez podpory velkého množství partner Michelinu. Každý z nich je zapojen změn mobility a v průběhu letošního Michelin Challenge Bibendum budou společně s námi diskutovat, presentovat a sdílet nápady s komunitou po celém světě.

Již třetí Michelin Challenge Bibendum organizovaný v Číně
Letošní rok se Michelin Challenge Bibendum koná v termínu 11. – 14. 11. v Chengdu, v hlavním městě provincie Sečuán, pod supervizí Čínského Ministra pro vědu a vývoj Wan Ganga.

Západní část Číny je nyní nejdynamičtější částí region. Díky rozvojovému programu právě pro západní část, Chengdu nabízí ideální oblast budoucnosti pro přepravní průmysl. V roce 2014 zde došlo k 40% nárůstu ve výrobě automobilů. Chendu je nyní třetím největším městem v produkci vozů. Je rovněž centrem leteckého a železničního průmyslu.

Jeho historie se píše již přes 4.000 let a je domovem 15 miliónů obyvatel. A nyní je i domovem Michelin Challenge Bibendum.

Související články

Michelin získal hlavní cenu za nejlepší inovační management a pět dalších cen v kategorii udržitelný rozvoj
Michelin získal hlavní cenu za nejlepší inovační management a pět dalších cen v kategorii udržitelný rozvoj

V roce 2014 se společnosti Michelin podařilo získat šest cen v žebříčcích Dow Jones Sustainability Indices (DJSI), včetně management inovací, správcovství produktu, klimatických strategií a management životního prostředí. Michelin je jedním ze dvou výrobců pneumatik v tomto žebříčku, což potvrzuje zapojení firmy do oblasti udržitelného rozvoje.

Michelin na Formuli E
Michelin na Formuli E

Michelin: proč Formule E? Když FIA požádala své potenciální technické partnery o projevení zájmu v kontextu nového Mistrovství světa Formule E, byl Michelin první, kdo projevil svůj zájem o představení svých výsledků. Bylo to strategické rozhodnutí ve smyslu technologie, ale takto soutěž také představuje perfektní soulad pro Skupinu a pro Michelin Motorsport, a to ze […]

Společnosti Renault Sport Technologies a Michelin testují 17 a 18 palcové pneumatiky
Společnosti Renault Sport Technologies a Michelin testují 17 a 18 palcové pneumatiky

Renault Sport Technologies a Michelin sdílejí stejnou vizi a to že motorsport umožňuje vyvíjet inovativní technologie, které budou následně k dispozici pro motoristickou veřejnost. V souladu s tím nyní oba partneři v současné době zkoumají proveditelnost přechodu na 18 a 17-ti palcové pneumatiky pro Mistrovství Formule Renault 3.5 a Formule Renault 2.0 od roku 2016. […]

Michelin: Budoucnost měst leží v rukou udržitelné mobility
Michelin: Budoucnost měst leží v rukou udržitelné mobility

Přes 5. tisíc představitelů automobilového průmyslu, dopravních firem, vědců, výzkumných organizací, expertů a zástupců politické sféry z 80 zemí celého světa se setká v čínském metropoli Chengdu, aby společně diskutovali o budoucnosti udržitelného rozvoje dopravy a mobility v rámci největšího světového setkání na toto téma s názvem Michelin Challenge Bibendum. Expozice a jednotlivé stánky vystavovatelů […]

MICHELIN Latitude C pro MINI X-Raid, Toyotu a další partnery společnosti v kategorii automobilů
MICHELIN Latitude C pro MINI X-Raid, Toyotu a další partnery společnosti v kategorii automobilů

Na základě své třicetileté zkušenosti z oblasti cross-country rallye vyvinul Michelin pneumatiku MICHELIN Latitude C, která se poprvé objevila na Dakaru v roce 2013 a od té doby již dvakrát tuto Rallye vyhrála. Pneumatika byla navržena tak, aby vydržela rány a opotřebení spojené se stavem tratí a cest v Jižní Americe a zároveň stále poskytovala […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!